Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
zabezpečení octavia https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=23614 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | breta1 [ 31.8.10, 09:36 ] |
Předmět příspěvku: | zabezpečení octavia |
Možná je to až příliš odborný dotaz, ale třeba někdo bude vědět. Kupuji novou octavia tour, na všechny předchozí auta jsem si vždy vyrobil elektronické zabezpečení, zjednodušeně takto- (m.j. blokování čtecí cívky immo, dále při otevření dveří aktivace mobilu, který volá na zvolené číslo atd...) Protože v záruce nechci hrabat do kabelů, chci si s předstihem vyrobit elektroniku a chci indikaci otevření dveří udělat tak, že do stropní svítilny vpředu dám maličký infravysílač a infrapřijímač bude někde skrytý v odkládací přihrádce nebo jinde a příslušná elektronika mi bude aktivovat mobil a blokovat čtecí cívku immo a další. Jde mi o to, že bych využil ve svítilně kontakt T3e/1 (propojení A31), který se otevřením dveří připojí na kostru viz schema 2/14). Pokud je přepínač svítilny W v prostřední poloze, t.j. žárovka se při otevření dveří rozsvítí, není co řešit, moje elektronika se spustí "sestupnou" hranou. Pokud je ale W rozpojen (poloha vlevo), jaký a jak "tvrdý" je potenciál na A13? - předpokládám, že tam bude přes obvody hlídání otevřených dveří při zapomenutých rozsvícených světlech (viz 2/20 kde je též propojení A13, ale elektronika je jen symbolicky zakreslena) přes nějaký odpor na plus kladný potenciál a já budu moci zase využít "sestupné" hrany pro svoji elektroniku. Neřešil prosím někdo podobný problém se stropním světlem? http://sklad.obrazku.cz/obr476512_oct1.PNG http://sklad.obrazku.cz/obr476514_oct2.PNG |
Autor: | Nepér [ 31.8.10, 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak si to změř (nemusíš nic rozpojovat ani přepínat, stačí přece vyndat žárovku a tím snad záruku neporušíš, případně to nikdo nepozná ) a pokud tam při odpojené žárovce napětí nebude, nebál bych se přidat třeba 1k odpor z plusu do té tvé krabičky, spínané sestupnou hranou. Pokud nebudou otevřeny žádné dveře, zvýšený klidový odběr z akumulátoru nehrozí. |
Autor: | breta1 [ 31.8.10, 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Tak si to změř (nemusíš nic rozpojovat ani přepínat, stačí přece vyndat žárovku a tím snad záruku neporušíš, případně to nikdo nepozná ) a pokud tam při odpojené žárovce napětí nebude, nebál bych se přidat třeba 1k odpor z plusu do té tvé krabičky, spínané sestupnou hranou. Pokud nebudou otevřeny žádné dveře, zvýšený klidový odběr z akumulátoru nehrozí. Psal jsem, že chci elektroniku udělat s předstihem, proto jsem se ptal (auto ještě nemám). Jinak si to samozřejmě změřím. I tak ale děkuji. |
Autor: | breta1 [ 2.9.10, 09:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě jeden dotaz - neví prosím někdo, jestli jde nastartovat motor 1,9 tdi PD 74kW, když je přerušen signál z čidla G28 nebo G40? http://sklad.obrazku.cz/obr478326_oct2.PNG |
Autor: | petr petr [ 5.9.10, 11:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Řešíš to úplně zbytečně, konkrétní motor s poruchou jednoho z čidel jsem nedělal, ale motor se stejným systémem akorát jiný výrobce nastartovat jde sice mu to chvíli trvá než si jednotka spočítá v jaké je poloze ale pak to chytne. Pokud chceš přerušit kabeláž k těmto čidlům aby náhodou někdo neodjel tak je to blbost a nedělej to. Stejně by musel ten dotyčný obejít imo. |
Autor: | breta1 [ 5.9.10, 20:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za info. Nevíš prosím, jak dlouho (přibližně třeba na volnoběh) pojede dotazovaný motor, když se mu vyřadí elektrické palivové čerpadlo? |
Autor: | Jiri [ 5.9.10, 21:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
kdyz se mu vyradi cerpadlo tak nejede vubec protoze nema naftu, jinak myslim ze dnes se auta kradou systeme nalozeni na odtahovku takze nevim zda si pomuzes |
Autor: | slovacek.milos [ 6.9.10, 06:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
ti to odtáhnou na laně a na vhodném místě spojízdní miloš |
Autor: | slovacek.milos [ 6.9.10, 07:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
breta1 píše: Díky za info. Nevíš prosím, jak dlouho (přibližně třeba na volnoběh) pojede dotazovaný motor, když se mu vyřadí elektrické palivové čerpadlo? pár vteřin miloš |
Autor: | breta1 [ 6.9.10, 10:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos Díky, tato odpověď mi stačí. |
Autor: | breta1 [ 24.9.10, 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak oktávka je doma a tvrdě se pracuje na zabezpečení. V této souvislosti bych měl další speciální odborný dotaz - zjistil jsem, že to schema http://sklad.obrazku.cz/obr476512_oct1.PNG neplatí, protože všechny 4 dveřní spínače nemohou být spojeny paralelně do bodu A13 jak je ve schematu - a to proto, že např. akustické upozornění na otevřené dveře při zapomenutých zapnutých světlech reaguje jen na levé přední dveře. Nemá prosím někdo novější schema pro OCT1, kde by to bylo vidět? EDIT: Vyřešeno |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |