Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Napájení indukční cívky https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=26555 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Jenda P. [ 20.5.11, 19:05 ] |
Předmět příspěvku: | Napájení indukční cívky |
Zdravím, po skoro roce spolehlivé služby přestala Felcka rv95 50KW monomotronik pálit. Indučka je v pořádku, ovšem když začnu startovat, tak napájecí napětí na cívce spadne na nulu, poradí mi někdo kde hledat napájecí modul? nebo tu dotyčnou věc která spíná napětí pru indučku... předem díky. |
Autor: | Matthes [ 20.5.11, 19:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Ale BMM nema civku. Zapalovani je integrovany modul - trafo s elektronickou casti dohromady a do toho jdou 3 draty. +-signal |
Autor: | slovacek.milos [ 20.5.11, 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
přesně ty krajní piny na modulu jsou plus mínus a prostřední je sgnál |
Autor: | Jenda P. [ 20.5.11, 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
signál čeho? už možná vím kde je problém |
Autor: | Capricorn [ 20.5.11, 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Snad signál z řídící jednotky pro výkonový koncový (spínací) stupeň ne. Podle čeho asi myslíš, že se zapalovací modul dozví o tom kdy má spínat a rozepínat proud. Myslím že pro tebe bude užitečný když si pročteš tohle http://stekly.wz.cz/bmm.html |
Autor: | Jenda P. [ 20.5.11, 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
V případě BMM čili mechanického rozdělovače to vědět musí? Díky za dobrý odkaz |
Autor: | Jarda S. [ 20.5.11, 21:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
on nejni rozdělovač jako rozdělovač |
Autor: | Capricorn [ 20.5.11, 21:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Samozřejmě že to musí vědět. Pokud nebude signál z řídící jednotky pak nedojde ani k přeskoku jiskry na svíčkách jelikož koncový stupeň zapalovacího modulu nebude vědět kdy má "pracovat" ... prostě bez signálu z ŘJ se nestane vůbec nic. Řídící jednotka ze vstupních signálů vypočítá podle předem stanovených map okamžik zážehu a signál pošle do koncového stupně a ten odpálí. Rozdělovač u BMM je jen a pouze pro rozdělení VN ke svíčkám... žádnou řídící funkci nemá. Vše obstarává řídící jednotka. |
Autor: | Jenda P. [ 21.5.11, 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Potom tedy nechápu přítomnost obou systémú, nicméně problém je vyřešen. Díky za vaše rady, nevedlo mě to správným směrem. |
Autor: | Capricorn [ 21.5.11, 20:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Nerozumím co je na tom k nepochopení, ale budiž... Aspoň že problém je teda vyřešený. |
Autor: | Jenda P. [ 21.5.11, 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Pokud ECU velí power tranzisotru kdy pálit, neni mi jasný proč se to řešilo jen jednou indučkou,mechanickym rozdělovačem a kabelama, když jednoduší a asi i ekonomičtější už v tý době byl systém jako to maj tušim 1,3MPI. |
Autor: | Capricorn [ 21.5.11, 21:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
No to je sice moc hezký a do jisté míry máš i pravdu.... Ale jde o to že MPI je další evoluce nebo jinak řečeno systémy přípravy směsi a zapalování se postupně vyvíjely a za další BMM je sice oproti karburátoru dražší, ale zároveň i levnější oproti systému MPI tudíž v době kdy byl zaváděný šlo o maximální kompromis vzhledem ke konečné ceně a onomu výsledku které mělo jednobodové vstřikování přinést. BMM je chápané jako lowend do "lidových" aut tudíž v roce 1993 kdy bylo zavedeno do Favoritů stačilo. Jinak ještě do začátku 90 let bylo používané i vstřikování Mono Jetronic od Bosch (např. u VW)... kde bylo elektronicky řízeno jen vstřikování. Zapalování bylo defacto stejné jako u karburátorového Favoritu tj. bezdotykové tranzistorové s mechanickou regulací předstihu... Mono-Motronic byl právě další stupeň kde bylo i integrované zapalování. Samozřejmě že vhodnější je řešení jako u MPI, ale jednoduše je potřeba brát jak to je. |
Autor: | varok [ 21.5.11, 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Každá věc se musí nějak vyvíjet, ne? Třeba i počítače nějak začínaly, auta a plno dalších věcí. Kdysy byly počítače typu Didaktik, Atari apod. Potom počítače s procesorem 286, 386, 486, pentia I, pentia II, III, IV atak dále. Dnes už jsou počítače s dvoujádrovými a čtyřjádrovými procesory. Motory v autech byly taky kdysy klasické benzíny a diesely s velkým obsahem až na vyjímky, s karbecem a jednoduchým mechanickým zapalováním. Dnes jsou motory v autech s turbem, kompresory, plně ovládané PC, tedy ŘJ, která se stará o vše. Prostě se někde začít musí a nemůže nikdo porovnávat auto ze začátku 90 let a autem z roku o 5 a více let později. |
Autor: | Jenda P. [ 22.5.11, 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Ted uplně nevím na co reaguješ, nicméně jsem určitě nesrovnával. Pokud bych měl, a srovnal třeba Felcku BMM s o 7let starší Toyotou Corola, čistě po motorové stránce....tak je to trošku naopak než tvrdíš, Corrola měla vícebodové přímé vstřiky, co svíčku to indučku, váhu vzduchu, dvě lambdy, prostě proti Felicii to bylo SCI-FI. Dnes když otevřu 2kovou oktávku a vedle ní Supru z roku 88, je to skoro smutný jak ten vývoj v Evrope je 20let za japonskem. |
Autor: | Mex [ 22.5.11, 21:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Napájení indukční cívky |
Vícebodové přímé vstřiky? Mhm... Ale ono je buď vícebodové vstřikování před sací ventily tak jako MPI a nebo přímé vstřikování přímo do válců tak jako u FSI. Nic ve zlém, ale být tebou tak bych se tu nerozháněl všemožnými vzletnými pojmy jelikož z toho máš jen zmatené dojmy s tím co jsi tu doposud napsal. PS: Myslím že už tu kolega docela jasně napsal že u BMM šlo o low-end systém přípravy směsi a systému zapalování tudíž nevím proč máš potřebu to dále rozvádět a srovnávat. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |