Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

startovani.
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=26626
Stránka 1 z 2

Autor:  nomolit123 [ 27.5.11, 19:53 ]
Předmět příspěvku:  startovani.

Dobrej mam takovej problem.Kdyz startuju skoda 1.6 felicia tak jako kdyby prestal jit prout do starteru ale najednou se to rozbehne a uz mam nastartovano.Ale starter je novej kabely take svicky take a uz si stim nevim rady.Rozvody take. dela to od te doby co sem to auto koupil.Klapka je take nova.Nemate stim nekdo skusenosti a nevite cim to je???

Autor:  p.s. [ 27.5.11, 22:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

pořádně očisti smirkem kontakty a svorky baterie překontroluj ukostření kastle a motoru -rozebrat očistit spoje
popřípadě skusit přikostřit :wink:

Autor:  James1991 [ 4.2.12, 00:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Nastal mi další zásadnější problém. Teď při těhle teplotách mi pořád nějak nestartuje Fa 135L karb. Před pár dny sem dobíjel baterku, včera večer sem startoval a točilo to strašně pomalu a chytlo to asi až po 5ti minutách, pak když se to projelo tak to bylo ok, teď sem chtěl nastartovat otočim klíčkem že nastartuju a jen to cvaklo ve startéru a zhasly kontrolky jak při startování ale startér ani neotočil..Jak se proti tomuhle ubránit? Zapálit auto? Baterku mám necelej rok novou-Varta 60Ah, startér taky rok starej Magneton 1kw. sousedka má taky Fa, celkem vraždu, kašle na to a nastartuje dycky.. Dnes jsem namontoval nové ukostření mezi nápravnicí a převodovkou. Ještě před výměnou toho ukostřovacího pásku sem to zkoušel dál: ani se mi neorzsvítily kontrolky oleje a dobíjení a tak, rozsvítily se jen když sem sešlápnul spojku. No a pak to začlo trošičku točit ale strašně pomalu a nechtělo to chytit.. ze startéru se taky ozývalo cvakání a nakonec začal smrdět, tak sem toho nechal. Co třeba nějak zalepená vysouvací cívka olejem, který ztuhnul v pouzdru startéru?

Díky za všechny rady!

Autor:  MartinK72 [ 4.2.12, 09:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

A tu grafitovou vazelínu jsi zkoušel?
Celý mi to připadá, že máš nějak nadměrně zatuhlý motor. Baterka nová, startér nový, ten kostřicí pásek nový...
Leda že bys měl někde v kabelu mezi aku a starterem velký přechodový odpor a začala se ti u něj pálit izolace.
Pokud se startér snaží točit motorem a je znát velký odběr proudu (pokles napětí), tak to vysouvací cívkou nebude.
Jinak, akumulátor dokáže umřít i po jednom roce, výrobní vady jsou svině...

Autor:  James1991 [ 4.2.12, 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Taky mi připadá že je to všechno příšerně zatuhlý.. Grafitovou vazelínu zkusim dneska, vyndám startér a vyčistim a namažu tou vazelínou. Kabel od baterky ke startéru sem kontroloval a má tu izolaci už hodně ztvrdlou, ale nikde prodřená nebo poškozená mi nepřipadá, ale prohlídnu to ještě pořádně. Přemejšlim že bych při tý příležitosti rovnou vyměnil ten + kabel ke startéru, nemusí to bejt nějakej speciální ne? Bude stačit se stejnym průřezem?

Autor:  MartinK72 [ 4.2.12, 10:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Bude. Nebo i trochu silnější.

Autor:  varok [ 4.2.12, 14:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Stačí klasická 16ka, nebo lépe 25ka kabel. Nejde tak moc o kabel, jako o čistotu spojů. Očka a dosedací plochy musí být čisté, nesmí být rezavé a zaoxidované. Kostru bych dal jako už u novějších fáček a felicíí, tedy od aku na pravý podběh a odtamtud přímo na motor. Bývá to přišroubované k držáku telefonu na zadní straně motoru.

Autor:  James1991 [ 4.2.12, 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Vyndal sem plusový kabel co vede od baterky ke startéru a očka pořádně obrousil, byly trošku orezlé ale nic hroznýho.. To samý udělám i s mínusovym potom a svorky na baterii taky očistim, jinak rovnou kostru na motor od PP podběhu se mi tahat nechce, když už sem dal nové ukostření mezi nápravnicí a převodovkou.

Autor:  Šemik [ 4.2.12, 16:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Ale ani nápravnice není součást karoserie, je tam přišroubovaná ne zrovna nejlépe vodivými spoji.

Kostra je základ, osobně bych natáhnul mínus od aku klidně až na startér, minimálně na blok motoru. vyřešit problém to nemusí, ale rozhodně to neuškodí

Autor:  Lamač [ 4.2.12, 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Píšeš že rok nový štartér magneton 1kW.To si kupoval nový štartér magneton?Alebo to nebola náhodou vika?

Autor:  kwiko [ 5.2.12, 08:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Odkedy ma felicia ukostreny motor o napravicu? :|

Autor:  MartinK72 [ 5.2.12, 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

@kwiko
On má Favorita se spouštěčem z Felicie

Autor:  James1991 [ 5.2.12, 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Kdybych natahoval ten záporný kabel z baterky na startér, musí to být taky takový průměr jako je plusový kabel startéru? Jinak Vika to neni, to se neboj, to zavrhuju, byly to starý zásoby od jednoho pána co dělal v Magnetonu. Je to originál, to vim na 100%.

Autor:  MartinK72 [ 5.2.12, 11:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

Ano, měl by mít podobný průřez. Ty tam ale máš i ten pásek, takže můžeš použít tenčí.

Autor:  Šemik [ 5.2.12, 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: startovani.

James1991 píše:
Ještě před výměnou toho ukostřovacího pásku sem to zkoušel dál: ani se mi neorzsvítily kontrolky oleje a dobíjení a tak, rozsvítily se jen když sem sešlápnul spojku.


Tohle by ukazovalo na špatnou kostru motoru, natáhni ten minus kabel od aku a uvidíme.

Víme na kolik V klesá svorkové napětí akumulátoru při startu?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/