Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Dobíjení Rapid https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=23694 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Xhanz [ 7.9.10, 14:54 ] |
Předmět příspěvku: | Dobíjení Rapid |
Zdravím přítomné. Mám problém s tím, že mi nedobíjí Rapid. Při zapnutí klíčku se kontrolka klasicky rozsvítí. Když nastartuju, tak na volnoběh svítí míň, než když nejede motor. A po přidání plynu se začne rozsvěcet postupně víc a víc. Na měřáku mi po chvíli vyleze napětí až na 18.5V. Nejdivnější na celé věci je, že s jedním regulátorem kontrolka dělá co sem teď popsal, s druhým kontrolka po nastartování zhasne ale přebíjí taky (17-18V) Nevíte někdo prosím čím to je Altík jsem už měnil a u obou to dělalo to stejný. |
Autor: | Nepér [ 7.9.10, 15:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hele, já ty oddělený alternátory a regulátory moc neznám ale tipoval bych kostru toho regulátoru. Předpokládám, že je to ten polovodičový. Počkej si na Šemíka, on to má zmáknutý, já znám zase favorití alternátor... |
Autor: | Xhanz [ 7.9.10, 15:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kostru motoru jsem dnes překontroloval, očistil šmilrglem a Kontaktelem (ted si nemůžu vzpomenout na to jméno - sprej na čištění kontaktů) Kostra regulátoru je taky překontrolována - očistil jsem ji. zkoušel jsem i napojit ji kabelem přímo na minus z baterky. Výsledek to stejný... Jsem z toho už vážně zoufalej |
Autor: | novomi [ 7.9.10, 17:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to je špatná dioda v altíku. Vyměň diodový můstek, nebo vyměň alternátor. Výměna alternátoru je ale snažší |
Autor: | Xhanz [ 7.9.10, 17:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
novomi píše: Tak to je špatná dioda v altíku. Vyměň diodový můstek, nebo vyměň alternátor. Výměna alternátoru je ale snažší Je mozny, ze je to necim jinym? Altik sem menil a dela to to stejny. Tak jestli sem tam narval taky spatnej, nebo to muze byt necim jinym |
Autor: | varok [ 7.9.10, 18:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud jsi tam dal druhý altík a dělá to to samé, tak to bude regulátor. Dej raději nový, nebo odzkoušený na jiném autě, že na 100% fachčí. Altíkem to nebude. Máš ten altík dobře připojený k regulátoru? |
Autor: | varok [ 7.9.10, 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě jsem si vzpomněl, nemáš nějaký debilní multimetr? Nějaký made in Kaufland, OBI, TESCO apod.? Ty nemají problém měřit s 2V odchylku. Už jsem takový viděl. Na 9V baterce ukazoval 10,5V. |
Autor: | Šemik [ 7.9.10, 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený) |
Autor: | Xhanz [ 7.9.10, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
varok píše: Pokud jsi tam dal druhý altík a dělá to to samé, tak to bude regulátor. Dej raději nový, nebo odzkoušený na jiném autě, že na 100% fachčí. Altíkem to nebude. Máš ten altík dobře připojený k regulátoru? Však regulatory jsem zkoušel už dva. varok píše: Ještě jsem si vzpomněl, nemáš nějaký debilní multimetr? Nějaký made in Kaufland, OBI, TESCO apod.? Ty nemají problém měřit s 2V odchylku. Už jsem takový viděl. Na 9V baterce ukazoval 10,5V. Měřák by měl bejt dobrej - kupovanej v GM electronics Šemik píše: 17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený) To zítra můžu zkusit, ale pokud vím, tak se v motoru nikdo nevrtal mezi tim co to zacalo delat. |
Autor: | Šemik [ 7.9.10, 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak když to začalo bez zásahu, přehozenými kabely to vskutku nebude spotřebiče na druhé pojistce fungují bez problémů? (stěrače, blikače, větrák kabiny..?) |
Autor: | Xhanz [ 7.9.10, 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Tak když to začalo bez zásahu, přehozenými kabely to vskutku nebude spotřebiče na druhé pojistce fungují bez problémů? (stěrače, blikače, větrák kabiny..?) Nebo takhle, v motoru sem se vrtal, kabely odpojeny byly, ale pak sem je zapojil a normalne to dobijelo. Časem začalo přebíjet a to byl začátek konce Jinak pojistka se zdá v pohodě, protože vše funguje jak má |
Autor: | Xhanz [ 8.9.10, 10:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: 17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený) Tak jsem nakonec přece jen zkusil prohodit kablíky (mel jsem modrej dál od motoru..) a vypadá to, že to funguje. Což docela nechápu, protože drátky jsem měl odpojený tak před 3 měsícama a závada (že to začalo přebíjet, posléze s každým jiným regulátorem nedobíjelo) se projevila tak měsíc po tom co jsem to zapojil. Takže to malinko nechápu. Asi má můj Rampouch vážně svůj rozum... jinak pri zdechlym motoru ma baterka napětí 12.7 Když nastartuju, tak na volnoběh, když zapnu co šlo (ventilátor, sahara, radio, světla) má 12.6 No a při tomhle všem zapnutým a pod otáčkama má 13.7 Je to tak dobře??? |
Autor: | Šemik [ 8.9.10, 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ideálně by bylo dobré mít alespoň 14V, ale jestli jezdíš dlouhé trasy, i s 13.7V se dá existovat. že to začlo až po měsíci je mi taky divné, no ale hlavně že to funguje |
Autor: | Xhanz [ 9.9.10, 06:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
To nevím, jakto že to dává jen 13.7 ale zase říkám - je to při plné zátěži. |
Autor: | Šemik [ 9.9.10, 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
13,7V je normální hodnota pro origo reglery |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |