Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Kam zapojit ext. otáčkoměr J-88? Favorit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=21919
Stránka 1 z 2

Autor:  kódl [ 11.4.10, 10:45 ]
Předmět příspěvku:  Kam zapojit ext. otáčkoměr J-88? Favorit

Zdravím mám favorita r.v.1993, vstřikování, a upájel jsem si externí diodový otáčkoměr J-88
Obrázek, teď ale řeším, jak a kam ho správně zapojit, můžete mi poradit? Někde jsem se dočetl že ho stačí prostě zapojit na baterii ale to se mi zdá divné, aby z baterie poznal a spočítal otáčky. Diodový otáčkoměr nemá žádné vstupy, disponuje jen vstupem na 12V, čili dva drátky na napájení. Díky za každou radu

Autor:  Jarda S. [ 11.4.10, 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

jo asi to bude umět :wink: přístroje na emisích to taky poznaji jenom z baterky

Autor:  21lucas [ 11.4.10, 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

a ses si jistej ze to je otackomer? neni to nahodou jenom meric nabiti baterie?

Autor:  Jarda S. [ 11.4.10, 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.flajzar.cz/data/files/120-774.pdf

Autor:  21lucas [ 11.4.10, 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 > uz sem ten PDF od flajzara nasel :oops:

Autor:  superflo [ 11.4.10, 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

napaja sa to iba na 12V a ZEM (zapoj to na ZEM a +12V zober to spinacky pin 15, az po otoceni klucika tam budes mat +12V, aby si to nemal stale pod napatim... :) ), je tam prevodnik kt. prepocitava adaptivnu hodnotu (kmitoctu Hz) napatia na ot./min ... :wink:
mal som ho aj ja vo Favouši :P celkom vhodna vecicka... :lol:

Autor:  kódl [ 11.4.10, 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

superflo píše:
napaja sa to iba na 12V a ZEM (zapoj to na ZEM a +12V zober to spinacky pin 15, az po otoceni klucika tam budes mat +12V, aby si to nemal stale pod napatim... :) ), je tam prevodnik kt. prepocitava adaptivnu hodnotu (kmitoctu Hz) napatia na ot./min ... :wink:
mal som ho aj ja vo Favouši :P celkom vhodna vecicka... :lol:

No tak se omlouvám přehlédl jsem vstup IN, do kterého se má vést signál impulsy s přerušovače, takže to má +12V, zem a IN, ale problém je, že ve svém Favošovi nejsem schopen přerušovač lokalizovat. májí tam Favority se vstřikovaním vůbec přerušovač? :D

Autor:  Jarda S. [ 11.4.10, 11:34 ]
Předmět příspěvku: 

ne signál pro otáčkoměr dává řídící jednotka

Autor:  superflo [ 11.4.10, 11:39 ]
Předmět příspěvku: 

:oops: sorry, prehliadol som ze je to i-čko Favous, ja som mal karburator.... :lol:

Autor:  varok [ 11.4.10, 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to je stříkačka, ale na přístrojovce není otáčkoměr ale hodiny, tak možná bude příprava. Některé typy fáček, vetšinou s chudší výbavou měli mezi budíkama hodiny. Když se ale rozebere přístrojovka s budíkama, tak je tam většinou napájení, které býváspolečné pro hodiny i otáčkoměr. Potom tam je ještě vývod na otáčkoměr, který v případě hodin není zapojen. Našel bych si, který pin a v kterém konektoru je zapojen. Na kousek káblíku bych nacvaknul dutinku(protikus pinu konektoru) a vyvedl bych ho na požadované místo, kde chcete otáčkoměr. Karburátorové typy to měli tak samo, ale signál pro točkoměr je braný z indukční cívky. Stříkačky mají signál snímaný snímačem otáček na převodovce, potom ho zpracovává ŘJ a předává otáčkoměru.

Autor:  kódl [ 11.4.10, 16:17 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Pokud to je stříkačka, ale na přístrojovce není otáčkoměr ale hodiny, tak možná bude příprava. Některé typy fáček, vetšinou s chudší výbavou měli mezi budíkama hodiny. Když se ale rozebere přístrojovka s budíkama, tak je tam většinou napájení, které býváspolečné pro hodiny i otáčkoměr. Potom tam je ještě vývod na otáčkoměr, který v případě hodin není zapojen. Našel bych si, který pin a v kterém konektoru je zapojen. Na kousek káblíku bych nacvaknul dutinku(protikus pinu konektoru) a vyvedl bych ho na požadované místo, kde chcete otáčkoměr. Karburátorové typy to měli tak samo, ale signál pro točkoměr je braný z indukční cívky. Stříkačky mají signál snímaný snímačem otáček na převodovce, potom ho zpracovává ŘJ a předává otáčkoměru.

No jde o to, že tám mám už v kastli otáčkoměr, klasika rychloměr a otáčkoměr, ale chtěl jsem si tam ještě udělat ten diodový, ale nevím kam teda zapojit ten IN, když tam ten přerušovač asi nemám a nechci drbat někam do ŘJ atd

Autor:  werty [ 11.4.10, 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

Pro přivedení impulsů stačí odklopit krytku na zapalovacím modulu a napojit na svorku č.1

A nezapomeňte že se tu bavíte o dvou různých typech otáčkoměrů. Klasický originální pro BMM bere signál přes řj. Tento potřebuje signál z cívky tak jako u klasického kontaktu nebo bezkontaktu. Pokud zapojíte otáčkoměr pro karburátorové Fav do BMM a signál přivedete od svorky č.1 na zapalovacím modulu pak vám bude bez potíží fungovat také.

Obrázek

Autor:  varok [ 11.4.10, 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, že jde odklopit nějaká krytka na VN modulu jsem nevěděl. Mám ten samý motor ale ve fáčku. Navíc jsem nevěděl, že otáčkoměr z BMM verze je jinačí než karbec. Jednou jsme s kámošem daly do fáčka BMM karbecový otáčkoměr a fungoval, tak nevím. Myslel jsem, že u karbecu jde signál z indukční cívky a u BMM ze snímače otáček a zpracovává to ŘJ. To vím. Ale princip otáčkoměrů jsem myslel že je stejný.

Autor:  petr petr [ 12.4.10, 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
jo asi to bude umět :wink: přístroje na emisích to taky poznaji jenom z baterky


Blbost.

Autor:  michalkatka [ 12.4.10, 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

vedia to niektoré mašiny, ale nieje to iba z baterky, mne na hlavu priložil položil takú sondu, taká asi 30cm dlhá biela tyčinka a mašina mu vyhodila otáčky aj predzápal...

čiste z baterky by to asi nešlo...

inak podľa roku výroby si ten signál "IN" vyber s káblu čo ide do konektoru na budíky je jedno či máš BMM, alebo karbec, jediný rozdiel je že karbec má signál na osciloskope ako pílka, a BMM má pekný obdĺžnikový, ale vstup otáčkomera aj hentoho led-bazmeku je čítač impulzov a je jedno aký má tvar...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/