Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Zapalovací soustava Favo 89 (edit) https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=22653 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | ppromi [ 5.6.10, 07:43 ] |
Předmět příspěvku: | Zapalovací soustava Favo 89 (edit) |
Zdar, můžu karburátor napojit přímo na baterku (popř. tam hodím nějakou pojistku ..., jakou ?) s tím, že se mu nic nestane ... ? Není třeba napojen přes něco extra, že bych jsem ho 12V od baterky (přímo od baterky) odpráskl ? A jakou bych měl použít pojistku, kdyby v něm něco zkratovalo ? Pro objasnění..., karburátor bude zapojen na 15-ku. Neřeště, proč to dělám. má to své důvody . Díky za rady. |
Autor: | michalkatka [ 5.6.10, 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: el. zapojení karburátoru - Favo 89 |
samozrejme na zapaľovanie ( obvod 15 ), istiť to nejako zvlášť nemusíš, nemá nejaký extra odber, je tam odpor v tele bimetalu a cievka voľnobehu, hodnoty neviem, ale nebude to viac ako 1A... nezabudni ho poriadne ukostriť, inak nebude fungovať... |
Autor: | ppromi [ 5.6.10, 09:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem přejmenoval téma, aby to více vystihovalo můj další dotaz... Je zapalovací soustava tvořená z Indukční cívky, el. jednotky zapalování, rozdělovače. A teď k otázce. Abych jsem mohl vypnout zbytečné přistroje při startování, včetně palubní desky potřebuji napojit zapalovací soustavu zvlášť na 15-ku, protože jak zhasnu přístrojovku, nejde proud nai do zapalování. Podle schématu stačí na cívku přivést 12V z 15-ky, je to tak ? Když přivedu 12V na indučku na konektor, na kterým je i teď 15-ka, tak by se nic stát nemělo že ? A bylo by potřeba i toto zapojení nějak jistit, kolik A asik ? Díky ... |
Autor: | michalkatka [ 5.6.10, 09:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
neviem na akom aute, ale favo má 4 okruhy 15 istené každý svojou poistkou, pre štart potrebuješ napätie na karbec a indučku s ETZ... presné rozdelenie okruhov s poistkovky je na starom TW.... |
Autor: | petr petr [ 5.6.10, 09:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle je naprosto šílený Ale zpět , mám pocit že zapalování je napojeno přímo ze spínačky, takže tobě by stačilo přihodit elektriku karburátoru na indučku svorka 15 přes pojistku a druhý kabel co jde ze spínačky na napájení 15 prostě přerušit relátkem po dobu startu. Tím by sis měl zrušit vše co je napojeno na obvod 15 kromě zapalování a karburátoru. Koukni do schématu jestli nekecám s tím zapalováním, ale myslím že ne. |
Autor: | michalkatka [ 5.6.10, 09:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
je to trocha zložitejšie... od 7/91 poistky 5 15 A motor stěračů předního a zadního okna, motorek ostřikovačů, zpětné světlomety 6 15 A směrová světla, osvětlení přístrojů 7 15 A motor větráku chlazení 8 15 A motor ventilátoru topení ( relé spína poistky 5,6,7 ) do 7/91 2 8 A motor stěračů, přední i zadní, ostřikovače, zpětné světlomety 3 8 A směrová světla, osvětlení přístrojů, elektromagnetický ventil karburátoru 4 15 A motor chlazení 5 15 A vyhřívání zadního okna 6 15 A motor ventilátoru (topení) ( relé spína poistky 2,3,4 ) nechce sa mi skúmať schémy, ale zapaľovanie ide asi priamo zo spínačky a tieto ostatné veci idú cez to relé, takže by stačilo aby sa počas štartu vypínalo to relé ( do 7/91 prehodiť to napájanie karburátora priamo ) a nejako k tomu pridružiť aj ventilátor kúrenia... v podstate relé X ako je u Felicie... |
Autor: | ppromi [ 5.6.10, 09:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
No hele, jsem přemýšlel a vymyslel jsem, že jak jde od spínače zapalování 15-tka, která je pro to, aby se zaplo vše, co jede na 15-tkovej obvod, takže to bych jsem napojil na přerušovací relé, vždy jak by se startovalo, tak relé seplo, rozpojilo 15-tku, tudíž ventilátor, stěrače ...., pouze zapalování by mělo svoji 15-tku zvlášť, která by se nevypla Nebylo by to tak jednodužší, než se hrabat v pojistkové skříni ? EDIT: je to blázina, ale zaprvé to při vybité baterce tršinečku ulehčí a za druhé je to originalita, aby favo z 89 umělo vypínat spotřebiče při startování ... |
Autor: | michalkatka [ 5.6.10, 09:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
ako som písal, úplne by stačilo ten drát čo ide zo spínačky do poistkovky počas štartu prerušiť tým relátkom, ostatné dôležité je priamo bez relé... ak máš Favo do 7/91 prehodiť to napájanie karburátora priamo, čiže drát čo ide s poistkovky smerom na karbec s konektoru vytiahnuť a napojiť ho pred to relé... ja by som išiel cestou dorábať čo najmenej relátok a spojov, každá taká vec je eventuálna príčina poruchy.... |
Autor: | 21lucas [ 5.6.10, 10:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
hodit tam rovnou pojistky z Felicie a je po problemech |
Autor: | michalkatka [ 5.6.10, 10:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
to by si musel prehodiť asi celú káblovčku, nakoľko Felda to má inak a má ťahaný aj (-)..... |
Autor: | petr petr [ 5.6.10, 10:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Však jsem ti to psal přeruš relátkem kabel co vede od spínačky z kontaktu 15 do pojistkové skříňky a karbec přihoď k obvodu indučky a máš vyřešené. |
Autor: | Šemik [ 5.6.10, 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je opravdu dobrý nápad mít X relé? Co když zastavíš v noci a chceš si nechat svítit dálková světla? To s X relé nejde. Udělal bych to tak, že elmg ventil napojit u cívky a jeden z kontaktů X relé dát na vodič mezi spínačkou a relé v pojistkovce. To se mi zdá nejsnažší. |
Autor: | ppromi [ 5.6.10, 21:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Proč by to nešlo ? To relé tam bude pouze na to, aby otevřelo obvod při startování, když nebudu startovat, jakoby tam to relé nebylo |
Autor: | Šemik [ 5.6.10, 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem nepochopil jak to chceš zapojovat |
Autor: | kwiko [ 5.6.10, 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
ide, len treba mat klucik v 1. polohe |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |