|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Otáčkoměr Favorit
Kuci potřebuju radu... měnil jsem před časem otáčkoměr jelikož ten můj se odporoučel. Sehnal jsem ve slevě fungl nový, ale na starý model tj. hnědou palubku. Tak jsem přehodil podklad a ručičku z nového a hodil ho do přístrojového štítu. Funguje OK, ale ukazuje mi cca o 200 otáček víc. Vím že jedna z možností je jednoduše sundat ručičku a přesadit jí dolů, ale to nechci... nerad bych jí měl v klidové poloze jinde než by měla být a tj. na nule. Tak se chci zeptat... jak je to vzadu s tím trimrem? Co jsem slyšel tak se jím dá otáčkoměr nastavit, ale je to pro mě španělská vesnice... Dá se jím otáčkoměr poštelovat v amaterských podmínkách tak aby ukazoval správně tj. o těch 200 otáček míň? Představoval bych si to jednoduše tak že rozmonutuju přístrojový štít a při spuštěným motoru na volnoběh šroubováčkem poladím trimr tak aby místo 1000 otáček ukazoval 800 (byl jsem nedávno na motortesteru a otáčky na volnoběh jsem měl přesně 800). Půjde to tak nebo se na to mám raději vykašlat... je tam nějaká záludnost?
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
4.11.10, 15:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Opravdu nemáte nikdo tušení jestli ten trimr můžu podráždit a dobrat se tak uspokojujícího výsledku aniž bych to nějak podělal?
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
4.11.10, 21:36 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Zkusit to můžeš, ale já bych to nedělal. Tím trimrem se neštelují jen otáčky, ale i citlivost toho přístroje, nebo tak něco. Kdysy to tatík dělal na fáčku, protože mu blbnul otáčkoměr. Byl to ale ještě starší typ, r.v. 92 a tedy hnědý interiér. Vlastně ty máš taky takový momentálně. Začali jsme s tím laborovat přes osciloskop a tím trimrem se nastavují nějaké impulsy, né jen otáčky, jak si myslíš. Ale nejsem zase nějaký profík přes elektro, tak tady nebudu psát blbosti. Raději bych si na vrakecu sehnal jiný, celou přístrojovku jsem nedávno sehnal kámošovy za 500,- kč se všemi budíky a funkční.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.11.10, 15:13 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Tak jiný otáčkoměr nebo "novou" přítrojovku rozhodně shánět nebudu když byl ten otáčkoměr fungl nový a stál mě ve slevě 690 Kč . A defacto je to jedinej zádrhel že ukazuje trochu víc což člověk ani při jízdě nezaznamená... jen na volnoběh kdy ručička není na 800 RPM ale na 1000...jinak je naprosto OK. Nejspíš to bude tím jak jsem měnil ručičku... jestli se mi bude chtít tak jí nakonec přesadím zase takový rozdíl to není a když tak bude ukazovat malinko pod nulu no. Ale dík za reakci varoku... aspoň jsi mě ujistil, že vrtat se v tom trimru není nejlepší nápad.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
5.11.10, 15:51 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
co dát na vstup pro otáčky do série nákej odpor muselo by se to vyskoušet třeba pomocí nákýho trimru či potenciometru a pokud by došlo ke kýženému výsledku odpor změřit a trimr nahradit pevnym odporem
u otáčkoměru sem to sice ještě nedělal ale nedávno sem takto u favoritu přived k rozumu teploměr
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
5.11.10, 16:19 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
p.s: jo, ale teploměr je jakoby ohmmetr a tam to ošidit lze. V podstatě měřák jakoby měří odpor čidla. U točkoměru to je ale jiné. Tam je to napojené na cívku, popř. u BMM ze snímače otáček přes ŘJ, alespoň myslím. Určitý počet impulsů jde z cívky do točkoměru, který to převádí na pohyb té ručičky. Teď si nemůžu vzpomenout jak se jmenuje ten typ elektroniky, co je v otáčkoměru. Zkusit laborovat by možná šlo, ale ten trimr tatík kdysy zkoušel a tím se mění šířka impulsů toho obvodu, nebo tak nějak. Asi čím jde od cívky více impulsů, ten obvod to převadí nějak na nízkonapěťové impulsy a potom čím je více impulsů, tedy více otáček motoru, tím delší impulsy to dává a ručička ukazuje vice nebo méně. Tatík mi to předtím vysvětloval, ale nějak to už mám pomotané.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.11.10, 17:34 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Já se teda přiznám, že jsem měl úplně stejný problém a vyřešil jsem ho právě posunutím ručičky pod nulu. Zezačátku mě to štvalo, ale když se podíváš do nových aut, tak to mají taky všelijak rozházené...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
5.11.10, 18:46 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Já jsem otáčkoměr nastavil na generátoru tím trimrem...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
5.11.10, 19:13 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
No jo Nepére, ale to jsi signálním generátorem nějak pouštěl nějaký signál a tím jsi to naladil, ne? Ale od oka nevím. A odporem sériově na přívodu od cívky, to asi taky nebude to pravé.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.11.10, 19:36 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Pustil jsem do toho obdélníky se stejnosměrnou složkou, o kmitočtu 50Hz a nastavil jsem to na 3000rpm.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
5.11.10, 19:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|