Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

zabezpečení octavia
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=23614
Stránka 1 z 1

Autor:  breta1 [ 31.8.10, 09:36 ]
Předmět příspěvku:  zabezpečení octavia

Možná je to až příliš odborný dotaz, ale třeba někdo bude vědět.
Kupuji novou octavia tour, na všechny předchozí auta jsem si vždy vyrobil elektronické zabezpečení, zjednodušeně takto- (m.j. blokování čtecí cívky immo, dále při otevření dveří aktivace mobilu, který volá na zvolené číslo atd...)
Protože v záruce nechci hrabat do kabelů, chci si s předstihem vyrobit elektroniku a chci indikaci otevření dveří udělat tak, že do stropní svítilny vpředu dám maličký infravysílač a infrapřijímač bude někde skrytý v odkládací přihrádce nebo jinde a příslušná elektronika mi bude aktivovat mobil a blokovat čtecí cívku immo a další.
Jde mi o to, že bych využil ve svítilně kontakt T3e/1 (propojení A31), který se otevřením dveří připojí na kostru viz schema 2/14). Pokud je přepínač svítilny W v prostřední poloze, t.j. žárovka se při otevření dveří rozsvítí, není co řešit, moje elektronika se spustí "sestupnou" hranou.
Pokud je ale W rozpojen (poloha vlevo), jaký a jak "tvrdý" je potenciál na A13? - předpokládám, že tam bude přes obvody hlídání otevřených dveří při zapomenutých rozsvícených světlech (viz 2/20 kde je též propojení A13, ale elektronika je jen symbolicky zakreslena) přes nějaký odpor na plus kladný potenciál a já budu moci zase využít "sestupné" hrany pro svoji elektroniku.
Neřešil prosím někdo podobný problém se stropním světlem?

http://sklad.obrazku.cz/obr476512_oct1.PNG
http://sklad.obrazku.cz/obr476514_oct2.PNG

Autor:  Nepér [ 31.8.10, 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tak si to změř (nemusíš nic rozpojovat ani přepínat, stačí přece vyndat žárovku a tím snad záruku neporušíš, případně to nikdo nepozná :) ) a pokud tam při odpojené žárovce napětí nebude, nebál bych se přidat třeba 1k odpor z plusu do té tvé krabičky, spínané sestupnou hranou. Pokud nebudou otevřeny žádné dveře, zvýšený klidový odběr z akumulátoru nehrozí.

Autor:  breta1 [ 31.8.10, 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Tak si to změř (nemusíš nic rozpojovat ani přepínat, stačí přece vyndat žárovku a tím snad záruku neporušíš, případně to nikdo nepozná :) ) a pokud tam při odpojené žárovce napětí nebude, nebál bych se přidat třeba 1k odpor z plusu do té tvé krabičky, spínané sestupnou hranou. Pokud nebudou otevřeny žádné dveře, zvýšený klidový odběr z akumulátoru nehrozí.

Psal jsem, že chci elektroniku udělat s předstihem, proto jsem se ptal (auto ještě nemám).
Jinak si to samozřejmě změřím.
I tak ale děkuji.

Autor:  breta1 [ 2.9.10, 09:32 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě jeden dotaz - neví prosím někdo, jestli jde nastartovat motor 1,9 tdi PD 74kW, když je přerušen signál z čidla G28 nebo G40?
http://sklad.obrazku.cz/obr478326_oct2.PNG

Autor:  petr petr [ 5.9.10, 11:16 ]
Předmět příspěvku: 

Řešíš to úplně zbytečně, konkrétní motor s poruchou jednoho z čidel jsem nedělal, ale motor se stejným systémem akorát jiný výrobce nastartovat jde sice mu to chvíli trvá než si jednotka spočítá v jaké je poloze ale pak to chytne.
Pokud chceš přerušit kabeláž k těmto čidlům aby náhodou někdo neodjel tak je to blbost a nedělej to. Stejně by musel ten dotyčný obejít imo.

Autor:  breta1 [ 5.9.10, 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za info.
Nevíš prosím, jak dlouho (přibližně třeba na volnoběh) pojede dotazovaný motor, když se mu vyřadí elektrické palivové čerpadlo?

Autor:  Jiri [ 5.9.10, 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

kdyz se mu vyradi cerpadlo tak nejede vubec protoze nema naftu, jinak myslim ze dnes se auta kradou systeme nalozeni na odtahovku takze nevim zda si pomuzes

Autor:  slovacek.milos [ 6.9.10, 06:48 ]
Předmět příspěvku: 

ti to odtáhnou na laně a na vhodném místě spojízdní miloš

Autor:  slovacek.milos [ 6.9.10, 07:38 ]
Předmět příspěvku: 

breta1 píše:
Díky za info.
Nevíš prosím, jak dlouho (přibližně třeba na volnoběh) pojede dotazovaný motor, když se mu vyřadí elektrické palivové čerpadlo?


pár vteřin miloš

Autor:  breta1 [ 6.9.10, 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos
Díky, tato odpověď mi stačí.

Autor:  breta1 [ 24.9.10, 10:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tak oktávka je doma a tvrdě se pracuje na zabezpečení.
V této souvislosti bych měl další speciální odborný dotaz - zjistil jsem, že to schema
http://sklad.obrazku.cz/obr476512_oct1.PNG
neplatí, protože všechny 4 dveřní spínače nemohou být spojeny paralelně do bodu A13 jak je ve schematu - a to proto, že např. akustické upozornění na otevřené dveře při zapomenutých zapnutých světlech reaguje jen na levé přední dveře.
Nemá prosím někdo novější schema pro OCT1, kde by to bylo vidět?

EDIT:
Vyřešeno

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/