Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

S kama vzít 15-ku proud a jak zapojit zadní stěrač f.89,136L
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=22515
Stránka 1 z 1

Autor:  ppromi [ 24.5.10, 20:43 ]
Předmět příspěvku:  S kama vzít 15-ku proud a jak zapojit zadní stěrač f.89,136L

Zdar, kde se jednoduše dostanu k 15tce, abych mohl odebírat pouze proud po zapnutí klíčku ... ?

Na "skoda.panda.cz" jsem četl, jak si na favorita přidat zadní stěrač. Tak jsem si řekl, že to udělám, ale nechápu tuto část:
Kód:
Favority řady L sice neměli zadní stěrač, ale mají  částečně hotovou elektrickou přípravu.
Na páčce pod volantem je fungující spínač ( sdružené ovládání - přední stěrače, přední ostřikovače, zadní stěrač, zadní ostřikovač ), vedou z něj kabely, ale končí u levého předního podběhu, kde jsou umístěny konektory kabelů na světla.

Píše se tam, že ho najdu u levého předního podběhu, ale tam je snad elektrika na motorek pro ostřikovač ne ? Kde tedy najdu napětí pro stěrač ?

Autor:  gokralik [ 24.5.10, 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

Je to dost jasné? Jak jsi psal už ty... Prostě sdělej ten plast u řidičovy levé nohy a tam najdeš svorkovnici. Pozice 4,5 a 6 nebudou obsazené a tam zapojíš ty tři dráty z motorku jak je uvedeno na schématku. Svazek kabelů ze svorkovnice vede podél levého prahu až do kufru, takže povytahuj koberečky a natáhni kabely.

Obrázek

Autor:  slovacek.milos [ 25.5.10, 06:33 ]
Předmět příspěvku: 

nebo zajít na vrakec a elektriku tam z nějakého fáčka vytáhnout já bych ti dal zdarma, mám jedno fáško na zvrakec, ale díval jsem se není tam ta elektrika miloš

Autor:  Nepér [ 25.5.10, 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ten levej podběh je myšlenej zevnitř, pod levou nohou řidiče :D

Autor:  Dundee [ 25.5.10, 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

Stačí natáhnout jenom dva vodiče, kostra je běžně zapojená na plech 5. dveří a konektor u motoru stěrače je dvoupinovej.

Autor:  Nepér [ 25.5.10, 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, to je pravda, třívodičové zapojení počítalo se zkratováním motoru ve spodní poloze, aby se zastavil hned, to je ten třetí drát, co se asi vrací do lucasu - spínaná (možná) kostra pro zabrzdění motoru. Novější revize to řeší odporem, který je přímo u motoru. V dolní poloze stěrače se tedy motor "zkratuje" jen odporem, což při trvalém sepnutí páčky nevadí a při vypnutí páčky to ten odpor zabrzdí dostatečně rychle.

Autor:  ppromi [ 25.5.10, 14:15 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Je to dost jasné? Jak jsi psal už ty... Prostě sdělej ten plast u řidičovy levé nohy a tam najdeš svorkovnici. Pozice 4,5 a 6 nebudou obsazené a tam zapojíš ty tři dráty z motorku jak je uvedeno na schématku. Svazek kabelů ze svorkovnice vede podél levého prahu až do kufru, takže povytahuj koberečky a natáhni kabely.


Já že je tam u předního světla, tak jsem si říkal, že tam je drát na ostřikovač..., kama to víst vím, už jsem tama vedl dost kabelů ... :)

Autor:  Nepér [ 25.5.10, 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

Napájení druhého čerpadla pro zadní ostřikovač je připravené, stačí osadit čerpadlo a dozadu natáhnout hadici.

Autor:  ppromi [ 25.5.10, 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

No, ano, vím, že je to tam nachystané ..., já jen, že se tam píše u levého podběhu a světla, ale u toho místa je právě elektrika na ostřikovač, tak mi to bylo divný..., ale to je jedno.
Teď by mi spíše zajímalo, kama mám natáhnout hacičku k tomu ostřikovači ? :shock:

Autor:  Nepér [ 25.5.10, 14:47 ]
Předmět příspěvku: 

No, budeš muset sundat kryt na levém sloupku, minimálně na jedné straně strop... Na levé průchodce kabelů z kabiny do motoru se odřízne kousek takového čudlíku a pod ním je připravený otvor na hadičku.

Autor:  ppromi [ 25.5.10, 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

Hej ještě takový malej dotaz..., sdělal jsem ten plast u řidičovy levé nohy , ale žádná svorkovnice tam není. Je tam pouze svazek kabelů, tak cca 6-sti, které vedou do zadního kufru ...

Autor:  ppromi [ 25.5.10, 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

Dundee píše:
Stačí natáhnout jenom dva vodiče, kostra je běžně zapojená na plech 5. dveří a konektor u motoru stěrače je dvoupinovej.

No, já s tou kostrou mám problém, občas mi začínají slabě svítit kontrolky zadního vytápění a mlhovek..., mechanik mi řekl, že je to nromální, že je tam špatná kostra, ať tam natáhnu nějakým drátem (bohužel neřekl, jak to opravit, aby to fungovalo bez drátu :( ) a tak se mi tam moc kostra motorku zapojovat nechce. Spíš bych byl rád, kdyby tam ta kostra pomocí toho motorku "přišla" ... :) Ale jestli máte nějaký návod, kde je kontakt na kostru zadního kufru a jak to jednoduše a hlavně během chvilky opravit, stači napsat ... :)

Autor:  gokralik [ 25.5.10, 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

Svorkovnice tam určitě bude. Zkus hledat trochu dál po drátech. Nemusí být hned za tím plastem. Ale někde v těch místech určitě bude. Kostru pátých dveří jsem vyřešil tak, že jsem kontaktolem pořádně prostříkal panty pátých dveří. Předtím mi taky furt prosvítaly ty dvě kontrolky a teď už zhruba rok svítí vše jak má.

Autor:  ppromi [ 25.5.10, 16:17 ]
Předmět příspěvku: 

No hele, buď budou svorky někde za palubovkou, nebo nikde..., řidičovou stranou jsem tahal už 3x dráty a nikdy jsem po cestě od předku po kufr na žádnou spojku nenarazil ... :?

Autor:  varok [ 26.5.10, 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Já měl předtím starší typ fáčka, r.v. 91, ale ještě bez stěrače. Po krátké době jsem předělal elektriku na nový typ, tedy tou pruchodkou nahoře v 5. dveřích. Pod tím plastem na levé straně pod palubkou konektor určitě je, já tam měl dokonce dva. Káblíky vedou od páčky do konektoru, ale z něho už nepokračují dozadu. Kostru lze připojit přes nějaký volný kontakt na pravé straně. Stejně se musí použít ještě jedny kontakty na pravou stranu, pokud se montuje zadní stěrač.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/