Autor |
Zpráva |
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Kontrolka dobíjania
Čaute, mám jeden menší problém. Stále mi na mojej 125-ke svieti kontrolka dobíjania. Kamoš mi vraví že ak mi to dobíja tak sa mám na to vy.... Zatiaľ tak aj robím, ale rád by som to mal tak ako to má byť. Relé som menil a nič. Po naštartovaní som odpojil batériu a motor si bez problémov na nízučké otáčky frčal ďalej, zabol som aj rádio a diaľkové svetlá, aby som mal väčší odber.. a bez problémov. Takže dobíjanie je v poriadku. Potom, keď som znova zapojil batériu, fungovala kontrolka tak ako má.. ale iba pár dní. Potom sa zase rozsvietila a stále svieti. Ešte jedna poznámka .. keď vytočím motor do vyšších otáčok tak mi kontrolka nepravidelne bliká.. asi nad 4500 ot.. (nemám točák tak len približne). Neviete poradiť čím to môže byť?.. keď ma to prestane baviť tak asi vyberiem žiarovku a bude pokoj
Vďaka
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 17:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Baterku za chodu radši neodpojuj. Vypadá to na špatnou diodu v usměrňovači v alternátoru. Pokud máš měřák, tak změř napětí mezi svorkami alternátoru.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.10.06, 17:39 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
S tou baterkou viem, že by sa za chodu nemala odpojovať, ale už som nevedel čo robiť tak som to ryskol.. aspoň viem že mi dobýjanie funguje.. a tá dióda v alternátore... to kde je?.. nepočul som o tom aby niekde v alternátore bola najaká diódka.. skús bližšie popísať. Dik
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 17:47 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Alternátor normálně rozebereš a na zadním víku je přišroubován blok diod (je k tomu připájeno vinutí statoru). Je tam 6 hlavních diod zalisovaných do hliníku a 3 nebo 4 v pomocném usměrňovači. Pokud máš měřák s pípákem, tak je můžeš proměřit, měly by mít asi 0,5 - 0,8V.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.10.06, 17:50 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Dik, tak sa ja sa skusím pozrieť na tie diódy. A ešte jedno, keby som to nechal tak, mohlo by mi to niečo dodrbať čo sa elektriky týka?
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 18:20 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
to sem měl taky a auto tě může někde vypect a deš domu pěšky
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
25.10.06, 18:21 |
|
|
menfred
Příspěvky: 14
|
nazdar jo muze to bejt diodou, ale mi jsme v servisu meli podobnou a tam byl spatnej drat k budicimu vinuti... takovej ten drat (myslim modrej) a ten jsme vymenily celej a bylo po srande
|
25.10.06, 18:24 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Prípadne ak bude nejaká dióda vyhoretá stačí iba vymeniť ten panel s diódami. Práve som pozrel do knižky.. tých diód je tam 10. 6 hlavných, 3 pomocné a 1 tlmiaca. tak sa na to pozriem a uvidím.
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 18:28 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
U starších typů 35A a 42A je 10 diod a u 55A je jich jenom 9. Dioda jde vyměnit asi ji ale neseženeš novou (pokud to bude ta hlavní), tak vezmi nějakou ze staršího alternátoru. Jinak jezdit s tím není zrovna dobrý, protože dobíjení nefunguje srávně.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.10.06, 18:51 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Ináč ako vlastne zistím či je niektorá dióda zlá? Iba premeraním?.. alebo je na to aj iný spôsob ( najjednoduhšie by to bolo keby to foli led-diódy--->nesvieti, nejede:))). ale asi to tak nebude:).. neviem, alternátor som ešte rozobratý nemal
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 18:59 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Měří se to normálně multimetrem, nevím co máš doma za vybavení? Šlo to udělat i jinak provizorně - vezmeš trafo např na 12V a budeš přes diodu připojovat žárovku. Na jednu polohu diody by měla žárovka svítit a na druhou ne. To napětí musí být z trafa (střídavý)!
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.10.06, 19:04 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Možno sa teraz trošku strápnim ale neva (elektrina nie je až tak to moje).. ak by som zohnal nejaký merací prístroj tie diódy vykazujú nejaké napätie? mi tu bolo odpísané že 0,5 - 0,8V. Netreba cez to prehnať nejaké napätie príp, prúd, ako keby bol alternátor v činnosti?
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 19:35 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jo je to potřeba měřit na tzv. pípáku - ten pustí diodou 1mA a změří úbytek na diodě. Tam musí být 0,5 - 0,7V v jednom a nekonečno (jako rozpojeno) v druhém směru.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.10.06, 20:07 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
jo stači ti multimetr s tesem diod, prostě jednou stranou musej bejt průchozí, ve stejným rozsahu mV, v druhým nula nebo jednička, měří se tři v serii, musíš odletovat vinutí aby se ti neprolínali
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
25.10.06, 20:09 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Dobre dik.. skusím a potom dám vedieť
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 20:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|