Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 00:27



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
 Autobaterie vs nabijacky 
Autor Zpráva
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Autobaterie vs nabijacky
Caute,

tak po vybiti baterie ktora nemala ani 2 roky a jej neuspesnymi (zatial) pokusmi o nabitie zakladam diskusiu o baterkach, ich typoch a vhodnych nabijackach
teda, co je idealna baterka, co su vyhody a nevyhody roznych technologii:
-udrzbova/bezudrzbova?
-gelova/olovena/kalciova? (v tomto mam absolutny gulas)

Z testov co som pozeral tak Banner vychadza takmer vsade vyborne, hoci realne to bolo prast ako uhod - ak som nenechal svetla alebo autoradio, vzdy som nastartoval bez problemov, bez zavislosti na okolitej teplote. a ked som mesiac nejazdil, to nebola chyba baterky...

Dalej, aku nabijacku?
mam 2 ale ani jedna nic moc:
1-klasika transformatorova, homemade, ta vzdy funguje ale musim to strazit a odpojit aby som ju neprebil, cize neexistuje ze dam nabijat a idem do bratislavy na 2 dni...
2-este nejaka Tronic, z Lidlu, taka automaticka, pulzna,
ked sa mi ju podari spustit, nabije autobateriu skor ako trafova a po nabiti ju udrzuje, to je super v zime ked sa nejazdi
ale ta krava sa nechce zapnut - dam do zasuvky, rozsvieti sa, ale neviem sa prekliknut tlacitkom na nabijanie

u pulznych nabijaciek som si vsimol, u tych na normalne baterky (tuzkove a tak) ze nedokazu nabit uplne vybite baterky, vypisu ze baterka je v prdeli
ak ich dam na chvilu na trafovu, niekedy staci 15 minut a potom naspat an pulznu, zacnu sa bez problemov nabijat
takto mi to fungovalo bez problemov aj s tymito dvoma. teraz ale ta pulzna nechce zacat nabijat (udrziavat) ani nabitu baterku :( neviete co by jej mohlo byt?

Existuje aj nejaka automaticka trafonabijacka? ze sa sama vypne atd.

Dik dopredu

edit: takto nejako vyzera ten paskvil z Lidlu
http://www.pricemania.sk/katalog/ostatn ... ria/?img=1

tu su obe:
Obrázek

EDIT: test autonabijaciek http://auto.idnes.cz/prodluzte-autobate ... tomoto_fdv

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


Naposledy upravil deekay dne 8.12.10, 13:10, celkově upraveno 2



2.11.10, 23:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Já se docela hodně dověděl o akumulátorech a jejich nabíjení z tohohle pdf (je i v užitečných odkazech)...

http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkr ... latory.pdf

_________________
Favo 135 (G)LX '93


2.11.10, 23:34
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
z toho co som cital, tak najlepsia by pre mna bola gelova nakolko najlepsie znasa stavy hlbokeho vybitia :D
a pokojne sa mi stava ze auto sa mesiac nepohne z garaze

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


2.11.10, 23:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
A to baterku necháváš připojenou? Já když vím, že nebudu delší dobu s Favem jezdit tak jí vyhodím z auta a případně ještě dobiju a hodím do skříně. Samovybíjením mi poklesne napětí i po měsíci defacto o nula nula prd takže pak jen nahodím zpět a frčím.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


3.11.10, 00:02
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
dopredu nikdy neviem ako dlho autom nepojdem, vzdy to planujem vypojit ale zabudnem :(
inak po 3 tyzdnoch v zime som este na prve otovenie nastartoval, takze tato baterka bola minuly rok este ok

a s tymi nabijackami jak?

edit: uz sa k tomu dostavam v clanku :D ale stale tam nic nie je o nefunkcnosti pulznych inteligentnych nabijaciek pri nizsom napati

ale vidim to asi stale na klasicku oloveno kyselino svinstvovu :D
nejaky banner 47-50 Ah a zas 2 roky minimalne pokoj, ked to budem v zime odpajat tak aj 5 :D

edit2: tak zas som ju nechal asi 2-3 hodky nabijat, opat mame 12,7 zmeram zajtra, ak bude aspon 12,5 tak jej dam este sancu

edit3: ako tak citam, tie elektronicke nabijacky s mikroprocesorom maju vsetky problem nabit uplne vybitu baterku :?

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


3.11.10, 00:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
to je celá veda, jedine ak budeš investovť, alebo strážiť, ak zoženieš nejakú automatickú Bosch nabíjačku tak ju dáš do "Auto" režímu, tá baterku nabije a jemnými pulzami ju bude iba udržiavať v podstate ako dlho chceš, ale pod 100eur takú mašinu nezoženieš.

ak by si chcel strážiť tak ti stačí v podstate hocijaká lacná nabíjačka ako mám napr aj ja ( Filson ) je to trafonabíjačka s nominálnym prúdom 2,6A s krátkodobým max až 4A :shock: , nabíjanie trvá podľa baterky niekedy aj celý deň, ale zato aj keď zabudnem tak prúd klesne pod 1A takže to je taký standy režim, ak by si chcel uržiavanie baterky dlhodobo tak by stačilo na baterku pripojiť nejaký adaptér tak max 300mA ( samozrejme 14V )...

ak nevieš kedy s autom pôjdeš tak nejako tú baterku nabi na max a taj si tam odpojovač batérie...

najhoršie pre olovenú baterku je ak vybitá zmrzne...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.11.10, 10:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
michalkatka píše:
najhoršie pre olovenú baterku je ak vybitá zmrzne...

Presne tak...a aj ten odpojovač by nemusel byť márny...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


3.11.10, 10:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Já bych zůstal u olova; nabíječku klidně obyč, ale k ní bych asi sehnal udržovací zdroj...pokud si na něj uděláš na správném místě auta konektory, tak nic nemusíš odpojovat, jenom při odstavení zacvakneš kabel a před nastartováním zase odpojíš...nemusíš nikde nic šroubovat odpojovat montovat...jenom je otázka, kolik takový udržovací zdroj bere ze sítě, aby tě půl roku stání nestálo jako nová baterka :)

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


3.11.10, 11:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
na udržiavací zdroj s dlhodobého hľadiska by stačili aj fotovoltaické články, len tá cena...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.11.10, 11:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
myslím že v nějakém starém AR nebo SM byly plánky, jak si takový zdroj podomácku vyrobit...vzhledem k DK schopnostem (daleko za těma mýma :D ) by to nemusel být problém stvořit :) Jenom nevím, jestli má v garáži k dispozici elektřinu...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


3.11.10, 13:22
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Udržovací zdroje se kdysi za pár korun prodávaly, jestli jsou na trhu ještě dneska bohužel nevím. Ale naprosto stejnou službu udělá obyčejná nabíječka k mobilu (s trafem).


3.11.10, 13:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Hm, nabka z mobilu? A nemusí dávať aspoň 14V?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


3.11.10, 19:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Pamatuju že tatík něco takového měl na škůdku, ale už je to 15 let. Trafo s diodou nebo dvěma dioadami.

Edit: V podstatě něco takového... http://www.automaxhk.cz/NABIJECKA-AKUMU ... -1829.html

_________________
Favo 135 (G)LX '93


3.11.10, 19:17
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9441
Bydliště: Kolín
Příspěvek 
neco podobenho HOMO DOMO - trafo 24V 0,5A - dioda, kontrolka a bezproblemu udrzovalo baterku nabitou

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


3.11.10, 19:34
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Trafonabíječka z Nokie dává naprázdno asi 15 V.


3.11.10, 20:29
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz