|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Jaka baterie do Feldy 1.6
Autor |
Zpráva |
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Jaka baterie do Feldy 1.6
Dobry den,
ma dotaz. Mam spatnou bateru (mozna puvodni) a uvazuji o nove. Zatim je tam nahradni 44Ah z moji S120 a uvidime. Ale ma par dotazu.
1.) Jake max.rozmery se tam vejdou. Je tam 70A altik, asi asi sezenu 90A. Auto malo jezdi a cas od casu dalku. Takze mne jde o kapacitu a ne proud.
2.) Uvazoval jsem o lepsi s deskama s Vapnikem. Ale Felda ma pri jizde palubni napeti 13,8-14,3V. Pokud zapnu pri jizde mlhovky, topeni na max, sterace klesne i na 13,5V. Predpokladam ze 90A altik to trosku vyrovna, ale neni to na ty s vapenatejma deskama malo? Lze nejal jednoduse zasahnout do regulatoru a pridanim treba resistoru nastavit soustavu na vyssi napeti?
3.) Pokud doporucite i znacku a typ, budu rad. Ale asi by tim vznikl pekny flame. Ale ceny tech z HobyMarketu nejsou o tolik nizsi, abych do nich sel.
|
18.11.10, 12:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
V prvom rade by som tam dal baterku aku predpisuje vyrobca. Vyssiou kapacitou si mozno kratkodobo pomozes, akurat v pripade ze baterka bude robena na startovaci prud dajme tomu 480A a ty ju realne zatazis na 300A tak bude trpiet. Druhy problem je vysoka kapacita ktoru pri kratkom jazdeni nedobijes a tym padom bude baterka v aute stat nie plne nabita co je druhy faktor ktory jej rapidne znizuje zivotnost.
PS: Ako casto mas zapnute kurenie na max, stierace a hmlovky? Osobne si myslim ze by stalo za to skontrolovat alternator, ukostrenie a prechodove odpory vedenia a musi to fungovat ako ma.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
18.11.10, 12:47 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Netreba sa obavat vyssej kapacity. Vyssia kapacita vytvara rezervu pre extremne situacie. Jediny problem je, ze vyssia kapacita znamena aj zbytocne vyssiu vahu. Nizsia kapacita moze byt problem pri startovani. Bateria urcite nebude trpiet tym, ze nieje naplno vyuzivana. Naopak, olovenej baterii prospieva ak sa nepretazuje.
|
18.11.10, 15:37 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
zbytočne silná baterka nieje nikdy poriadne nabitá, ale sú aj pre aj proti, mráz vybitú batériu zničí, a keď nieje na plno nabitá, alebo aspoň na 80% tak ju mráz degraduje, voda čo obsahuje "vybitá" časť elektrolitu jednoducho zamŕza...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.11.10, 15:49 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
se mi líbí když si někdo koupí do feldy Ca a vůbec nejezdí, baterka se nedobíjí protože vyžaduje vyšší napětí a je věčně KO miloš
|
18.11.10, 21:06 |
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Prave proto se ptam. Potrebuju baterku co vydrzi tak mesic s alarmem a radiem. Pak ji behem vikendu a par set km tam a pak zpet dobiji. Takze s Ca bez vymeny regulatoru asi ne. Ale dik.
|
18.11.10, 22:27 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Ja bych se drzel klasicke Pb v horni hranici standardni kapacity...jenom bych polecil ty ubytky na elektroinstalaci a maximalne vyresil poklesy napeti tuningovou diodou...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
18.11.10, 22:51 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Pokud jezdíte jen jednou za měsíc a krátké trasy, tak to není dobré. Alarm a některé rádia dokáží z baterky docela zdímat dost proudu, že někdy nejde auto natočit ani po týdnu. Buď bych odpojoval auku, ale zase nebude aktivní alarm, nebo jak psali kluci bych snížil úbytky v síti na minimum. Pokud jezdíte jednou za měsíc, raději bych to třeba jednou týdně nakopnul a nechal alespoň trošku dobít. Pokud nemáte garáž, je to na hovínko.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.11.10, 12:03 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
pokud má někdo potíže dávám 55 ah například kdo má sledování GPS tam 45 ah moc nuspějeje starší do pondělka KO miloš
|
19.11.10, 12:49 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
cose týče Ca tak jsem narazil na baterku kterou jsem dobíjel tři dny byla skoro nová, stějnou nabíječkou dobiji běžnou baterku za den miloš
|
19.11.10, 12:51 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Do 1,6 každopádně alespoň 55 Ah jinak to jsou vyhozený peníze obvzláště pokud se jezděj krátký vzdálenosti a častej start, já mám Ca/Ca baterii TopLa TOP dokonce 60ku a v tom autě je už přes 7 let!!! měl jsem ji vytaženou dvakrát, to když jsem si to auto bral od našich tak 3 měsíce stálo sednul jsem do něj baterka zatočila a vrčelo ale pro jistotu jsem ji pak vytáhnul a dal na nabíječku, absolutně zbytečně během 5ti minut začínala bublat, takže zpět do auta a podruhé jsem ji vytáhnul letos na jaře protože jak byly mrazy v zimě tak jsem soustavně někoho startoval přes kabely takže třeba -15 skočil jsem do auta který stojí soustavně venku, ujel jsem dva kilometry a přes kabely jsem huntoval další auto, pak zase 2km zpět auto vypnout a pokračovat v práci a za půl hodiny znova další auto, takhle celou zimu takže na jaře opět baterka ven a na nabíječku a opět zbytečně, za 5 minut jsem ji vracel do auta.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.11.10, 19:46 |
|
|
jivo
Příspěvky: 53 Bydliště: Praha
|
Prave proto resim bezuspesne tu max.velikost.
Proste mesic ji budu dosti trapit s obcasnym projetim a pak to jednou za mesic poradne dlouhou jizdou dobiju. Ta 44A je tam ted jako nouzovka, nez zjistim co a jak. 24x17x20cm tam byla a to je max 62Ah sla ven v poho. Snad by mohla stacit. Ale rad bych vedel, zda 27x17x20 by se tam vesla take. Jistota je jistota. Nikdo nevi ?.
Bohuzel z panalaku to moc nedobiju a nekde na chate asi jo, ale to tech 2x 150-200km jiste take. Jako nouzovka muze byt ta 44A jako prenosna, ale jiste uznate zadna pohoda. Doufam, ze by nejaka poradna mohla pomoci lepe. Poradna baterka s CA tedy ne. Tak jsem to ted delal cely tyden.
A je to baterkou ,ta 44A po 2 dnech bez problemu a ne z plneho dobiti (jizda asi 1h) a mela 12,4V. Ta puvidni neznama Skodovacka 55A po dni 12,1 a sice nastartovala, ale po dvou dnech 11,8 a jen skytala.
|
19.11.10, 19:46 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já bych kouknul do manuálu, nebo někde na net, jaká baterie je předepsaná do feldy 1,6 a takovou koupil, max. o řadu vyšší. Jestli je doporučená 55Ah, tak bych dal tu, nebo max. 60Ah, více ne. Je to podle mě zbytečné a altík ji nebude stíhat dobíjet.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.11.10, 16:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|