Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

zapojenie altika Fa do rapidu...
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=23581
Stránka 1 z 2

Autor:  NewerEnder [ 27.8.10, 22:16 ]
Předmět příspěvku:  zapojenie altika Fa do rapidu...

chcel by som poprosit opomoc nakolko janiesom moc rucny mechanik na ton fackovom su vzdau dva fastony plus jeden kablik vychadza z rglera...kde co a z coho treba zapajat kable prosim o jednoduche a presne vysvetlenie..:-D dikes moc....

Autor:  Jarda S. [ 27.8.10, 22:24 ]
Předmět příspěvku: 

alternátor potřebuje akorát přívod od kontrolky dobíjení :D

Autor:  NewerEnder [ 27.8.10, 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

DO STAREHO VEDU DVA KABLE A ESTE MA DVA KABLE UKOSTRENIA...NA fACKOVOM SU DVA FASTONY DALSI KABEL VYCHADZA Z VSTAVANEHO REGLERA A UCHYT KOSTRY TAK KO TAM MOZE IST LEN JEDEN KABEL ?

Autor:  NewerEnder [ 27.8.10, 22:40 ]
Předmět příspěvku: 

kua ako tu mam nahrat fotku pomoc....

Autor:  Jarda S. [ 27.8.10, 23:26 ]
Předmět příspěvku: 

jeden konektror je na faston z regleru druhej je od kontrolky nic víc altík nepotřebuje k tomu aby fungoval :roll:

Autor:  NewerEnder [ 27.8.10, 23:35 ]
Předmět příspěvku: 

este kostru ne ? a pocuj daj mi mail aprosimta mi oznacis na fotke na ktory faston pichnut co ok ???

Autor:  CrazyMan [ 27.8.10, 23:39 ]
Předmět příspěvku: 

kostra je motor.... stačí modrej kabel píchnout do tý jedný díry co tam je a bude fungovat

Autor:  NewerEnder [ 27.8.10, 23:44 ]
Předmět příspěvku: 

hovorim ze su tam dva fastony...nie jeden...

Autor:  CrazyMan [ 27.8.10, 23:46 ]
Předmět příspěvku: 

tak kabel z reglera píchni do díry co je blíž k regleru a modrej kabel na kontrolku píchni do druhé

Autor:  kwiko [ 28.8.10, 07:11 ]
Předmět příspěvku: 

Uz ste pristupili k strategii "ked ho nevies presvedcit, aspon ho poplet''!? :roll:

Favo-felda altik potrebuje aby si ho spojil s akumulatorom a s kontrolkou dobijania. Nic viac, nic menej.
Obrázek

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
Citace:
Montáž alternátoru z Felicie 70 A do škodovky:

Držák jsem ponechal původní a do něj pomocí svorníku M10 a šesti matic, dvanácti podložek rovných a šesti pružných podložek upevnil alternátor. Horní držák jsem otočil a drážku propiloval pro průchod šroubu M10 na přišroubování horní nohy alternátoru. Spodní noha předního víka se musí opilovat asi o 3-5 mm z přední strany, aby se dosáhlo souososti řemenic. Toto proveďte pečlivě, pozdější demontáž je velmi pracná. Opilovaný držák se umístí z vnitřní strany (jako mezi vidlice držáku) původního držáku alternátoru. Snažte se sehnat alternátor společně s konektorem pro kontakty dobíjení.
Zhruba postup: Demontujte původní alternátor. Svorník M10 uřežte asi o 50-60 mm delší, než je vnější vzdálenost spodních noh alternátoru. Horní držák demontujte a propilujte drážku na rozměr asi 10,5 mm. Pro utažení matic svorníku doporučuji odmontovat krycí plech motoru před alternátorem, aby se uvolnil prostor pro nářadí. Teď je důležité dodržovat níže uvedený postup, aby se správně seřadily jednotlivé podložky a matice z důvodu správného utažení. Na jeden konec svorníku našroubujte matici, aby zhruba lícovala s koncem svorníku, nasaďte pérovku a plochou podložku, provlékněte zezadu zadní nohou alternátoru. Nasaďte podložku, pérovku a dvě matice, pérovku a podložku tak, aby asi 20 mm závitu přečnívalo, vše je volné, neutahovat. Provléknout zadním otvorem držáku alternátoru, nasadit podložku, pérovku a matici a teď šroubováním všech tří matic posunout svorník o tolik dopředu, aby se dala nasadit další matice, pérovka a podložka. Potom opět šroubovat dokonce čtyřmi maticemi tak, aby svorník prošel přední nohou a nakonec otvorem předního držáku. Zakončíme navlečením podložky, pérovky a poslední matice. Vše srovnáme, aby svorník zhruba stejně přečníval na obě strany. A teď utahování. (Jde to pro špatnou dostupnost matic pomalu.) Alternátor nejdřív utáhneme oběma maticemi u přední nohy přiměřeně tak, aby bylo možné s alternátorem větší silou otáčet, potom "na krev" dotáhneme prostřední matice. Zkontrolujeme rovnoběžnost řemenic, alternátor má snahu se díky větším otvorům v držáku natáčet k motoru, případnou nesouosost odstraníme (budete třeba muset alternátor vymontovat a vidlice držáku přihnout - kladivo patří také mezi nářadí). Nakonec řádně dotáhneme zadní matice pouze přes vymezovací vložku nohy alternátoru, nedotýkat se podložkami hliníkové nohy, pak jde alternátorem pootočit pro napnutí řemene. Namontujeme horní napínací držák obráceně (vykloněním dovnitř) a šroubem M10x25 s pérovkou a podložkou přiměřeně dotáhneme, případnou vůli mezi držákem a horní nohou alternátoru vymezíme podložkami. Nasadíme řemen a přiměřeně napneme. Zkontrolujeme dotažení všech šroubů a matic. Připojte hlavní přívod na svorku B+. Konektor alternátoru má dva kontakty, jeden je nepřipojený a nelze na něm naměřit vůči kostře vůbec nic. Druhý vykazuje určitý odpor nebo při měření úbytku (jakoby jste měřili diody, multimetry mají na to speciální měřící polohu označenou symbolem diody) napětí naměříte v obou směrech hodnotu do 1 V. (Pokud nemáte multimetr, při zapnutém zapalování přiložte kabel R na jeden z nich a pokud se kontrolka rozsvítí, je to ten správný.) Na tento kontakt připojte buď pomocí originálního konektoru nebo nejmenšího fastonu vodič R (D+) od původního regulátoru (vede na kontrolní žárovku). Při zapnutí klíčku se musí kontrolka rozsvítit. Nastartujte a pokud kontrolka zhasne (většinou rychleji než u původního provedení), máte vyhráno, multimetrem můžete zkontrolovat dobíjecí napětí. Při volnoběhu není poznat pokles napětí i s rozsvícenými světly a zapnutém motorku topení, ověřeno i měřením napětí. Bohužel se pořád drží někde na 14,5 V. Po pár dnech zkontrolujte napnutí řemene.
U Fabie je druhý vývod konektoru údajně připojen k počítači, který v případě závady alternátoru motor okamžitě vypne (asi praskl řemen a tímto se zabrání uvaření motoru). Nepracuji v servisu a toto mi říkali mechanici. Proto pozor na použití těchto alternátorů (originální konektor na alternátor z Felicie má jen jeden vodič, tady budou asi dva), protože nemusí být poznat, který je to vývod a můžete něco nechtěně odprásknout.

Ještě jedna zajímavá vlastnost alternátoru. I při velmi malém napětí na buzení se dokáže při vysokých otáčkách dostatečně nabudit, aby bylo možné spustit motor i s vybitým akumulátorem (např. ponechaná rozsvícená světla po celou pracovní dobu). Akumulátor po vypnutí světel nějaké malé napětí vykáže, pokud při roztahování necháte motor vytočit někam okolo 4 000 ot/min. (spouštět se sešlápnutým plynovým pedálem!), alternátor dokáže dát potřebný proud pro zapalovací soustavu a motor naskočí. Problémem jsou vstřikovací motory, kde proudový odběr palivového čerpadla a celého palivového systému přesahuje možnosti takto buzeného alternátoru, většinou se takové vozidlo roztáhnout nedá. Potom pomohou pouze startovací kabely (propojte mínus póly, odpojte kladný pól vybitého akumulátoru, na uvolněný kabel připojte propojovací kabel kladné polarity a takto pomocí akumulátoru jiného vozidla spusťte normálně motor. Až se ustálí otáčky motoru, přiložte spojené kabely na kladnou svorku vybitého akumulátoru, pokud možno utáhněte objímku a teprve poté odpojte kabely. Vybitý akumulátor totiž okamžitě začne "cucat" energii z druhého akumulátoru a nemusí se podařit motor spustit.)

Autor:  NewerEnder [ 28.8.10, 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

skusim to co nejpresnejsie vysvetlit a uz mi niekto prosim pomozte...na stary altik mi vedu dva hrubsie kable s ockom na srob upevnene su potom matkou...a dalej mi tam vedu dva kable s fastonmi...jeden blizsie k motoru druhy blizsie k regleru....a moj problem je ten ze mam druhy altik s formana to 55 A a ten ma hned vedla seba dva piny na kable lenze s toho noveho altika teda z toho formanackeho kde je zabudovany regler trci dalsi kabel s pastonom ktory pojde na milon pat pecent na jeden s tych pinov lenze teraz neviem ktory s tych dvoch kablov ktore vidli do stareho je kontorlka dobijania plus neviem na ktory pin ktory kabel a bolo tu este napisane ze je tam len jeden hruby kabel s ockom a ja tam mam dva cierny a zlty...tak sa nejako dohodnite a pomozte mio uz to mam rozrobene a poptrebujm to dokoncit....dakujem moc....

Autor:  NewerEnder [ 28.8.10, 13:37 ]
Předmět příspěvku: 

a este nieco ma to na fotke dajte mi neikto mail a ja vam poslem foto potom mi len do obrazka dopiste co k comu a budem mat vyhrane dakujem vsetkym za postrehy....

Autor:  darklord [ 28.8.10, 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

posli fotku sem, pokial viem tak sragorit ma len ten srob na plusak k baterke a jeden faston na kontrolku dobijania, regler ako taky skodovacky sa len odpoji a nepouziva

Autor:  varok [ 28.8.10, 14:46 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, jestli se na slovensku píše bez teček na konci věty a velkých písmen na začátku věty. Taky čárky v souvětí by nebyly na škodu. Asi deset vět bez jakýchkoliv oddělení a velkých písmen je radost číst. :shock: Už ti to tady psalo milion lidí. Favo/felda altík má jen jeden šroub, kde se připojuje hlavní plus. Drát s očkem od akumulátoru, plusový pol, se zapojí na ten šroub, bývá označený B+. Potom tam je faston v díře u regulátoru, taková plechová krabička přišroubovaná dvěmi šroubky. Tam by ale měl být zapojen káblík z regulátoru. Potom tam je faston, do kterého se připojí vývod kontrolky, označený myslím D+, ale nejsem si jistý. Jinak tam nic není. Kostra je braná od motoru, protože je altík neizolovaně přišroubován k motoru, který je ukostřen. Přídavný regulátor ze škodovky není potřeba, ta plechová krabička se čtyřmi fastony. Tu můžeš zahodit. Favo altík už ho má přišroubovaný na sobě. Altík ze škodovek řady 742, tedy 105-rapid to mají jinačí. Mají tam tolik vývodů, protože má regulátor zvlášť. Dva jsou myslím spojeny regulátor-altík. Další je kostra a další ke kontrolce.

Autor:  NewerEnder [ 28.8.10, 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Nevím, jestli se na slovensku píše bez teček na konci věty a velkých písmen na začátku věty. Taky čárky v souvětí by nebyly na škodu. Asi deset vět bez jakýchkoliv oddělení a velkých písmen je radost číst. :shock: Už ti to tady psalo milion lidí. Favo/felda altík má jen jeden šroub, kde se připojuje hlavní plus. Drát s očkem od akumulátoru, plusový pol, se zapojí na ten šroub, bývá označený B+. Potom tam je faston v díře u regulátoru, taková plechová krabička přišroubovaná dvěmi šroubky. Tam by ale měl být zapojen káblík z regulátoru. Potom tam je faston, do kterého se připojí vývod kontrolky, označený myslím D+, ale nejsem si jistý. Jinak tam nic není. Kostra je braná od motoru, protože je altík neizolovaně přišroubován k motoru, který je ukostřen. Přídavný regulátor ze škodovky není potřeba, ta plechová krabička se čtyřmi fastony. Tu můžeš zahodit. Favo altík už ho má přišroubovaný na sobě. Altík ze škodovek řady 742, tedy 105-rapid to mají jinačí. Mají tam tolik vývodů, protože má regulátor zvlášť. Dva jsou myslím spojeny regulátor-altík. Další je kostra a další ke kontrolce.





Hned prvá správa ,,prosim o jednoduche a presne vysvetlenie" a nebudem pisat s diakritikou este aj na nete ked na to nemam cas jednoducho som tak nauceny snad sme na moto webe a nie na zraze jazykarov...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/