Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Felicia - baterka, alternator, alebo co?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=22232
Stránka 1 z 2

Autor:  jancho25 [ 3.5.10, 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Felicia - baterka, alternator, alebo co?

Zdravím vás všetkých, som na tomto fóre nový, na autá nie som odborník, ale chcem vás poprosiť o radu k mojej Felicii 1.3, r.v.98
Na aute nejazdím často, tak 2x do týždňa a pred 2 týždňami sa mi podarilo úplne vybiť batériu, keď som nechal zapnuté tri dni interiérové svetlo. Bola úplne mŕtva, nešli ani hodiny, proste nič, tak som ju nabil pomocou susedovho auta, Felda pekne zaberala a prešiel som s ňou asi 30 km, ale keď som prišiel na parkovisko po troch dňoch, tak už nešlo naštartovať. Tak som ju znovu dobil cez káble, no asi po 40 km zase po troch dňoch nešlo naštartovať, tak som to nakoniec dobil pomocou požičanej sieťovej nabíjačky na baterie. Dnes som jazdil asi dve hodiny, už to vyzeralo dobre, ale potom mi samo zdochlo počas dlhšieho státia na frekventovanej križovatke v Bratislave, naštartoval som asi na piaty pokus, ale asi po 2 km skapalo zase. Jediné, čo ma v tej krízovej chvíli napadlo bolo odpojiť a znovu zapojiť aku, ale už asi po 300 metroch mi prestalo zaberať, keď som dal plyn k podlahe, tak išlo sotva 40 a nakoniec dokonca ešte za pomalej jazdy, keď som nedokázal zrýchliť zdochlo definitívne a už sa mi ho nepodarilo naštartovať vôbec. Skoro celú jazdu sa tvárilo normálne, ale krátko pred tým prvým zlyhaním mi začala opakovane blikať a pomaly zhasínať kontrolka dobíjania, to isté mi robilo aj v predchádzajúcich prípadoch. Dokonca pri jednom pokuse mi zabral motor, ale bolo jasne počuť, že nejde tak ako má.
Neviete, v čom je chyba?
ďakujem za odpovede

Autor:  slovacek.milos [ 3.5.10, 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

ver tomu že tam bude volačo zle,


musíš nabít baterku, pak musíš mít multimetr a nahlísit kolik voltů to dobíjí miloš

Autor:  patrik-hp [ 3.5.10, 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vymrskneš akumulátor nadoraz pod minimální hodnotu a okamžitě jí nenabiješ což si neudělal,je možný že je po ní a vznikl u ní nevratný jev :?: :!: ..Sulfatace :P ...Poznáš to i tak,že při nabíjení baterka ihned nebo během chvilky bublinkuje...Pokud aku drží,protože si jí znovu lehce nabil a náhodou se vzpamatovala,koukni jak říka Miloš,jestli ti auto dobíjí....13,8-14,2V...naměř to u altu a pak jdi k baterce,jestli nemáš ztráty v kabelech......Nebo pokud nevíš co a jak obrať se na odborníky v Akuservisu...tam ti řeknou hned,jestli je po baterce,nebo není a drží proudy tak jak má a je to v autě :wink:

Autor:  Jonny [ 3.5.10, 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

Typoval by som to na smrt baterky . To ze bola na totalku vybita a ty si do nej pral plny kotol z altika jej moc nepomohlo . Takto hlbkovo vybite baterie sa musia nabijat velmi pomaly pri malo A .

Autor:  slovacek.milos [ 4.5.10, 07:22 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="Jonny"]Typoval by som to na smrt baterky . treba týchto špecialistov http://www.pohreb.cz/pohrebni-sluzba.php?id=129

miloš :D

Autor:  john simple [ 4.5.10, 07:38 ]
Předmět příspěvku: 

mě umřela dneska ráno, cestou do práce.
na rondu mi to zdechlo, v největším lijáku a v dopravní špičce :roll:
přijdu do práce a hned dotazy: co jsi to tam zas nacvičoval na tom rondlu ? :)

Autor:  fatal [ 4.5.10, 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

Pár zkušeností z praxe:
- totálně vybitá baterka, rychle nabitá nabíječkou, nastartováno, 20km pohoda, pak jsem to zdechl a už nenastartoval, prostě ani taková vzdálenost nestačí k nabití.
- může se stát, že baterka se při měření může tvářit jako že je v pořádku, ale občas motorem ani nehne.

Nejjednodušší postup je asi proměření nabíjecího napětí a výměna baterky za jinou, pro vyloučení chyby v baterce nebo naopak potvrzení chyby v baterce.

Autor:  jancho25 [ 4.5.10, 14:12 ]
Předmět příspěvku: 

OK, tak ja to ešte vyskúšam premerať, potom napíšem výsledok, ja som úplný amatér na autá, dokážem si akurát vymeniť tie najzákladnejšie veci, ale myslíte, že to bude naozaj v baterke? tá bola kupovaná 10/2009. pretože z nabíjačky sa dokázala nabiť tak, že som tých pár kilometrov prešiel, tak ma zaujíma, či mi to nezdochlo potom preto, že nebola ďalej dobíjaná, ale na druhej strane, to by mi asi svietila kontrolka dobíjania celý čas - ale to asi zistím, keď to odmerám
inak dnes som skúsil naštartovať a na druhýkrát naskočilo, ale celý čas pípalo, Felda bola asi 200 m od domu, takže sa mi to podarilo presunúť

Autor:  darklord [ 4.5.10, 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

co pipalo??

Autor:  jancho25 [ 5.5.10, 08:05 ]
Předmět příspěvku: 

to pípanie nič, to len alarm
mám kolegu čo má tiež Feldu, spolu sme to merali, bolo to konštantne 12,4 aj keď som dupal plyn, on hovorí, že sú to len uhlíky, aký je váš názor?

Autor:  petr petr [ 5.5.10, 08:22 ]
Předmět příspěvku: 

jancho25 píše:
to pípanie nič, to len alarm
mám kolegu čo má tiež Feldu, spolu sme to merali, bolo to konštantne 12,4 aj keď som dupal plyn, on hovorí, že sú to len uhlíky, aký je váš názor?


Zapni klíč a podívej se jestli ti svítí kontrolka nabíjení, pokud ano nastartuj jestli zhasne, tak změř to nabíjení.Pokud naměříš 12,4, tak to nenabíjí.
Když zapneš klíč a kontrolka ti svítit nebude odpojíš tenký drát u alternátoru a přiložíš ho na kostru musí se rosvítit, pokud se nerozsvítí je buď vadná žárovka, pojistka, nebo vedení od přístrojovky po alternátor.
Pokud se žárovka po přiložení drátku rozsvítí je chyba buď regulátor, uhlíky, nebo rotor v alternátoru.Vyzkoušej a napiš na co jsi došel.

Autor:  jancho25 [ 6.5.10, 07:32 ]
Předmět příspěvku: 

bolo to teda uhlíkmi, teraz mi dáva okolo 14 :)
ďakujem vám za rady

Autor:  jancho25 [ 13.5.10, 11:11 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, som tu zase, presne po týždni sa problém objavil znovu, regulátor som vymenil už minule a všetko išlo dobre, ale včera cestou domov mi skoro stále svietila kontrolka dobíjania, pričom po otočení kľúča do polohy I sa nerozsvietila a po štarte okamžite začala blikať.
Meral som to a ukazuje to 11,8 - 12,1 aj pri vyšších otáčkach

Autor:  petr petr [ 13.5.10, 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

jancho25 píše:
Zdravím, som tu zase, presne po týždni sa problém objavil znovu, regulátor som vymenil už minule a všetko išlo dobre, ale včera cestou domov mi skoro stále svietila kontrolka dobíjania, pričom po otočení kľúča do polohy I sa nerozsvietila a po štarte okamžite začala blikať.
Meral som to a ukazuje to 11,8 - 12,1 aj pri vyšších otáčkach


Měnil jsi jenom uhlíky, nebo celý regulátor ?

Autor:  jancho25 [ 13.5.10, 13:08 ]
Předmět příspěvku: 

celý

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/