Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
S kama vzít 15-ku proud a jak zapojit zadní stěrač f.89,136L https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=22515 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | ppromi [ 24.5.10, 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | S kama vzít 15-ku proud a jak zapojit zadní stěrač f.89,136L |
Zdar, kde se jednoduše dostanu k 15tce, abych mohl odebírat pouze proud po zapnutí klíčku ... ? Na "skoda.panda.cz" jsem četl, jak si na favorita přidat zadní stěrač. Tak jsem si řekl, že to udělám, ale nechápu tuto část: Kód: Favority řady L sice neměli zadní stěrač, ale mají částečně hotovou elektrickou přípravu. Na páčce pod volantem je fungující spínač ( sdružené ovládání - přední stěrače, přední ostřikovače, zadní stěrač, zadní ostřikovač ), vedou z něj kabely, ale končí u levého předního podběhu, kde jsou umístěny konektory kabelů na světla. Píše se tam, že ho najdu u levého předního podběhu, ale tam je snad elektrika na motorek pro ostřikovač ne ? Kde tedy najdu napětí pro stěrač ? |
Autor: | gokralik [ 24.5.10, 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to dost jasné? Jak jsi psal už ty... Prostě sdělej ten plast u řidičovy levé nohy a tam najdeš svorkovnici. Pozice 4,5 a 6 nebudou obsazené a tam zapojíš ty tři dráty z motorku jak je uvedeno na schématku. Svazek kabelů ze svorkovnice vede podél levého prahu až do kufru, takže povytahuj koberečky a natáhni kabely. |
Autor: | slovacek.milos [ 25.5.10, 06:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
nebo zajít na vrakec a elektriku tam z nějakého fáčka vytáhnout já bych ti dal zdarma, mám jedno fáško na zvrakec, ale díval jsem se není tam ta elektrika miloš |
Autor: | Nepér [ 25.5.10, 08:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten levej podběh je myšlenej zevnitř, pod levou nohou řidiče |
Autor: | Dundee [ 25.5.10, 08:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stačí natáhnout jenom dva vodiče, kostra je běžně zapojená na plech 5. dveří a konektor u motoru stěrače je dvoupinovej. |
Autor: | Nepér [ 25.5.10, 08:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, to je pravda, třívodičové zapojení počítalo se zkratováním motoru ve spodní poloze, aby se zastavil hned, to je ten třetí drát, co se asi vrací do lucasu - spínaná (možná) kostra pro zabrzdění motoru. Novější revize to řeší odporem, který je přímo u motoru. V dolní poloze stěrače se tedy motor "zkratuje" jen odporem, což při trvalém sepnutí páčky nevadí a při vypnutí páčky to ten odpor zabrzdí dostatečně rychle. |
Autor: | ppromi [ 25.5.10, 14:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
gokralik píše: Je to dost jasné? Jak jsi psal už ty... Prostě sdělej ten plast u řidičovy levé nohy a tam najdeš svorkovnici. Pozice 4,5 a 6 nebudou obsazené a tam zapojíš ty tři dráty z motorku jak je uvedeno na schématku. Svazek kabelů ze svorkovnice vede podél levého prahu až do kufru, takže povytahuj koberečky a natáhni kabely. Já že je tam u předního světla, tak jsem si říkal, že tam je drát na ostřikovač..., kama to víst vím, už jsem tama vedl dost kabelů ... |
Autor: | Nepér [ 25.5.10, 14:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Napájení druhého čerpadla pro zadní ostřikovač je připravené, stačí osadit čerpadlo a dozadu natáhnout hadici. |
Autor: | ppromi [ 25.5.10, 14:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, ano, vím, že je to tam nachystané ..., já jen, že se tam píše u levého podběhu a světla, ale u toho místa je právě elektrika na ostřikovač, tak mi to bylo divný..., ale to je jedno. Teď by mi spíše zajímalo, kama mám natáhnout hacičku k tomu ostřikovači ? |
Autor: | Nepér [ 25.5.10, 14:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, budeš muset sundat kryt na levém sloupku, minimálně na jedné straně strop... Na levé průchodce kabelů z kabiny do motoru se odřízne kousek takového čudlíku a pod ním je připravený otvor na hadičku. |
Autor: | ppromi [ 25.5.10, 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hej ještě takový malej dotaz..., sdělal jsem ten plast u řidičovy levé nohy , ale žádná svorkovnice tam není. Je tam pouze svazek kabelů, tak cca 6-sti, které vedou do zadního kufru ... |
Autor: | ppromi [ 25.5.10, 16:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dundee píše: Stačí natáhnout jenom dva vodiče, kostra je běžně zapojená na plech 5. dveří a konektor u motoru stěrače je dvoupinovej. No, já s tou kostrou mám problém, občas mi začínají slabě svítit kontrolky zadního vytápění a mlhovek..., mechanik mi řekl, že je to nromální, že je tam špatná kostra, ať tam natáhnu nějakým drátem (bohužel neřekl, jak to opravit, aby to fungovalo bez drátu ) a tak se mi tam moc kostra motorku zapojovat nechce. Spíš bych byl rád, kdyby tam ta kostra pomocí toho motorku "přišla" ... Ale jestli máte nějaký návod, kde je kontakt na kostru zadního kufru a jak to jednoduše a hlavně během chvilky opravit, stači napsat ... |
Autor: | gokralik [ 25.5.10, 16:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Svorkovnice tam určitě bude. Zkus hledat trochu dál po drátech. Nemusí být hned za tím plastem. Ale někde v těch místech určitě bude. Kostru pátých dveří jsem vyřešil tak, že jsem kontaktolem pořádně prostříkal panty pátých dveří. Předtím mi taky furt prosvítaly ty dvě kontrolky a teď už zhruba rok svítí vše jak má. |
Autor: | ppromi [ 25.5.10, 16:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
No hele, buď budou svorky někde za palubovkou, nebo nikde..., řidičovou stranou jsem tahal už 3x dráty a nikdy jsem po cestě od předku po kufr na žádnou spojku nenarazil ... |
Autor: | varok [ 26.5.10, 16:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já měl předtím starší typ fáčka, r.v. 91, ale ještě bez stěrače. Po krátké době jsem předělal elektriku na nový typ, tedy tou pruchodkou nahoře v 5. dveřích. Pod tím plastem na levé straně pod palubkou konektor určitě je, já tam měl dokonce dva. Káblíky vedou od páčky do konektoru, ale z něho už nepokračují dozadu. Kostru lze připojit přes nějaký volný kontakt na pravé straně. Stejně se musí použít ještě jedny kontakty na pravou stranu, pokud se montuje zadní stěrač. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |