Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Dobíjení Felda 1,3MPi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=23816
Stránka 1 z 2

Autor:  varok [ 19.9.10, 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Dobíjení Felda 1,3MPi

Ahoj všem, chtěl bych poprosit o radu. Na feldě po tatíkovi mi nějak pokulhává dobíjení. Na prázdno to dává asi 13,7V a po zapnutí světel, ventilátoru topení a pár drobností spadne napětí na asi 13,4 V. Teroreticky to dobíjí, dobíjení začíná okolo 12,5V. Nyní ale jezdím do práce jen krátké trasy, asi 10km tam a 10km zpátky, tak to dobíjení není dobré. Už jsem očistil všechny spoje na aku, kostru, na altíku a vyměnil regulátor s uhlíky, ale pořád to dobíjí tak málo. Kde bude problém? Ty vaše slavné M5 šrouby na zadní straně altíku? Z venku jsem je už dotáhnul, ale asi bude potřeba rozebrat altík, že? Nebo čím by to prosím mohlo být? V knížce je napsané, že při nízkém dobíjení je potřeba vyměnit regulátor, ale i tak to nepomohlo. Je to knížka od Andrta o favoritech, ale mělo by to být stejné, ne? Altík je tam 55A, stejný jako ve favoritu.

Autor:  Jarda S. [ 19.9.10, 12:13 ]
Předmět příspěvku: 

M5 zevnitř :wink:

Autor:  slovacek.milos [ 19.9.10, 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

jak píe sadra pořád dokola 3 x M5, sklepneš zadní dekl,

před utažením stčíkám sprejem na kontakty a taky když je dekl zoxidovaný v místěch kde je x M5 kostřeno tak taky očistit a postříkat miloš

Autor:  Jarda S. [ 19.9.10, 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

a po dotažení je zakápni barvou jinak se za chvíli povolí znova

Autor:  Capricorn [ 19.9.10, 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

Varoku rozlouskni altík a dotáhni ty M5 zevnitř jak píšou kluci... Já je taky dotáhl napřed jen zvenku, ale ono to chce opravdu a hlavně zevnitř. Je to asi dva měsíce co jsem altík rozebral a všechny M5 uvnitř byly povolené o 2-3 mm. Takže jsem vnitřnosti vykoupal v techničáku a následně po oschnutí dotáhl M5 a zakapal barvou a od té doby mi napětí neklesne při všech režimech pod 13,95 V - předtím nešlo nad 13,8 V. Vůbec se toho neboj jestli si altík neměl ještě rozebraný. Já předtím taky ne a šlo to úplně v pohodě... je to skoro jako Merkur :D Jo a ještě jsem pilníkem očistil všechny upevňovací body altíku (jak na jeho konzole tak i na samotném těle altíku) to hádám taky docela pomohlo. Abych nezapomněl tak se mi i docela hodil tenhle návod.

Autor:  varok [ 20.9.10, 11:34 ]
Předmět příspěvku: 

Děkuji kuci za rady. Altík už jsem měl rozebraný z fáčka. Ten ve feldě vypadá že je stejný, nebo podobný. Ty matky M5 jsem dotáhnul, ale jen z venku a vůbec to nepomohlo. Vyměnil jsem regulátor s uhlíky za nový a napětí je pořád stejné. Tak ten starý regulátor je asi dobrý a problém je v těch třech šroubech. Nechám tam ten starý regulátor, stejně chtějí mamina se segrou feldu prodat, tak tam nebudu cpát nový regulátor, pokud ten starý pojede. A ty šrouby mám prosím zakápnout barvou uvnitř, nebo ty matky zvenku? Dnes na to kouknu.

Autor:  novomi [ 20.9.10, 15:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já na těch šroubech měl plech co je držel aby se nepovolili, asi ho nemáte když tam cpete barvu :) . Byl to 55A Š120.

Autor:  Jarda S. [ 20.9.10, 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

vevnitř venku nejni problém je kdykoliv zase dotáhnout

Autor:  varok [ 23.9.10, 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem včera zkusil dotáhnout ty tři šrouby na altíku. Tam bylo ale všude bordelu. Potom jsem to zalepil lepidlem na šrouby, snad to nepovolí. Pak jsem vrátil kryt a mám na altíku, na tom šroubu okolo 14,2V naprázdno a po plném zatížení něco okolo 13,7V. Tak moc děkuji za rady. Ještě že jsem dostal dva regulátory zadarmo úplně zadarmo. Sice nejsou nové ale 100% funkční. Mám alespoň náhradní do fáčka.

Autor:  tonda2001 [ 25.9.10, 14:04 ]
Předmět příspěvku:  dobijení

mám felícii rok 1998 1,3 mpi mám problém vysunu klíček ze zapalování stále mi svítí kontrolka dobijení když zasunu zapnu kontrolky tak z hasne prosím poradte

Autor:  Jarda S. [ 25.9.10, 14:30 ]
Předmět příspěvku: 

prošlehlá dioda v alternátoru :wink: pokud máš 55A alternátor tak radši rovnou sežeň jinej

Autor:  tonda2001 [ 25.9.10, 15:31 ]
Předmět příspěvku:  dobijení

nojo ale když to jde přes spínačku tak tu kontrolku bytomnělo vypnout

Autor:  varok [ 25.9.10, 16:42 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, ale zase může některá dioda, ta malá pro kontrolku mít zkrat na tu svorku s napětím. Ten výstup na aku. Tím by byla jakoby stále pod proudem.

Autor:  Jarda S. [ 25.9.10, 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobijení

tonda2001 píše:
nojo ale když to jde přes spínačku tak tu kontrolku bytomnělo vypnout


altík je spojenej napřímo a přes prošlehlou diodu ti to rozsvěcuje kontrolku... taky se mi to stalo a tak sem koumal až sem změřil diody a jedna byla špatná

Autor:  tonda2001 [ 26.9.10, 08:50 ]
Předmět příspěvku: 

kolik stojí asi ta dyoda žebych je vyměnil odpájenim seženuje vůbec mototechně

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/