Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=27082
Stránka 1 z 1

Autor:  shpell [ 16.7.11, 12:19 ]
Předmět příspěvku:  klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???

Zdravím, poradíte mě někdo, kde hledat problém?
Jsem laik, ale pokud jde o lehce řešenou závadu, rád bych si ji zkusil vyřešit sám.
Jde o felicii 1,3 benzín. Chvíli před tímto problémem začala problikávat kontrolka baterie.
Později už nešlo nastartovat vůbec. Napětí na baterii bylo (a je) něco kolem 11V.
Zkusil jsem nastartovat pomocí kabelů z druhého auta, poté odpojit a měřit napětí na alternátoru. Ten dává něco kolem 12V, ale postupně napětí klesá až k 6V a pak auto klekne (stejné napětí je současně i na baterii). Uhlíky z regulátoru trčí 5mm.
Jsou to jednoznačně uhlíky? Dají se vyměnit samostatně? Kolik mm by měly trčet po výměně?
Díky za rady.

Autor:  fatal [ 16.7.11, 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???

To klesající napětí znamená, že jsi sice oživil baterku z druhého auta a trochu ji možná dobil, ale pak ti altík nenabíjí a proto napětí klesá až to zdechne. Nevím zda se dají uhlíky vyměnit samostatně, posledně jsem měnil celý regulátor.

Autor:  shpell [ 16.7.11, 12:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???

Ne že bych se v tom vyznal, ale ten alt. se špatnýma uhlíkama může dávat nějaké napětí? Když jsem jej měřil a byla stále připojena baterie z druhého auta, tak dával 12V a klesalo to podstatně pomaleji než se stávající baterkou. No zkusím si asi půjčit regulátor a vyzkouším to s druhým. U favorita by měl být stejný, že?

...samostatně se uhlíky podle mě dají vyměnit, odpájí se a vyskočí i s pružinkou, pak se do pouzdra vloží zpět pružinka, nové uhlíky, lanko uhlíků se prostrčí dírkou k pájecímu bodu a zapájí. Jen bych nevěděl, jakou část uhlíku nechat trčet...

Autor:  michalkatka [ 16.7.11, 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???

vymeniť celý regulátor, a zmerať nabíjanie, pokiaľ to nebude viac ako 13,5 V tak to nedobíja a a lepšie vymeniť celý alternátor alebo diódový mostík v ňom...

Autor:  Kristensen [ 16.7.11, 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???

pokud ti koukaj uhlíky 5mm tak ti jejich výměna nepomůže a 12V za chodu je málo to nedobíjí máž to jen nabuzený z druhýho auta, vyměň celej regulátor, to je to celý těleso s uhlíkama, hlavně to tam dobře nasaď jinak si uhlíky můžeš poškodit bo ulomit, potom měř dobíjení, na místě na volnoběh musí být nejmíň 13.8 nejlépe 14.2 a pak když zapneš světla tak by to nemělo padat pod cca 13,6

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/