Pomalu točící startér Forman - vyřešeno,opraveno DÍKY VŠEM
Autor |
Zpráva |
MartinCZE
Příspěvky: 3
|
Pomalu točící startér Forman - vyřešeno,opraveno DÍKY VŠEM
Zdravím, můj stařičký Forman 93 (jednbod.vstřik) odmítá nastartovat - startér se točí velmi pomalu jako by neměl sílu a velmi krátce než se přestane točit úplně a aby toho nebylo málo tak se hnědý vodič vedoucí od indukční cívky (konektor označen "1") velice zahřívá a přímo taví bužírku vodiče. Poraďte prosím kde hledat problém (v cívce,ve startéru,v kabelech nebo jinde?) Doplňující info: baterie snad OK, napětí 12,65V startér po propojení "svorek sroubů" u cívky startéru šroubovákem se točí bez problému naprázno
Za jakékoliv rady předem díky...
Naposledy upravil MartinCZE dne 7.1.11, 12:50, celkově upraveno 1
|
6.1.11, 19:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Pomalu točící startér a tavení vodiče u indukční cívky F
já to vidim na špatnou kostru motoru a kastle pak si to kostru bere po všech čertech a tavý to slabší dráty důkladně očisti svorky a kontakty baterie skontroluj popřípadě udělej novou kostru na kastli a motor
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
6.1.11, 20:01 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
p.s. to vidí špatně, kdyby byla špatná kostra, netočil by startér, když šroubovákem propojí silový kontakt s tím fastonkem...
BMM není moje parketa, ale určitě bude chyba v zapalování. Nějaká cívka prostě prošlehla a má obrovský odběr (že na startér nezbyde téměř nic). Ale nejsem si jist, co přesně BMM obsahuje...
Začalo to dělat zničehonic? Není třeba jenom něco špatně zapojené? Kabely na svíčkách nebo na rozdělovači apod?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.1.11, 23:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Pomalu točící startér a tavení vodiče u indukční cívky F
Já bych přece jenom zkontroloval ty silové kontakty, ať už na akumulátoru, tak všechny co jsou v autě a samozřejmě kostru. Ta je u startování důležitá. Tohle pomalé otáčení dělá někdy i vymlácené ložisko ve startéru, kdy dře rotor o stator. Ale proče se přehřívá ten báblík od zapalovacího modulu to nevím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.1.11, 09:14 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Pomalu točící startér a tavení vodiče u indukční cívky F
zajímalo by mě zda se ten kablík taví už při otočení klíčku do kontrolek nebo až při startu ten startér naprázdno nemá takový odběr jak při otáčení motorem nedávno sem dělal favorita jehož majitel odpojil kostru od motoru a svařoval práh naneštěstí si kostru od svářečky dal právě na motor výsledek práh zavařil ale totálně upek elektriku v motoru odpojil bych zapalovací cívku a skusil nejdřív pořešit to startování
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
7.1.11, 11:01 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: Pomalu točící startér a tavení vodiče u indukční cívky F
Já bych zkontroloval zapalovací cívku měřákem, protože když se škvaří drát k 1, musí být chyba v cívce. Mezi kontaktem 1 a 15 nesmí být odpor menší než 3 až 4 Ohm a hlavně žádný z nich nesmí mít spojení na kostru , t.j.kovový obal cívky (při měření dráty k 1 a 15 odpojit ) .
|
7.1.11, 11:02 |
|
|
MartinCZE
Příspěvky: 3
|
Re: Pomalu točící startér a tavení vodiče u indukční cívky F
Chlapy díky,teď za světla jsem šel prohlédnout ty ukostření a našel jsem mínus kabel vedoucí od baterie na motor utržený od kabelového oka (a přitom měřák ukazuje při spojení +baterky a motoru normálně 12,65V). Takže až opravím toto ukostření,dám vědět zda je závada odstraněna či nikoliv (doufám tedy,že ano). Všem zatím moc díky.
|
7.1.11, 11:08 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Pomalu točící startér a tavení vodiče u indukční cívky F
No, starší typy měli u nápravnice pod autem takový pletený měděný pás. Tím byl ukostřen motor. Karosérie byla ukostřena od mínus polu akumulátoru na pravý podběh, většinou hrnec kde je tlumič s pružinou. Myslím od roku 93 se začalo dělat, že od mínus polu akumulátoru jde kabel na ten hrnec od tlumiče a pokračuje dál až na motor. Takový ten držák telefonu pod autem. Ten držák je na motor přišroubovaný čtyřmi šrouby a pod jedním by měl být ten kabel kostry.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.1.11, 12:45 |
|
|
MartinCZE
Příspěvky: 3
|
Re: Pomalu točící startér a tavení vodiče u indukční cívky F
Takže závada opravena,všechno opravdu způsobil ulomený vodič kostry motoru !!! Autíčko už zase jezdí Všem ještě jednou díky.
|
7.1.11, 12:49 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: Pomalu točící startér Forman - vyřešeno,opraveno DÍKY VŠ
Gratujuji. Ale proč se škvařil kabel k přívodu 1, zůstává nevysvětleno.
|
7.1.11, 20:34 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Pomalu točící startér Forman - vyřešeno,opraveno DÍKY VŠ
pokud mu auto po opravě kostry jede normálně řekl bych že si to nákym způsobem tahalo kostru i přes tento drát který odběr nezvládal a proto se tavil
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
8.1.11, 12:10 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Pomalu točící startér Forman - vyřešeno,opraveno DÍKY VŠ
breta1 píše: Gratujuji. Ale proč se škvařil kabel k přívodu 1, zůstává nevysvětleno. vysvetlenie padlo už vyžšie, pre zlú silovú kostru pre motor sa to snažilo ťahať kostru pre motor cez ukostrenie motormanagmentu, v tomto prípade by som preventívne vymenil celú motorovú kabeláž BMM...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.1.11, 16:16 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: Pomalu točící startér Forman - vyřešeno,opraveno DÍKY VŠ
Bohužel vysvětlení v žádném případě nepadlo. Proud vodičem připojeným k jedničce zapalovací cívky nikdy nemůže být větší, než 3A (odpor vinutí mezi 1, 15 je asi 4 Ohm). Pokud někdo bude oponovat, prosím věcně, prosím nakreslit do schema, jak ten obrovský proud tímto vodičem při nedokonalé kostře může protékat, jinak tady mlátíme prázdnou slámu. Nemám rád záhady.
|
9.1.11, 18:50 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Pomalu točící startér Forman - vyřešeno,opraveno DÍKY VŠ
nechce sa mi to rozkresľovať, ale BMM má centrálne ukostrenie na motore, na oku šroubu čo drží motor s prevovodovkou pod termostatom, tým sa mínus pól dostáva na motor, a s karosérie ide cez kontakt 1 indučky, ktorá je uchytená ku karosérii...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.1.11, 20:01 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: Pomalu točící startér Forman - vyřešeno,opraveno DÍKY VŠ
To rozhodně problém neobjasňuje, protože kovový obal cívky není galvanicky spojen s žádnou svorkou cívky, tudíž tudy proud nemůže protékat.
|
9.1.11, 20:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|