Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Vypínač https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=2180 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Kikan [ 20.10.06, 09:13 ] |
Předmět příspěvku: | Vypínač |
Neví náhodou někdo z Vás jakým proudem můžu zatížit tlačítko ve favoritu? Tím myslím jakýkoli vypínač např. na zapínání světel. |
Autor: | rasa [ 20.10.06, 09:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vypínač |
Kikan píše: Neví náhodou někdo z Vás jakým proudem můžu zatížit tlačítko ve favoritu? Tím myslím jakýkoli vypínač např. na zapínání světel. Ten vypínač na světla spíná relé ... nezkoušel bych s ním spínat výkony na tvrdo. kámošovi takhle shořela půlka elekriky když si přidal vypínač na větrák na chladiči a připojil to rovnou ... viděl jsem ten spínač po skratu celý se to speklo. Bohužel přímo proudové zatížení ti nepovím ale nebude to moc ... víc jak 3A bych tím nepouštěl. |
Autor: | Kikan [ 20.10.06, 10:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já vím že spíná relé, ale pokud říkáš že radši né víc jak 3 A, tak to taky zapojím přes relé. Potřebuji spínat +/- 8 A a chtěl jsem to zjednodušit, ale máš pravdu ošizovat elektriku se nevyplácí. |
Autor: | Vašek Tábor [ 20.10.06, 13:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím, že tlačítka jsou dimenzovaný na 5A, vždyť obrysovky to spíná natvrdo bez relátka a to je nějakých 50W, jen si to spočítejte! A furtbliky jsou taky bez relátka, jestli si dobře pamatuju. Jinak na každým vypínači by to mělo být napsané, na kolik je voltů a ampér. Nedávno jsem rozebíral palubku a bylo to tam, jenže si to nepamatuju. Větrák na chladiči mám normálně na přímo, tj. 60W + kontrolka a chodí to úplně nádherně, ještě si nestěžoval. Použil jsem stejný vypínač jako na obrysovky. |
Autor: | Vašek Tábor [ 20.10.06, 13:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud něco shoří, tak by to měla být pojistka, nebo samotný vypínač. Pokud shořely i dráty, pak to ukazuje jedině na špatnou instalaci nebo opravdu velké přetížení. Nezapomínejte, že máte jen 12V, tj. každý watt je zhruba 83mA. |
Autor: | Kikan [ 20.10.06, 18:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
O těch furtblikách máš pravdu, ty se spínají na tvrdo. Zítra se přemůžu a podívám se na ten vypínač. Snad to tam někde najdu. |
Autor: | Peter50kw [ 20.10.06, 20:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ked spinas motor, je dobre mat lepsi vypinac. Je to indukcna zataz a pri zopnuti sa na kontaktoch deju veci. jedno rele do skodovky stoji 60 SKK, tak to by nemusel byt snad problem (Kupoval som pred tyzdnom). A zopne bezpecne 30A. Navyse pri pouziti rele mozes usetrit na kabelazi - kratsie silove vedenia. A zapojit rele vobec nieje zlozite. |
Autor: | vopaje [ 21.10.06, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kikane,jak Vašek tak Peter mají pravdu,ale co se týče spínání ventil.chlazení,tak se přikláním k Peterovi./popsal jasné důvody/.Rozhodnutí je ale na tobě.čus |
Autor: | elegant [ 21.10.06, 20:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja osobne mám na ventilátore chladenia mám tlačítko 250V / 16A. |
Autor: | Nepér [ 21.10.06, 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Indukční zátěž dělá problémy při vypínání, jako zhášecí obvod se používá dioda, antiparalelně k zátěži. |
Autor: | Kikan [ 22.10.06, 00:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dneska jsem se díval na spínač světel a je na něm max. proudová zátěž 5A. Takže tam hodím relé a budu mít klid. O diodě vím, slouží jako zhasínací obvod na cívce relátka. |
Autor: | Nepér [ 22.10.06, 00:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zhášecí |
Autor: | Kikan [ 22.10.06, 11:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Zhášecí Slovíčkaření že. |
Autor: | spartra [ 22.10.06, 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
asi záleží co je na spínači vyraženo, jakou snese zátěž |
Autor: | Vašek Tábor [ 23.10.06, 08:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Každopádně, když bude vypínač na málo, tak se zapeče a bude to. Relátko není špatné a pokud je ho kam dát, je to výhoda. Hlavně aby ses v tom vyznal! |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |