Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zaměnitelnost regulátorů dobíjení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=28461
Stránka 1 z 2

Autor:  v.kalandra [ 1.1.12, 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Chci se zeptat, zda lze zaměnit vnější regulatory napětí za jiny typ?
Dam konkretni přiklad, na alternatoru z Tatry 613 (parametry bohuzel neznam) dam misto PAL regulatoru 14V elektronicky regulator ze Skody 120.
Oba regulatory jsou elektronicke, oznaceni svorek stejne. Fyzicky jsou ale od pohledu jine (krabickou).

Myslim si, že by v tom neměl byt rozdíl, regulatory budí vinutí altíku podle požadavku, tak aby na vystupu bylo napětí 14V a to se snaží udržet regulací proudu do budícího vinutí.

Pletu se, nebo se dají zaměnit?? Výkon alternatoru si myslim že asi nebude hrát velkou roli v regulaci regulatoru když ten regguluje napětí.

Díky za radu a pomoc.

Autor:  MartinK72 [ 1.1.12, 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Samozřejmě, že se dají zaměnit.

Autor:  v.kalandra [ 1.1.12, 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Chci se raději jen ujistit. Protože na cca 800ot mam napeti jen 13V, a pri zvysenych je jiz 14,3V a pak drží stabilní. Altik jsem si repasoval. Tak pravě nevim zda to je normalni nebo jestli na to muže mit vliv ten jinej regulator :idea:

Autor:  MartinK72 [ 1.1.12, 23:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Ty už ho tam máš zamontovaný?
Regulátor na to mít vliv prakticky nemůže. Dokud není výstupní napětí alternátoru na regulační úrovni, regler nereguluje, resp. pouští plný proud z pomocného usměrňovače do budícího vinutí.
Zkontroluj, jestli nemají ty kablíky mezi altem a reglerem přechodový odpor. Pokud ne, tak se ti prostě jenom moc pomalu točí alternátor.
Těch třináct voltů je tam s vypnutými spotřebiči? Jaký převodový poměr je mezi řemenicí kliky a řemenicí altíku?

Autor:  v.kalandra [ 2.1.12, 00:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

ano, s vypnutymi spotřebičemy. takze budto nizke otacky jak rikas nebo prechod. Ja schvalne zmerim napeti co jde do budiciho vinuti. Ktery to je pripoj? M nebo R ? Díky

Autor:  MartinK72 [ 2.1.12, 00:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Multimetr píchni mezi svorku R alternátoru (pomocný usměrňovač) a kostru, ale tak abys tam nic nerozpojil. Měl bys naměřit napětí podobné, jako je na svorce B+. Napětí na svorce M neměř, za provozu je zde pulsně regulovaný proud do budícího vinutí podle otáček a odebíraného proudu z alternátoru a mohl bys naměřit nesmysly.
Kontrolka nabíjení zhasíná kdy? Zhasne hned po nastartování, nebo až ve zvýšených otáčkách?

Autor:  v.kalandra [ 2.1.12, 07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

kontrolka zhasne hned, i kdyz to dobijeci napeti je nizky.... OK provedu měření, to že nesmím rozpojit vím :)

Autor:  Šemik [ 2.1.12, 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

U PAL alternátorů to je přirozený jev, mají s tím problémy ještě i Felicie - na volnoběh tyto alternátory nejsou schopny poskytnout dostatečný výkon, s regulátorem tam nic nevymyslíš (nebo jen pramálo)

Předpokládám že instalace jiného alternátoru (BOSCH, VALEO) není z historického hlediska přípustná, jediné řešení je potom v menší řemenici alternátoru.

Autor:  MartinK72 [ 2.1.12, 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Protože nejsou vysokootáčkové. Nemohou mít velký převod s motorem, takže na volnoběh se šudlají někde kolem 1500 - 1700 ot/min. Jejich výkon většinou stačí jen na rozsvícené světlomety, u Š742 ani to ne.
Často je navíc zanedbaná nabíjecí soustava, pak je to ještě horší.

Autor:  v.kalandra [ 3.1.12, 06:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Nevim co konkretně myslis pod pojmem zanedbana nabijeci soustava.... Ale alternator mam po GO a regulator novej /ale jinej/, draty sice stejny, ale konektory novy (kvuli přechodum).
Jak pišeš, zaměna za jiny je nepripustna. Zatim mně to tolik netíží protože nejezdím - pomalu davam auto dohromady.... Ale jen vim že to neni uplně podle mych představ, tak zda se jedná o normalni věc a nebo zda mi to bude dělat problemy.
Takovej zasah jako stáčet řemenici se mi taky moc nechce.
Uvidím jak moc to bude vadit až budu jezdit. Zatim jsem se nedostal ani k tomu změření-nemam totiž benzín :roll: :mrgreen:

Autor:  Šemik [ 3.1.12, 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Při jízdě je to jedno, vem si kolik aut s PAL alternátory jezdí (jezdilo). Problém by mohl nastat pří mšstském provozu, ale T613 sis jistě nepořídil za účelem pohybu po městě :P

Neřeš to, je to vlastnost.

Autor:  goodbie [ 3.1.12, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

nemá T 613 náhodu k tomu regulátoru ještě pomocné relé pro kontrolku???

Autor:  MartinK72 [ 3.1.12, 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

Ano, jak už jsem napsal, tyto alternátory jsou na dnešní dobu pěkná bída. Ale není normální, aby na volnoběh měl jen 13V, pokud má všechno vypnuto a proud jde jen do zapalování a akumulátorů. Nepamatuji si, jaký alternátor měly první T613, ale tipnu si, že je to asi ten 42 ampérový. Je to vlastně ten samý co se dával do škodovek, akorát že má jiný obal a úchyty a levotočivý ventilátor. Tyto altíky dávaly u škodovek na volnoběh 8 - 11A, takže buď má nízký volnoběh, nebo velkou řemenici na altu, nebo mu ten proud něco žere.

Autor:  MartinK72 [ 3.1.12, 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

goodbie píše:
nemá T 613 náhodu k tomu regulátoru ještě pomocné relé pro kontrolku???

Co by tam dělalo, tohle jsou devítidiodové alternátory.

Autor:  goodbie [ 3.1.12, 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zaměnitelnost regulátorů dobíjení

moje škoda dobíjí na volnoběh 13,6V bez problému ovšem vše je originál pal i regulátor elektronický žádný ty dnešní sračky a náhrady.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/