Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 00:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Zaměnitelnost regulátorů dobíjení 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 728
Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
Příspěvek Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Chci se zeptat, zda lze zaměnit vnější regulatory napětí za jiny typ?
Dam konkretni přiklad, na alternatoru z Tatry 613 (parametry bohuzel neznam) dam misto PAL regulatoru 14V elektronicky regulator ze Skody 120.
Oba regulatory jsou elektronicke, oznaceni svorek stejne. Fyzicky jsou ale od pohledu jine (krabickou).

Myslim si, že by v tom neměl byt rozdíl, regulatory budí vinutí altíku podle požadavku, tak aby na vystupu bylo napětí 14V a to se snaží udržet regulací proudu do budícího vinutí.

Pletu se, nebo se dají zaměnit?? Výkon alternatoru si myslim že asi nebude hrát velkou roli v regulaci regulatoru když ten regguluje napětí.

Díky za radu a pomoc.

_________________
Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655)
Yamaha Virago 750


1.1.12, 22:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Samozřejmě, že se dají zaměnit.


1.1.12, 22:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 728
Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Chci se raději jen ujistit. Protože na cca 800ot mam napeti jen 13V, a pri zvysenych je jiz 14,3V a pak drží stabilní. Altik jsem si repasoval. Tak pravě nevim zda to je normalni nebo jestli na to muže mit vliv ten jinej regulator :idea:

_________________
Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655)
Yamaha Virago 750


1.1.12, 22:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Ty už ho tam máš zamontovaný?
Regulátor na to mít vliv prakticky nemůže. Dokud není výstupní napětí alternátoru na regulační úrovni, regler nereguluje, resp. pouští plný proud z pomocného usměrňovače do budícího vinutí.
Zkontroluj, jestli nemají ty kablíky mezi altem a reglerem přechodový odpor. Pokud ne, tak se ti prostě jenom moc pomalu točí alternátor.
Těch třináct voltů je tam s vypnutými spotřebiči? Jaký převodový poměr je mezi řemenicí kliky a řemenicí altíku?


1.1.12, 23:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 728
Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
ano, s vypnutymi spotřebičemy. takze budto nizke otacky jak rikas nebo prechod. Ja schvalne zmerim napeti co jde do budiciho vinuti. Ktery to je pripoj? M nebo R ? Díky

_________________
Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655)
Yamaha Virago 750


2.1.12, 00:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Multimetr píchni mezi svorku R alternátoru (pomocný usměrňovač) a kostru, ale tak abys tam nic nerozpojil. Měl bys naměřit napětí podobné, jako je na svorce B+. Napětí na svorce M neměř, za provozu je zde pulsně regulovaný proud do budícího vinutí podle otáček a odebíraného proudu z alternátoru a mohl bys naměřit nesmysly.
Kontrolka nabíjení zhasíná kdy? Zhasne hned po nastartování, nebo až ve zvýšených otáčkách?


2.1.12, 00:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 728
Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
kontrolka zhasne hned, i kdyz to dobijeci napeti je nizky.... OK provedu měření, to že nesmím rozpojit vím :)

_________________
Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655)
Yamaha Virago 750


2.1.12, 07:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
U PAL alternátorů to je přirozený jev, mají s tím problémy ještě i Felicie - na volnoběh tyto alternátory nejsou schopny poskytnout dostatečný výkon, s regulátorem tam nic nevymyslíš (nebo jen pramálo)

Předpokládám že instalace jiného alternátoru (BOSCH, VALEO) není z historického hlediska přípustná, jediné řešení je potom v menší řemenici alternátoru.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


2.1.12, 18:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Protože nejsou vysokootáčkové. Nemohou mít velký převod s motorem, takže na volnoběh se šudlají někde kolem 1500 - 1700 ot/min. Jejich výkon většinou stačí jen na rozsvícené světlomety, u Š742 ani to ne.
Často je navíc zanedbaná nabíjecí soustava, pak je to ještě horší.


2.1.12, 19:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 728
Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Nevim co konkretně myslis pod pojmem zanedbana nabijeci soustava.... Ale alternator mam po GO a regulator novej /ale jinej/, draty sice stejny, ale konektory novy (kvuli přechodum).
Jak pišeš, zaměna za jiny je nepripustna. Zatim mně to tolik netíží protože nejezdím - pomalu davam auto dohromady.... Ale jen vim že to neni uplně podle mych představ, tak zda se jedná o normalni věc a nebo zda mi to bude dělat problemy.
Takovej zasah jako stáčet řemenici se mi taky moc nechce.
Uvidím jak moc to bude vadit až budu jezdit. Zatim jsem se nedostal ani k tomu změření-nemam totiž benzín :roll: :mrgreen:

_________________
Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655)
Yamaha Virago 750


3.1.12, 06:48
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Při jízdě je to jedno, vem si kolik aut s PAL alternátory jezdí (jezdilo). Problém by mohl nastat pří mšstském provozu, ale T613 sis jistě nepořídil za účelem pohybu po městě :P

Neřeš to, je to vlastnost.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


3.1.12, 19:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 725
Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
nemá T 613 náhodu k tomu regulátoru ještě pomocné relé pro kontrolku???

_________________
Škoda 125 červená :-)r.v.1988


3.1.12, 20:25
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
Ano, jak už jsem napsal, tyto alternátory jsou na dnešní dobu pěkná bída. Ale není normální, aby na volnoběh měl jen 13V, pokud má všechno vypnuto a proud jde jen do zapalování a akumulátorů. Nepamatuji si, jaký alternátor měly první T613, ale tipnu si, že je to asi ten 42 ampérový. Je to vlastně ten samý co se dával do škodovek, akorát že má jiný obal a úchyty a levotočivý ventilátor. Tyto altíky dávaly u škodovek na volnoběh 8 - 11A, takže buď má nízký volnoběh, nebo velkou řemenici na altu, nebo mu ten proud něco žere.


3.1.12, 20:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
goodbie píše:
nemá T 613 náhodu k tomu regulátoru ještě pomocné relé pro kontrolku???

Co by tam dělalo, tohle jsou devítidiodové alternátory.


3.1.12, 20:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 725
Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
Příspěvek Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
moje škoda dobíjí na volnoběh 13,6V bez problému ovšem vše je originál pal i regulátor elektronický žádný ty dnešní sračky a náhrady.

_________________
Škoda 125 červená :-)r.v.1988


3.1.12, 21:19
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 73 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz