Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

otáčkoměr místo hodin favorit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=22396
Stránka 1 z 1

Autor:  ota666 [ 16.5.10, 18:05 ]
Předmět příspěvku:  otáčkoměr místo hodin favorit

Zdarec,jak zapojit místo hodin otáčkoměr na Favotita...
výměna přístrojovky s otáčkoměrem asi nestačí co?

Autor:  michalkatka [ 16.5.10, 18:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: otáčkoměr místo hodin favorit

ota666 píše:
Zdarec,jak zapojit místo hodin otáčkoměr na Favotita...
výměna přístrojovky s otáčkoměrem asi nestačí co?


záleží čo máš karbec, alebo BMM niekedy tam príprava je, alebo treba na správny pin pritiahnuť signál s indučky, alebo RJ...

Autor:  ota666 [ 16.5.10, 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

je to karbec,a na co presne pripojit na pristrojovku a na ktery u indicky...

Autor:  michalkatka [ 16.5.10, 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

ota666 píše:
je to karbec,a na co presne pripojit na pristrojovku a na ktery u indicky...


s indučky je to ten čo ide samostatne s ETZ ( jeden zapojený ) ak máš na indučke 2x2 dráty tak prípravu máš...

na prístrojovke záleží na tom či máš starý, alebo nový model...

Autor:  ota666 [ 16.5.10, 18:22 ]
Předmět příspěvku: 

na indukčce jsou 2x2vývody ale u kazde je zapojeny jen jeden drat

Autor:  michalkatka [ 16.5.10, 18:26 ]
Předmět příspěvku: 

ota666 píše:
na indukčce jsou 2x2vývody ale u kazde je zapojeny jen jeden drat


tak prípravu máš...

ak máš starý interiér zožeň starý typ prístrojovky s otáčkomerom a prehoď to, malo by to fungovať... ak máš nový model tak isto....

Autor:  ota666 [ 16.5.10, 18:33 ]
Předmět příspěvku: 

je na te pristrojovce nejake znaceni,podle ktereho mam hledat druhou pristrojovku?
já jsem mel prístrojovku z 90tky a ten tam nefungoval,jako fungovalo vse,krom toho otackomeru

Autor:  michalkatka [ 16.5.10, 18:36 ]
Předmět příspěvku: 

teraz sa mi to nechce hľaať, ale treba pozrieť či je to tam zapojené, ono vo zväzku to môže byť, ale nemusí to byť pripojené na konektor...

prebehni užitočné odkazy a tam nájdeš schému kde to má byť...

Autor:  varok [ 18.5.10, 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

Jak psal Michal, někdy to už je připravené. Jen stačí vyndat hodiny a přišroubovat otáčkoměr. Někdy není natáhnutý káblík až k plušce na budík. Je potom potřeba najít někde ve svazku kabelů, kde káblík končí, jestli je natažen od cívky a dodělat k budíku.

Autor:  FRUHY [ 24.6.10, 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Mam podobný problé

Mam fa/BMM/93 s hodinama a a teď jsem si sehnal fa/karbec/93 s otáčkoměrem a prostě mi ten otáčkoměr nejde zapojit prostudoval jsem X schémat ale prostě něvím jak to mam zapojit...

Autor:  21lucas [ 24.6.10, 11:50 ]
Předmět příspěvku: 

FRUHY > dojed do kolina kouknem na to :-P

Autor:  varok [ 24.6.10, 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

Prostě u nové i staré přístrojovky je buď příprava nebo není. Když se vytáhne budík, ty hodiny, z přístrojovky, tak to půjde vidět. Hodiny i otáčkoměr mají stejné plošky na napájení, tedy + a -. Otáčkoměr má ale oproti hodinám jeden vývod navíc, který většinou bývá na tom plošném spoji přístrojovky nachystán. Nejlepší je, podívat se, kam vede spoj od vývodu budíku ke konektoru. Když je do pinu konektoru napojen nějaký drát, tak tam nejspíše je příprava.
Michale: pochopil jsi to zprávně? On má na cívce sice dva dvojité konektory, ale asi nemá otáčkoměr zapojen. Jeden je 15, to je napájení cívky a druhý je do ETZ, ne? Když bývá zapojený i otáčkoměr, tak bývá na cívce zapojen na 15 jeden drát a na 1 dva dráty, ne?

Autor:  michalkatka [ 24.6.10, 18:21 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Michale: pochopil jsi to zprávně? On má na cívce sice dva dvojité konektory, ale asi nemá otáčkoměr zapojen. Jeden je 15, to je napájení cívky a druhý je do ETZ, ne? Když bývá zapojený i otáčkoměr, tak bývá na cívce zapojen na 15 jeden drát a na 1 dva dráty, ne?


áno, 15 napája otáčkomer, mínus to má spoločný s ostatnými prístrojmi, ale signál u BMM je vytiahnutý s RJ a u karbecu je s indučky, zapojenie budíkov je rovnaké...

Autor:  Capricorn [ 24.6.10, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Jeden o voze a druhej o koze... Jeden píše o zapojení na zapalovací cívce a druhý o zapojení na přístrojovým štítě ...se kluci domluvte :D

Na zapalovací cívce jsou obvykle na svorce + (15) připojeny dva vodiče... jeden který přivádí proud do cívky a druhý který je propojený s vývodem 15 na elektronickém spínači (Nebo u úplně prvních Fav. - nevím do kdy to bylo přesně - byl jeden konektor společný pro tyto oba vodiče takže ten druhý zůstal prázdný.) Na svorce - (1) zapalovací cívky je buď jeden vodič což znamená že tam příprava pro otáčkoměr (vodič ke svorkovnici přístrojového štítu) není a tento vodič propojuje pouze zapalovací cívku s kontaktem 1 na elektronickém spínači a nebo jsou tam na kontaktu - (1) dva vodiče což znamená že ten druhý je použitý jako přívod signálu pro otáčkoměr.

A na tišťáku přístrojového štítu jsou kontakty...

B+ stálé napájení hodin
+ napájení po sepnutí zapalování pro otáčkoměr
- kostra
1 signál pro otáčkoměr

Pokud tam kontakt 1 a + není musí se na nýtovat.

U prvních Fav. kontakty 1 a + v případě přístrojového štítu s hodinami na tišťáku nebyly. Pak už je měly všechny.

A vůbec tady je návod... :D

Autor:  varok [ 25.6.10, 07:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ale já jsem to psal hned od začátku. Ten pán psal, že má na indukční cívce dva dvojité konektory, ale na každém zapojený jen jeden. Tak jsem psal, že přípravu pro otáčkoměr nemá. Protože jeden drát na 15 je jen pro napájení indukční cívky a druhý drát 1, je na signál z ETZ do cívky. Kdyby byla příprava pro otáčkoměr, na konektoru označeném 1 by byly dva dráty. Jeden do ETZ a druhý do přístrojovky k otáčkoměru.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/