Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zapojení cyklovače
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=2653
Stránka 1 z 2

Autor:  johnyskk [ 29.11.06, 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Zapojení cyklovače

Prosim vas o nejaky navod jak zapojit cyklovac na skodu 120L je to starsi typ ciklovacu tiez zo slodovky 120 L ale auto som nikdy nemal tak neviem ako to ma byt zapojene.Dakujem

Autor:  Bukaj [ 29.11.06, 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapojení cyklovače

johnyskk píše:
Prosim vas o nejaky navod jak zapojit cyklovac.Dakujem

Jaký cyklovač a na jaké auto?

Autor:  paradio [ 30.11.06, 16:36 ]
Předmět příspěvku: 

pokud ten cyklovač je třípolohový tak je montáž docela jednoduchá, pokud je pětipolohový /to není ze 120cky/ je do docela složité.
Napiš kolik poloh má přepínač, /pokud má tři, t.zn dvakrát přepneš z kraje na kraj/ já ti napíšu který drát z které svorkovnice kam přepojíš. Dělal jsem to nedavno a tak možná ještě najdu svoje poznámky, nebo to znova vydumám ze schématu. Ještě bych potom potřeboval vědět z kterého roku máš auto, a kolik a v jaké barvě vedou kabely, jestli kabely z cyklovače končí čtyřkolíkovou svorkovnicí, trochu se elektrika měnila.

Autor:  Bukaj [ 30.11.06, 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

paradio píše:
pokud ten cyklovač je třípolohový tak je montáž docela jednoduchá, pokud je pětipolohový /to není ze 120cky/ je do docela složité.
Napiš kolik poloh má přepínač, /pokud má tři, t.zn dvakrát přepneš z kraje na kraj/ já ti napíšu který drát z které svorkovnice kam přepojíš. Dělal jsem to nedavno a tak možná ještě najdu svoje poznámky, nebo to znova vydumám ze schématu. Ještě bych potom potřeboval vědět z kterého roku máš auto, a kolik a v jaké barvě vedou kabely, jestli kabely z cyklovače končí čtyřkolíkovou svorkovnicí, trochu se elektrika měnila.


Musím nesouhlasit :)
Cyklovače pro škodovku byly jak tří-, tak pětipolohové - ten pětipolohový má také jen tři rychlosti intervalů, ve svislé poloze spínače je "vypnuto" a při otočení doleva běží stěrače na I. rychlost.)
Jinak zapojení obou cyklovačů je shodné, liší se jen přepínačem :wink:

Autor:  paradio [ 1.12.06, 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

nesouhlasím. proč by měl přepínač na 120 nulovou polohu a stálé zapnutí /pětipolohový/ když tuto funkci máš na lukasu. ten pětipolohový se používal v třetihorách - měl jsem ho na š 1203. Tři pokud počítáš i ten na pojistkový desce ve fačku a feldě.
mám elektriku ve 120 v hlavě i některé rozdíly v ročnících a typech. a jak píše má 120 a přepínač zr 120ky.
přepínač na 120 má čtyři dráty ukončené svorkovnicí a pětipolohový má jen konektory. Věř tomu. Už jsem nějakou elektriku ve škodovkách udělal. Nebo jsi taky autoelektrikář?

Autor:  Bukaj [ 2.12.06, 00:22 ]
Předmět příspěvku: 

Autoelektrikář nejsem, ale několika škodovkám jsem cyklovač "doplnil" :)
Dva (z pěti cyklovačů) měly pětipolohový spínač. Jinak se v ničem neliší od těch se spínačem třípolohovým. Možná to prodávali jako ND :roll:
Jinak ty cyklovače v rapiďáckejch palubovkách jsou vždy třípolohové...
...ale ve výsledku je to jedno, jestli má ty dvě polohy navíc, zapojení je stejné...
...a už jsem to tady kdysi popisoval, takže někde ve starých tématech... :wink:

Autor:  paradio [ 2.12.06, 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

donutil jsi mě prohledat veškeré schémata na škodovky od modelu 105-120. Nikdy se na ně originálně nedával pětipolohový spínač, první byl na 120GLS a vždy byly třípolohové, potom gál do ostarních typů s GL. Ten pětipolohový byl v řadě 100-110 a 1203.
Myslím, že johnyskk potřebuje vědět, konkrétní připojení do 120, která něměla originál cyklovač. a tam se musí provést přepojení jednoho vodiče na svorkovnici lukase a mototku stěračů.
Z orig. cyklovače vedlou čtyřikabely se svorkovnicí a pětipolohový má pět konektorů a navíc funkci ostřikovače při stlačení.
ale to neřeš, to je jen pro informaci, hlavně že ti to funguje a to je účel, ne?
já teď dávám do 120tek lukasy z feldy a místo ostřikovače a spínače zadního stěrače /poloha páčky stlačení dopředu/. zapoluji současné stírání a ostřik

Autor:  Bukaj [ 2.12.06, 11:04 ]
Předmět příspěvku: 

Donutil jsi mne nafotit dva cyklovače, co mám doma - ten vpravo je starší - z Garde r.v. 82, ten vlevo je pětipolohový - asi koupený jako ND. Oba jsou identické až na ten přepínač.
Máš pravdu s tim ostřikovačem - to jsem si nikdy neuvědomil, že to, že knoflík lze zamáčknout má nějakou fci... :wink:
Obrázek
Takže originál to asi není, ale funguje to stejně :)

Jinak se cyklovač řešil tady:
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... cyklova%E8
:wink:

Autor:  Šemik [ 2.12.06, 11:49 ]
Předmět příspěvku: 

5-ti polohový cyklovač se dával také do Š100

Autor:  paradio [ 2.12.06, 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

No však, ten levý je stovkový - proto má konektory a ne přímo dráty z přepínače jako ten pravý. Je to předělávaný. Stlačením knoflíku se uváděl do pohybu motorek čerpadla ostříkovače.

Tak podle něj popiš pro johnyskk zapojení toho levého, ať to nemusím hledat. Buď od tý dobroty.
Jinak ty tvoje příspěvky už jsem četl, tam se ale řeší většinou doběh stěračů a jeho nefunkčnost většinou není ve vodičích ale v mechanice motorku. Pokud někdo nevytáhne stálý přívod k tomu motorku. Tvoje připomínky jsem četl ale ne všech víc než 700, odfiltroval jsem si jen cyklovače a stěrače.

Pro šemik- no vždyť píšu: 100-110 a 1203

Autor:  Michal Klimeš [ 4.12.06, 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové, taky bych se přimlouval za zapojení. Já mám taky pětipolohový ze s100. :roll:

Autor:  Bukaj [ 4.12.06, 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

Dobře, teď z hlavy to sice nevím, ale budu to snad o víkendu dělat kamarádovi, tak popíšu, které kabely se musí rozpojit a kde přesně udělat přípojku (konektor) na cyklovač.
Zapojení cyklovače je takové, že červený? kabel je +12V, modrý, kabel - (kostra), a zbývající dva kabely se zapojí jako bypass rozpojeného kabelu doběhu stěračů.
Podrobněji příští týden... :wink:

Autor:  Bukaj [ 18.2.07, 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Dobře, teď z hlavy to sice nevím, ale budu to snad o víkendu dělat kamarádovi, tak popíšu, které kabely se musí rozpojit a kde přesně udělat přípojku (konektor) na cyklovač.
Zapojení cyklovače je takové, že červený? kabel je +12V, modrý, kabel - (kostra), a zbývající dva kabely se zapojí jako bypass rozpojeného kabelu doběhu stěračů.
Podrobněji příští týden... :wink:

Koukám, že tu mám nějaký rest :oops:
Ale myslím, že už není moc co dodat, snad jen, že ten doběh stěračů je stálý plus, jdoucí z Lucase do motorku stěračů (při zaplém zapalování, pochopitelně :) )

Autor:  ventYl [ 18.2.07, 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

paradio píše:
No však, ten levý je stovkový - proto má konektory a ne přímo dráty z přepínače jako ten pravý. Je to předělávaný. Stlačením knoflíku se uváděl do pohybu motorek čerpadla ostříkovače.

Tak podle něj popiš pro johnyskk zapojení toho levého, ať to nemusím hledat. Buď od tý dobroty.
Jinak ty tvoje příspěvky už jsem četl, tam se ale řeší většinou doběh stěračů a jeho nefunkčnost většinou není ve vodičích ale v mechanice motorku. Pokud někdo nevytáhne stálý přívod k tomu motorku. Tvoje připomínky jsem četl ale ne všech víc než 700, odfiltroval jsem si jen cyklovače a stěrače.

Pro šemik- no vždyť píšu: 100-110 a 1203


ten lavy urcite nie je original stovkovy... stovkovy vyzera ako taky velky cierny hranaty vred a je problem ho chytit do dlane, aky je velky...

Autor:  jindra [ 18.2.07, 18:11 ]
Předmět příspěvku: 

http://st.blog.cz/s/starestroje.blog.cz ... 069725.jpg

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/