Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Zvýšení výkonu u elektromotoru https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=23810 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Karátek [ 18.9.10, 12:49 ] |
Předmět příspěvku: | Zvýšení výkonu u elektromotoru |
Téma dávám sem, protože téma do spalovacích motorů nějak tam nepatří, žádné takové problémy nemám. A ted k dotazu. Pohrávám si s myšlenkou, motor nechat přemotat na vyšší výkon, firmy na takové předělávky existují, jen nevím, jestli půjde o dobrý nápad. |
Autor: | glider [ 18.9.10, 15:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
a co na to bateria co to pohana? |
Autor: | Karátek [ 18.9.10, 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bateriím je to jedno, s tím bych se nezabýval. |
Autor: | michalkatka [ 18.9.10, 18:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
elektromotor je o niečom inom, s toho čo máš sa dá určite dostať cca o 20% viac, bežne sa motory motajú s rezervou.... dôležité je ako je navrhnutý magnetický obvod, ide o plochu a medzeru medzi rotorom a statorom, počet pólov atď, tie výpočty sú dosť zložité, či sú ako manetický obvod použité plechy, ferit a ešte veľa ďaľčích parametrov... predpokladám že tam máš klacický jednosmerný trakčný motor, synchónne trojfázové sú na tom trocha lepšie - v konečnom výsledku majú väčšiu účinnosť, ale potrebujú zložitejšiu reguláciu a menič... osobne si myslím že toto ti nikto tak ľahko nespočíta... |
Autor: | Karátek [ 18.9.10, 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Motor je konstruovaný na 220A, regulace dává max. 350A, takže by stačilo zvýšit výkon, zjistil jsem, že se dělali motory a byly výkonnější o 3kW. U nás by měla existovat nějaká firma, co by tohle dokázala. |
Autor: | michalkatka [ 18.9.10, 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale či by to stálo za tie peniaze keby ti motor zhorel, a musel si ho dať prevíjať nanovo tak áno, ale tie 3kW zasa niesú taký prínos... aj tak máš parádny krútiaci moment.... |
Autor: | Karátek [ 18.9.10, 18:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
3 kW je dost, možná by šlo zvýšit i 5 kW a určitě by to bylo znát. A peníze? Vůbec nemám představu, kolik by převinutí stálo, někde v Plzni údajně taková firma existuje. |
Autor: | michalkatka [ 18.9.10, 18:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak motoráreň mám tu aj my, ale ceny neviem, viem že komplet asynchrónny motor 2,8kW stál pred pár rokmi okolo 3000skk, ale tam sa pevíjal iba stator, ani neviem či mal komutátor, alebo kotvu "nakrátko".... previnúť by možno nebol taký problém ale spočítať to, a či je ten tym motora na to stavaný.... |
Autor: | Karátek [ 18.9.10, 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě nevím o jaký motor jde, co tam je, akorát vím, že mě někdy bude čekat výměna uhlíků. 4 + 4 kusya nejdříve musím zjistit, co mám za motor a podle ceny se rozhodnu. |
Autor: | michalkatka [ 18.9.10, 19:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
to máš klasický trakčný jednoserný motor, s komutátorom.... |
Autor: | Karátek [ 18.9.10, 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mán také takové tušení, převinutí by nemělo být tak drahé a složité. Jakmile k tomu dojde, udělám si k tomu fotky. |
Autor: | michalkatka [ 18.9.10, 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
aby si nebol prekvapený... to nieje iba previnutie, používa sa na to špeciálny lakovaný drôt, ten nieje najlacnejší, potom sa to ešte lakuje a vypaluje, izolácie sa lakujú tiež, ak je to neajký špeciálny tvar tak s obyčajnou navíjačkou to nespravia... |
Autor: | Karátek [ 18.9.10, 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Převinutí dělat sám nebudu, na to jsou jiní s vybavením. Já bych tomu uškodil. |
Autor: | michalkatka [ 18.9.10, 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
však sa popýtaj a uvidíš... ale pokiaľ nevieš presné špecifikácie tak sa nepohneš... |
Autor: | Karátek [ 18.9.10, 19:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
V nejhorším bych motor vymontoval a odvezl do té firmy. Zde je štítek. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |