Svítí kontrolka dobíjení Forman 94 - vyřešené opravené
Autor |
Zpráva |
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Svítí kontrolka dobíjení Forman 94 - vyřešené opravené
Prosím o radu jak vyřešit následující promlém se Škoda Forman 135 r.v. 94. Při vypnutém klíčku slabě svítila kontrolka dobíjení , při startu se kontrolka nerozsvítila a po nastartování zůstala zhasnutá a zpod kapoty vycházel zvuk podobný meluzíně . Jelikož je pátek autoelektrikáře jsem prošvihnul. Odšrouboval jsem regulátor a podle chytré knihy zjistil že jsou už krátké uhlíky. Koupil jsem nový regulátor orig.za 300 seděl tam nějak nakřivo takže jsem si ho rovnou vyměnil za levnější RNS-90A , ten tam sednul pěkně . Typ původního neznám . Po výměně regulátoru je při vypnutém klíčku kontrolka zhasnutá ,po otočení klíčku se rozvítí , po startu zhasne na volnoběh , při zvíšení otáček svítí , hučení ustalo. Auto zatím startuje a nechcípá , multimetr mám jen nevím co ,kde, proč , a čeho kolik naměřit a co s tím dál . Na alternátoru je ještě připevněná plastová krabička s obrázkem diody a kondíku , ale nepřišel jsem na to jak ji demontovat. Třeba mi někdo poradíte co stím . Díky Máchal
Naposledy upravil machal dne 3.8.11, 20:16, celkově upraveno 1
|
29.7.11, 20:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Změř napětí na alternátoru.
Ale stejně si myslím, že to bude dioda... rozeber alternátor a proměř je (je třeba pájet). Pak buď vyměníš diodový blok v alternátoru (je třeba pájet) nebo si sežeň jiný jetý celý alternátor...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
29.7.11, 21:04 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Dík za odpověď , prosil bych trochu podrobněji běžně do toho nedělám . Pokud budu muset sundat alternátor tak už se do něj kouknu , pájku mám. K alternátoru jsou připojeny 3 kabely , 1 pod matičkou a 2 s autosvorkou , Kde přesně bych měl měřit a kolik by tam mělo být ? Diodový blok - co to přesně je , jedna či více diod uvnitř alternátoru ? dá se to koupit ve škodovácký mototechně?
|
29.7.11, 21:38 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Měřit napětí na výstupu alternátoru - mezi tou svorkou s matičkou (B+) a kostrou. Pro kontrolu pak přímo napětí na akumulátoru, nemělo by tam být výrazně méně. V té souvislosti mě napadá zkontrolovat ukostření motoru, to by také mohlo dělat podobné problémy. Můžeš zkusit i napětí mezi jednou z těch autosvorek (D+) na alternátoru (jsou obě propojeny) a kostrou. Tam by mělo být +- podobné napětí, jako na té svorce s matkou. Právě rozdíl těchto napětí rozsvěcuje kontrolku. Na D+ také nesmí být žádné napětí při vypnutém zapalování, to by znamenalo proraženou některou plusovou diodu v bloku Diodový blok je tohle: http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 6b21571c9d
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
29.7.11, 22:02 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Ještě jsem zapomněl napsat že to je s BMM a že alternátor nemá svorky D+ vedle sebe , každá je jinde, a drážkovaná řemenice. Zkusil jsem to teď přeměřit ale pouze na volnoběh abych nebudil sousedy , ráno zkusím přidat otáčky . výsledek měření : při vypnutém klíčku D+ kostra 0.03V baterie 12,6 V na volnoběh kontrolka svítí B+ kostra 13.7 V baterie 13.7 V D+ kostra 17.6 V Na nejbližším vrakáči 1ks stejný typ alternátoru za 400 ale nevypadá moc dobře. Ještě by mě zajímalo jestli ten diodový blok pasuje do všech typů alternátorů nebo si na to mám dát pozor abych kdyžtak koupil ten správný.
|
29.7.11, 22:59 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Diodový blok by měl pasovat. Těch 17.6V na výstupu D+ je zatraceně hodně. Přemýšlím proč.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
30.7.11, 10:27 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Alternátor jsem dopoledne vyndal , plastová krabička s obrázkem diody a kondu šla odšroubovat je na plechovém držáku kostra na tělo altiku a 1kabel na B+ , propípal jsem ji a pouští jedním směrem , předpokládám žeby to tak mělo být.
Už jsem znova neměřil kontrolka svítí na volnoběh i při zvýšení otáček . Odšrouboval jsem tři dlouhé šrouby které drží alternátor pohromadě a všechny matičky na straně konektorů a diodového bloku , tato část povolila ale nejde mi sundat nechci zatím použít násilí abych něco neutrhnul , nevím jestli musím sundat i řemenici a ventilátor , nebo jestli to stačí vypáčit dvěma šroubovákama takže i s tímto bych potřeboval poradit. Diody jsou hodně zanešené bordelem a sběrač uhlíků (nevím teď jak se přesně jmenuje ) není úplně hladký je lehce vroubkovaný , snad to bude stačit přejet smirkem. Až se mi to povede rozebrat a vyčistit , předpokládám že bych měl odpojit diody a propípat je jestli pouští pouze jedním směrem . Dnes už se k tomu nedostanu takže budu pokračovat zítra . Za každou radu díky
|
30.7.11, 12:31 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Když demontuješ krabičku regulátoru s uhlíky, mělo by se podařit vytáhnout ložisko u strany uhlíků z víka. Pak by se to mělo podařit sundat. Řemenice ani ventilátor pak není třeba sundavat. Ty malé matičky zatím nebylo třeba povolovat, ty drží můstek ve víku. Až bude mustek venku (a bude-li ok) je třeba utáhnout všechny tyhle matičky, co na něm najdeš, venku i uvnitř. Ke změření diod je třeba odpájet vinutí. Propípat je stačí, ale vhodnější je zkusit je pod zátěží, ale to zatím neřeš. V krabičce s diodou a kondenzátorem je zenerova dioda a kondenzátor... jedním směrem jako dioda 0.6V a druhým asi 17V. Je to nějaká ochrana a proti rušení. Starší typy to nemají. Vyplň si přibližné bydliště, jestli nejsme sousedi, nějaký alternátor bych tu mohl mít.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
30.7.11, 15:29 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Tak se mi to povedlo rozebrat , jedna z těch velkých diod má v diodě uvolněnou nožičku a hvízdá oběma směry , ostatní diody jedním směrem mají nekonečno a druhým směrem krátce problikne pokaždé jiná hodnota a ustálí se taky na nekonečnu nepípaj ani jedním směrem. Jelikož diodový blok stojí cca800Kč , a repas stojí stejně jako nový tak asi zítra risknu vrakáč ,prej dávaj půl roku záruku . Jen by mě ještě zajímalo jestli musím koupit identický alt. nebo tam můžu dát jakýkoliv z favorita , nebo jestli bych tam mohl dát třeba místo 55A 70A(jestli to má nějaký smysl) anebo jestli identický bude lepší abych si ho nechal na ND .
|
31.7.11, 12:45 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
pokud nechceš upravovat držák pro alternátor jiné značky, kup klasiku, 55A. 70A Magneton tam pasuje taky, ale je to šmejd a nestojí za investici
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
31.7.11, 12:54 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Tak už jsem to zase složil kontrolka furt svítí na volnoběh i při vyšších otáčkách , měření vyšlo stejně jako předtím jen to ai o 0.2V víc nabíjí , asi to dělá ta utržená dioda. Zkusím koupit úplně stejnej na vrakáči . Dík všem za rady
|
31.7.11, 15:05 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Když už sis dal tu práci s rozebíráním, raději bych obětoval těch pár korun za můstek a vyměnil ho. Na vrakecu může být šmejd taky těsně před smrtí. Chvíli může jet a po tom půl roce co dávají záruku se může po..t taky. Navíc dáš na vrakecu taky tolik jako za můstek. Pokud jsou špatné ložiska tak vyměnit, regulátor je nový a repase je hotová. Podle mě rozumnější řešení, než kupovat starý šrot na vrakecu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.7.11, 17:47 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
No jo celkem jsem si stím lámal hlavu jestli koupit můstek , nebo risknout vrakáč. Škodováckou mototechnu máme ve městě . Novej můstek bude stát cca 700 a alternátor z vrakáče 350-400 . Ložiska jsou o.k. Ale sběrné kroužky jsou projeté cca 0.5-1 mm takže uhlíky jezdí v žlábku ,nevím jestli je to tak v pořádku a co ještě vydrží , jen jsem je přebrousil smirkem. Rozdělat už to umím takže výměna můstku by nebyla problém ,čekal jsem to horší . Do zítra si to musím rozmyslet takže další rady a návrhy jsou vítány .
|
31.7.11, 18:36 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Vyměň ložiska,uhlíky a můstek a altík ti přežije auto. Z vrakáče nebudeš mít jistotu jak dlouho vydrží.
|
31.7.11, 19:55 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Svítí kontrolka dobíjení Forman 94
Dejme tomu že koupíš ložiska, nový můstek a regulátor píšeš že nový máš. Za nové díly tedy např. 1000,- kč a altík jako nový. Z vrakáče jak jsem psal výše koupíš stejný šunt jako máš teď. Pokud chceš s fáčkem ještě nějakou dobu jezdit, kup ND a repasuj, určitě se to vyplatí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.7.11, 20:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|