Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zapalovací soustava Favo 89 (edit)
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=22653
Stránka 1 z 2

Autor:  ppromi [ 5.6.10, 07:43 ]
Předmět příspěvku:  Zapalovací soustava Favo 89 (edit)

Zdar, můžu karburátor napojit přímo na baterku (popř. tam hodím nějakou pojistku ..., jakou ?) s tím, že se mu nic nestane ... ? Není třeba napojen přes něco extra, že bych jsem ho 12V od baterky (přímo od baterky) odpráskl ? A jakou bych měl použít pojistku, kdyby v něm něco zkratovalo ?
Pro objasnění..., karburátor bude zapojen na 15-ku. Neřeště, proč to dělám. má to své důvody :wink: . Díky za rady.

Autor:  michalkatka [ 5.6.10, 08:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: el. zapojení karburátoru - Favo 89

samozrejme na zapaľovanie ( obvod 15 ), istiť to nejako zvlášť nemusíš, nemá nejaký extra odber, je tam odpor v tele bimetalu a cievka voľnobehu, hodnoty neviem, ale nebude to viac ako 1A...

nezabudni ho poriadne ukostriť, inak nebude fungovať...

Autor:  ppromi [ 5.6.10, 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem přejmenoval téma, aby to více vystihovalo můj další dotaz...
Je zapalovací soustava tvořená z Indukční cívky, el. jednotky zapalování, rozdělovače.
A teď k otázce. Abych jsem mohl vypnout zbytečné přistroje při startování, včetně palubní desky potřebuji napojit zapalovací soustavu zvlášť na 15-ku, protože jak zhasnu přístrojovku, nejde proud nai do zapalování. Podle schématu stačí na cívku přivést 12V z 15-ky, je to tak ? Když přivedu 12V na indučku na konektor, na kterým je i teď 15-ka, tak by se nic stát nemělo že ? A bylo by potřeba i toto zapojení nějak jistit, kolik A asik ? Díky ... :)

Autor:  michalkatka [ 5.6.10, 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

neviem na akom aute, ale favo má 4 okruhy 15 istené každý svojou poistkou, pre štart potrebuješ napätie na karbec a indučku s ETZ... presné rozdelenie okruhov s poistkovky je na starom TW....

Autor:  petr petr [ 5.6.10, 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle je naprosto šílený :D
Ale zpět , mám pocit že zapalování je napojeno přímo ze spínačky, takže tobě by stačilo přihodit elektriku karburátoru na indučku svorka 15 přes pojistku a druhý kabel co jde ze spínačky na napájení 15 prostě přerušit relátkem po dobu startu.
Tím by sis měl zrušit vše co je napojeno na obvod 15 kromě zapalování a karburátoru.
Koukni do schématu jestli nekecám s tím zapalováním, ale myslím že ne.

Autor:  michalkatka [ 5.6.10, 09:42 ]
Předmět příspěvku: 

je to trocha zložitejšie...

od 7/91
poistky
5 15 A motor stěračů předního a zadního okna, motorek ostřikovačů, zpětné světlomety
6 15 A směrová světla, osvětlení přístrojů
7 15 A motor větráku chlazení
8 15 A motor ventilátoru topení
( relé spína poistky 5,6,7 )

do 7/91
2 8 A motor stěračů, přední i zadní, ostřikovače, zpětné světlomety
3 8 A směrová světla, osvětlení přístrojů, elektromagnetický ventil karburátoru
4 15 A motor chlazení
5 15 A vyhřívání zadního okna
6 15 A motor ventilátoru (topení)
( relé spína poistky 2,3,4 )

nechce sa mi skúmať schémy, ale zapaľovanie ide asi priamo zo spínačky a tieto ostatné veci idú cez to relé, takže by stačilo aby sa počas štartu vypínalo to relé ( do 7/91 prehodiť to napájanie karburátora priamo ) a nejako k tomu pridružiť aj ventilátor kúrenia... v podstate relé X ako je u Felicie...

Autor:  ppromi [ 5.6.10, 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

No hele, jsem přemýšlel a vymyslel jsem, že jak jde od spínače zapalování 15-tka, která je pro to, aby se zaplo vše, co jede na 15-tkovej obvod, takže to bych jsem napojil na přerušovací relé, vždy jak by se startovalo, tak relé seplo, rozpojilo 15-tku, tudíž ventilátor, stěrače ...., pouze zapalování by mělo svoji 15-tku zvlášť, která by se nevypla :) Nebylo by to tak jednodužší, než se hrabat v pojistkové skříni ? :wink:

EDIT: je to blázina, ale zaprvé to při vybité baterce tršinečku ulehčí :D a za druhé je to originalita, aby favo z 89 umělo vypínat spotřebiče při startování ... :)

Autor:  michalkatka [ 5.6.10, 09:59 ]
Předmět příspěvku: 

ako som písal, úplne by stačilo ten drát čo ide zo spínačky do poistkovky počas štartu prerušiť tým relátkom, ostatné dôležité je priamo bez relé... ak máš Favo do 7/91 prehodiť to napájanie karburátora priamo, čiže drát čo ide s poistkovky smerom na karbec s konektoru vytiahnuť a napojiť ho pred to relé...

ja by som išiel cestou dorábať čo najmenej relátok a spojov, každá taká vec je eventuálna príčina poruchy....

Autor:  21lucas [ 5.6.10, 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

hodit tam rovnou pojistky z Felicie a je po problemech

Autor:  michalkatka [ 5.6.10, 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

to by si musel prehodiť asi celú káblovčku, nakoľko Felda to má inak a má ťahaný aj (-).....

Autor:  petr petr [ 5.6.10, 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

Však jsem ti to psal přeruš relátkem kabel co vede od spínačky z kontaktu 15 do pojistkové skříňky a karbec přihoď k obvodu indučky a máš vyřešené.

Autor:  Šemik [ 5.6.10, 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Je opravdu dobrý nápad mít X relé? Co když zastavíš v noci a chceš si nechat svítit dálková světla? To s X relé nejde.

Udělal bych to tak, že elmg ventil napojit u cívky a jeden z kontaktů X relé dát na vodič mezi spínačkou a relé v pojistkovce. To se mi zdá nejsnažší.

Autor:  ppromi [ 5.6.10, 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

Proč by to nešlo ? To relé tam bude pouze na to, aby otevřelo obvod při startování, když nebudu startovat, jakoby tam to relé nebylo :wink:

Autor:  Šemik [ 5.6.10, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem nepochopil jak to chceš zapojovat :oops:

Autor:  kwiko [ 5.6.10, 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

ide, len treba mat klucik v 1. polohe 8)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/