Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zapojení pinů na relé k ostřikovačům světel
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=22119
Stránka 1 z 2

Autor:  Karátek [ 24.4.10, 18:35 ]
Předmět příspěvku:  Zapojení pinů na relé k ostřikovačům světel

Relé jsem koupil, ale nesehnal jsem zapojení pinů k relé, ví někdo zapojení? Kontakt P, 56, 31, 30 a S. Zbytek už je hračka. :)

Autor:  M4sterCZ [ 24.4.10, 19:09 ]
Předmět příspěvku: 

Co já vím tak 56 se zapne po zapnutí světel 30 je stálé + a S bude start to je to když zmáčkneš pačku ostřikovačů pak P bych řekl že je výstup na motorek ostřikovače dál už nevím.

Autor:  Karátek [ 24.4.10, 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud jsem pochopil dobře zapojení, čerpadlo se spustí při zapnutých světel a zapnutým ostřikovačem na přední sklo. Zvlášt poloha na LUKAS páčkách není. Spíš bych viděl zapojení na spínač zapojený na páčku a to by mi stačilo a podle potřeby bych používal. Ostřikovače skel by fungovali normálně. Někde je i kostra, nerad bych relé odpálil.

Autor:  M4sterCZ [ 24.4.10, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

To je pěkné ale má to háček..to relé nestříká pořád ale v "dávkách", je to časové relé co sepne střiká chvilinku čeká zase sepne astříká. a aktivuje se jenom když zapneš světla a ostřikovač čelího okna. A podle skušeností nejenom mojich to bude fungoval tak pul rok:D

Autor:  Karátek [ 24.4.10, 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně, nechám spínač zapnutý a ostříknu sklo a zároveň světla a pak vypnu spínačem a podle potřeby znovu zapnu spínač a zas vypnu po ostříknutí a vodu ušetřím, když nebude potřeba, bohužel světla svítí neustále. Celý systém bych chtěl udělat lépe než originál. :wink:

Autor:  21lucas [ 24.4.10, 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

az ti to rele odejde mam tu jedno nahradni :-D original Hella

Autor:  Karátek [ 24.4.10, 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

Díky. :D Vyhrál jsem Hellu originál za kačku. :wink:

Autor:  varok [ 24.4.10, 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to taky nefunguje, proto kutím na nějakém vylepšení. Pak mi dal tatík z fáčka po strejdovi a to taky nefunguje. Možná mám závadu někde v elektroinstalaci auta. Přesněji to má být, že když máš zapnuté světla, tak po zapnutí ostřikovačů čelního skla to na okamžik stříkne. Další ostříknutí světel se děje až po dalším zapnutí páčky ostřikovačů. Pokaždé ale jen jeden impulz po zapnutí páčky. Já to mám origo zapojené: Hlavní přívod plus u startéru, asi aby nemusely tahat kabel až k baterii. Jeden káblík je u motorku ostřikovače, jeden je ukostřený a jeden jde od světel. Ty konektory jak jsou přesně zapojené nevím. Teď to budu některý den sundávat, tak ti to kdyžtak napíšu. Celé si to budu dělat na novo a jiným způsobem. Podobné jako origo, ale nebude to závislé na světlech, protože se stejně svítí celou cestu. Tak dám někde spínač, kterým to aktivuji. Potom po zapnutí ostřikovačů čelního skla zapnu časový spínač, který dá např sekundový impulz motorku ostřikovače světla. Je to hrozný žrout jak vody, tak proudu. Doma jsem to zkoušel a nemá problém si vzít i 10A. Přitom byl 10l kanistr během pár sekund prázdný. Ovšem jestli nechceš použít normál motorek, což podle mne nemá cenu.

Autor:  Karátek [ 25.4.10, 09:20 ]
Předmět příspěvku: 

A proč vlasně dochází k závadě po půl roku? Kde je slabé místo? V elektrice určitě ne. Přesně tak spínač a je vše vyřešeno, stačí natáhnout kabel od páčky, přerušit spínačem k relé. Nepoužiji normální motorek, na vrakáči se prodává větší nádoba na vodu a v ní jsou tři motorky, mě by stačili jen dva, normální a vysokotlaký motorek.

Autor:  varok [ 25.4.10, 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to mám právě já. Nádobku na těch 7,5l nebo kolik. V předu je ten větší vysokotlaký motorek a normální pro přední sklo a vzadu je pro zadní sklo. Podle mě je chyba v tom hrozném odběru toho motorku na světla a mají to hrozně poddimenzované. Možná se mílím, ale to minirelátko určitě nedá spolehlivě 10A, nebo raději více. Jestli to mám origo z výroby, tak nic moc. Ke káblíku od světel a k ostřikovači to mám přicvaklé tou hnusnou rychlospojkou v plastu a to nemám rád. Budu si ale asi předělávat celou elektriku za novou, tak uvidím. Já dám asi větší relátko, které zvládne asi 15-20A. Tomu bude dávat impulz časový spínač, který spustím páčkou na ostřikovače. Nebudu to ale mít přes světla. Možná to oddělím ještě zvlášť spínačem, aby to šlo vyřadit z funkce.

Autor:  Karátek [ 25.4.10, 11:50 ]
Předmět příspěvku: 

Že by tohle relé bylo poddimenzované se mi nezdá, kontakty v relé by měli být na tak vysoký odběr dělané, běžně relátka jsou do 30A a v tomle bude navíc elektronika. Pokud by bylo vážně relé slabé, musel bych vše jinak zapojit s jiným relátkem. Ani se nedivím, rychlospojka je pěkný šmejd, špatný kontakt a hlavně časem začně oxidovat i kabel. O tom orig. relátku musím sehnat teda informace.

Autor:  Karátek [ 25.4.10, 12:13 ]
Předmět příspěvku: 

Relé jsem rozebral.

Obrázek
Obrázek

Autor:  21lucas [ 25.4.10, 12:51 ]
Předmět příspěvku: 

pokud porad nevis zapojeni toho rele

31 kostra
S ostrikovac predniho okna
56 svetla
30 trvale + pres pojistku
P ostrikovac svetel

Autor:  M4sterCZ [ 25.4.10, 14:11 ]
Předmět příspěvku: 

Mám ti vyfotit moje po par letech v autě?:D

Autor:  Karátek [ 25.4.10, 15:50 ]
Předmět příspěvku: 

21lucas. Díky, u 31 a S jsem si nebyl jist, zbytek vidím na schématu.
M4sterCZ Vyfoť, rád se podívám a juknu se, jak vše vypadá po pár letech. :)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/