Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
REPASE ALTERNÁTORU https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=2580 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | kozina [ 23.11.06, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | REPASE ALTERNÁTORU |
CHtěl bych se optat na celkovou repas alternátoru dneska mně jeden klekl .Zajimalo by mně jestli jste někdo měnil iody a kolik stojí dík fav 136 |
Autor: | Martin [ 23.11.06, 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Většinou stačí vyměnit třeba jen jednu diodu, pokud není spálený celý blok. Nový kompletní diody stojí pro 55Ah 675,00 Kč a pro 70Ah 790,00 Kč. Určitě by ale stačilo sehnat nějaký starší altík a z něj to vybrat, třeba jen některý diody. http://www.autodilykrc.cz/eshop/skoda/f ... diodov%FD# |
Autor: | Šemik [ 24.11.06, 12:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
pro 55Ah 675,00 Kč a pro 70Ah 790,00 Kč. Jsï si jist těmi jednotkami |
Autor: | Martin [ 24.11.06, 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo samozřejmě tam má být 55A a 70A. To je tak když člověk nemyslí na to co píše. Sem to opsal jak to bylo na stránkách KRČ a vůbec sem nad tím neuvažoval. |
Autor: | spartra [ 26.11.06, 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
mě to elektrikář udělal za 30 kaček jednu diodu, salám, diodovej blok 55a 545kč |
Autor: | deekay [ 27.11.06, 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja len tak mimochodom: ked mi dost chrasti altik ale dobija v poho (bol opravovany) pomohol by mu napr. WD40? |
Autor: | Martin [ 27.11.06, 17:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. |
Autor: | Jarda S. [ 27.11.06, 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej |
Autor: | Šemik [ 28.11.06, 09:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej Taky moc řídký, i když lepší než WD40. Ložiska odkrytuj a dej tam do nich trochu vazelíny |
Autor: | deekay [ 28.11.06, 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Sadra17 píše: Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej Taky moc řídký, i když lepší než WD40. Ložiska odkrytuj a dej tam do nich trochu vazelíny super, dik |
Autor: | Bukaj [ 28.11.06, 18:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Sadra17 píše: Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej Taky moc řídký, i když lepší než WD40. Ložiska odkrytuj a dej tam do nich trochu vazelíny No, když už budeš mít odkrytovaná ložiska (rozebraný celý altík), tak už by bylo lepší dát ložiska nová... |
Autor: | spartra [ 28.11.06, 22:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo co nový ložiska |
Autor: | Kikan [ 29.11.06, 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud to vydává nezdravé zvuky, tak vazelínou toho moc nevyřešíš. Vyměň ložiska a máš klid. |
Autor: | deekay [ 1.12.06, 00:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj píše: Šemik píše: Sadra17 píše: Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej Taky moc řídký, i když lepší než WD40. Ložiska odkrytuj a dej tam do nich trochu vazelíny No, když už budeš mít odkrytovaná ložiska (rozebraný celý altík), tak už by bylo lepší dát ložiska nová... zvladne rozobranie clovek co to v zivote nerobil? a dam to naspat tak aby to aj islo? alebo radsej servis? uz vidim otca ked zbada v garazi rozobraty alternator z auta ktorym chce vecer ist |
Autor: | Martin [ 1.12.06, 07:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím, že na rozebrání (a následně složení) není nic složitého. Musíš si najít pěkný velký ostrý šroubovák, alternátor někde upevnit a zkusit povolit 3 šrouby co ho drží pohromadě. Ještě před tím si sundej řemenici a takovou tu vrtuli a schovej si klínek. A teď se musíš snažit ten alternátor rozlousknout. Větším šroubovákem se snaž páčit ty dvě čela proti sobě. Ten vnitřek, co je poskládanej z plechů (stator) ti musí zůstat s tou částí jak jsou na ní kontakty pro připojení, protože je tam připájenej. Až se ti to povede od sebe dostat, tak ti nejspíš hřídel s rotorem zůstane v kuse kde byla ta vrtule. Když budeš mlátit do tý hřídele se závitem, tak to vezmi přes něco měkýho (já na to mám takovej bronzovej špalík). No a máš to rozebraný. Teď můžeš odbrousit nýtky na krytech na ložiska a vyměnit nebo promazat ložiska. Než to budeš dávat dokupy, tak zkontroluj uhlíky a komutátor, případně ho trochu přebruš smirkem (na to je dobrý mít doma soustruh). Teď si připrav dva kousky drátu asi 1mm, zasuň je do toho kusu, kde jsou kontakty do takový dírky a z druhý strany zasuň do drážky uhlík a tím drátem ho přidrž. Pak ten drát ohni o 90° (na venkovní straně) a natoč ho tak, aby ho pružina na uhlíku "neohýbala". To udělej i s druhým uhlíkem. A teď to můžeš zase složit dohromady. Až to budeš mít nasazený, tak ho sešroubuj a nasaď zpět klínek, vrtuli a řemenici a vytáhni ty dráty co drží uhlíky. No to sem se zase rozepsal. Možná to vypadá složitě, ale nic na tom není. Já sem to taky jednou dělal poprvý. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |