Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Kam zapojit ext. otáčkoměr J-88? Favorit https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=21919 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | kódl [ 11.4.10, 10:45 ] |
Předmět příspěvku: | Kam zapojit ext. otáčkoměr J-88? Favorit |
Zdravím mám favorita r.v.1993, vstřikování, a upájel jsem si externí diodový otáčkoměr J-88 , teď ale řeším, jak a kam ho správně zapojit, můžete mi poradit? Někde jsem se dočetl že ho stačí prostě zapojit na baterii ale to se mi zdá divné, aby z baterie poznal a spočítal otáčky. Diodový otáčkoměr nemá žádné vstupy, disponuje jen vstupem na 12V, čili dva drátky na napájení. Díky za každou radu |
Autor: | Jarda S. [ 11.4.10, 10:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo asi to bude umět přístroje na emisích to taky poznaji jenom z baterky |
Autor: | 21lucas [ 11.4.10, 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
a ses si jistej ze to je otackomer? neni to nahodou jenom meric nabiti baterie? |
Autor: | Jarda S. [ 11.4.10, 10:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://www.flajzar.cz/data/files/120-774.pdf |
Autor: | 21lucas [ 11.4.10, 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 > uz sem ten PDF od flajzara nasel |
Autor: | superflo [ 11.4.10, 11:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
napaja sa to iba na 12V a ZEM (zapoj to na ZEM a +12V zober to spinacky pin 15, az po otoceni klucika tam budes mat +12V, aby si to nemal stale pod napatim... ), je tam prevodnik kt. prepocitava adaptivnu hodnotu (kmitoctu Hz) napatia na ot./min ... mal som ho aj ja vo Favouši celkom vhodna vecicka... |
Autor: | kódl [ 11.4.10, 11:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
superflo píše: napaja sa to iba na 12V a ZEM (zapoj to na ZEM a +12V zober to spinacky pin 15, az po otoceni klucika tam budes mat +12V, aby si to nemal stale pod napatim... ), je tam prevodnik kt. prepocitava adaptivnu hodnotu (kmitoctu Hz) napatia na ot./min ... mal som ho aj ja vo Favouši celkom vhodna vecicka... No tak se omlouvám přehlédl jsem vstup IN, do kterého se má vést signál impulsy s přerušovače, takže to má +12V, zem a IN, ale problém je, že ve svém Favošovi nejsem schopen přerušovač lokalizovat. májí tam Favority se vstřikovaním vůbec přerušovač? |
Autor: | Jarda S. [ 11.4.10, 11:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
ne signál pro otáčkoměr dává řídící jednotka |
Autor: | superflo [ 11.4.10, 11:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
sorry, prehliadol som ze je to i-čko Favous, ja som mal karburator.... |
Autor: | varok [ 11.4.10, 12:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud to je stříkačka, ale na přístrojovce není otáčkoměr ale hodiny, tak možná bude příprava. Některé typy fáček, vetšinou s chudší výbavou měli mezi budíkama hodiny. Když se ale rozebere přístrojovka s budíkama, tak je tam většinou napájení, které býváspolečné pro hodiny i otáčkoměr. Potom tam je ještě vývod na otáčkoměr, který v případě hodin není zapojen. Našel bych si, který pin a v kterém konektoru je zapojen. Na kousek káblíku bych nacvaknul dutinku(protikus pinu konektoru) a vyvedl bych ho na požadované místo, kde chcete otáčkoměr. Karburátorové typy to měli tak samo, ale signál pro točkoměr je braný z indukční cívky. Stříkačky mají signál snímaný snímačem otáček na převodovce, potom ho zpracovává ŘJ a předává otáčkoměru. |
Autor: | kódl [ 11.4.10, 16:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
varok píše: Pokud to je stříkačka, ale na přístrojovce není otáčkoměr ale hodiny, tak možná bude příprava. Některé typy fáček, vetšinou s chudší výbavou měli mezi budíkama hodiny. Když se ale rozebere přístrojovka s budíkama, tak je tam většinou napájení, které býváspolečné pro hodiny i otáčkoměr. Potom tam je ještě vývod na otáčkoměr, který v případě hodin není zapojen. Našel bych si, který pin a v kterém konektoru je zapojen. Na kousek káblíku bych nacvaknul dutinku(protikus pinu konektoru) a vyvedl bych ho na požadované místo, kde chcete otáčkoměr. Karburátorové typy to měli tak samo, ale signál pro točkoměr je braný z indukční cívky. Stříkačky mají signál snímaný snímačem otáček na převodovce, potom ho zpracovává ŘJ a předává otáčkoměru. No jde o to, že tám mám už v kastli otáčkoměr, klasika rychloměr a otáčkoměr, ale chtěl jsem si tam ještě udělat ten diodový, ale nevím kam teda zapojit ten IN, když tam ten přerušovač asi nemám a nechci drbat někam do ŘJ atd |
Autor: | werty [ 11.4.10, 16:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro přivedení impulsů stačí odklopit krytku na zapalovacím modulu a napojit na svorku č.1 A nezapomeňte že se tu bavíte o dvou různých typech otáčkoměrů. Klasický originální pro BMM bere signál přes řj. Tento potřebuje signál z cívky tak jako u klasického kontaktu nebo bezkontaktu. Pokud zapojíte otáčkoměr pro karburátorové Fav do BMM a signál přivedete od svorky č.1 na zapalovacím modulu pak vám bude bez potíží fungovat také. |
Autor: | varok [ 11.4.10, 18:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha, že jde odklopit nějaká krytka na VN modulu jsem nevěděl. Mám ten samý motor ale ve fáčku. Navíc jsem nevěděl, že otáčkoměr z BMM verze je jinačí než karbec. Jednou jsme s kámošem daly do fáčka BMM karbecový otáčkoměr a fungoval, tak nevím. Myslel jsem, že u karbecu jde signál z indukční cívky a u BMM ze snímače otáček a zpracovává to ŘJ. To vím. Ale princip otáčkoměrů jsem myslel že je stejný. |
Autor: | petr petr [ 12.4.10, 13:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: jo asi to bude umět přístroje na emisích to taky poznaji jenom z baterky Blbost. |
Autor: | michalkatka [ 12.4.10, 14:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
vedia to niektoré mašiny, ale nieje to iba z baterky, mne na hlavu priložil položil takú sondu, taká asi 30cm dlhá biela tyčinka a mašina mu vyhodila otáčky aj predzápal... čiste z baterky by to asi nešlo... inak podľa roku výroby si ten signál "IN" vyber s káblu čo ide do konektoru na budíky je jedno či máš BMM, alebo karbec, jediný rozdiel je že karbec má signál na osciloskope ako pílka, a BMM má pekný obdĺžnikový, ale vstup otáčkomera aj hentoho led-bazmeku je čítač impulzov a je jedno aký má tvar... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |