Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

dobíjení jen 8V
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=26801
Stránka 1 z 2

Autor:  martinecek [ 16.6.11, 18:34 ]
Předmět příspěvku:  dobíjení jen 8V

Dobrý den,
mám škodu 120L.
Na alternátoru naměřím jen 8,4V, což bude asi málo, když má být nějakých 14V.
Můžete mi prosím poradit, jestli se dá nějak opravit, pokud by to bylo přímo jím nebo myslíte, že by to mohlo být i něčím s ním spojeným ?
Dále se chci zeptát, když mám k dispozici náhradní alternátor z favoritu GLX, jestli je stejný. Díval jsem se a třeba jeden drát má zapojený do sebe a jen jeden vede do auta, teda pokud nepočítám ještě kostru. V mé škodověnce jsou 2 do auta + kostra.

Děkuji za náměty.

Autor:  Šemik [ 16.6.11, 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

alternátor je záměnný teprve po přizpůsobení držáku.. Favo to má jinak.
Jak se chová kontrolka dobíjení?

Autor:  martinecek [ 16.6.11, 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

Kontrolka nedobíjení nesvítí.

Autor:  varok [ 16.6.11, 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

Altík ze š 120 má dva dráty, protože má regulátor napětí zvlášť. Altík z fáčka má regulátor už na sobě, takže tu plechovkou krabičku je potřeba vytáhnout, pokud se bude dávat ten z fáva. Kolik je čistě na akumulátoru, pokud je vypnutý motor? Pokud je na aku v klidu motoru méně než 12V, tak je potřeba ho dobít zvlášť a potom to zkusit změřit znovu. Jestli je aku dobité dost a přesto je v síti 8,4V, tak je asi vadný altík, uhlíky už moc krátké, nebo jiná závada.

Autor:  martinecek [ 16.6.11, 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

V klidu je na nem 13V, jak na baterce, takze to asi fakt dela ten alternator nebo neco k nemu pripojene ?!

Autor:  breta1 [ 16.6.11, 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

Pokud je mi známo, výstup hlavních usměrňovacích diod alternátoru jde přímo na plus baterky tlustým drátem.
Není přece možné, aby na baterce bylo 13V a na druhém konci toho tlustého drátu na alternátoru 8,4V.
Kolik tedy je na baterce, když na alternátoru je 8,4V?

Autor:  CROWACK [ 16.6.11, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

řekl bych, že tam máš někde kraťas...

Autor:  darklord [ 16.6.11, 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

Podla mna tych 8.4V nameriac na budiacom obvode a nie tam kde to mas merat... Pretoze budenie v klude ma fakt 13V (resp tolko co baterka) a ked sa to roztoci tak ide budiace napetie dolu...

Autor:  p.s. [ 16.6.11, 22:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

martinecek píše:
Kontrolka nedobíjení nesvítí.

tak zjisti proč nesvítí pokud drát co vede k žárovce opřeš při zapnutém klíčku o kostru musí se rozsvítit pokud ne koukni jestli neni spálená žárovka pokud je dobrá proměř zda do ní de po klíčku plus 12V pokud se rozsvítí skontroluj zda nejsou v háji uhlíky nebo jestli nejsou vydřený sběrací kroužky :?:

Autor:  martinecek [ 17.6.11, 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

Zarovku nevim, jak mam zkontrolovat, to musim vymontovat asi pristrojovo desku, co ?
Altik ted nezmerim, pac to zrovna sam neroztlacim, abych to mohl nastartovat, tak to necham na vikend.

Autor:  p.s. [ 17.6.11, 08:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

jo povolíš 4 šroubky na přístrojovce povytáhneš jí odpojíš bovden tachometru a přístrojovka de ven
jinak drobná skušenost stávalo se že pojistkovka a ty keramický pojistky časem zoxidovali a pak to dělalo neplechu tak to vše přejed smirkem a ty kontakty pojistkový skříně kapku přihni at to má dobrej kontakt :idea:

Autor:  martinecek [ 17.6.11, 09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

Tak jsem ocistil pojistky. Pak se mi to povedlo nahodit a zmeril jsem na baterce 12V. Na alternatoru, kdyz jsem pripojil merak na 2 draty, co tam jsou, tak 6V a kdyz jsem nechal 1 tusim zeleny a kostru, tak 13V, ma se tedy merit ty 2 draty nebo to s tou kostrou ?! Protoze, kdyby to bylo dobre, tak bych si to dokazal vysvetlit, ze kdyz altik dava jen trochu min nez baterka, tak kdyz jsem ted jel a mel svetla a vetrak, tak se baterka prosta vybila, co vy na to ?!

Autor:  fatal [ 17.6.11, 09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

Nevím kde přesně to měříš, ale při zvýšených otáčkách by mělo být na baterce 13-14V, pokud není baterka moc vymlácená. Na altíku něco kolem 14V ideálně.
Pokud si pamatuju, tak na altíku ve stodváce je jeden silý drát k baterce, ten je důležitý, ten dobíjí. Pak by tam měl být drát z regulátoru (nepamatuju si přesně zapojení) a tam může být napětí jiné. Napětí se měří vůči kostře, tedy nějakému odizolovanému místo na kastli. Zkontroluj, zda máš v pořádku zem motoru - zda není na motoru vůči kastli nějaké napětí.

Autor:  petr petr [ 17.6.11, 10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

Obdivuji vaši trpělivost.

Hele není lepší napsat odkud jsi, třeba je někdo kolem tebe a koukne ti na to.
Nic ve zlém , ale nemáš ani tušení o co jde, takže buď si nejdřív přečti nějakou příručku ať víš aspoň kde a co měřit a nebo to někomu dovez. Je to 120 za to se neplatí moc.

Autor:  21lucas [ 17.6.11, 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobíjení jen 8V

jestli sem to pochopil tak dotycny meri mezi kontaktama k regulatoru a ne Kostru a Plusko :-D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/