Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=28794
Stránka 1 z 3

Autor:  James1991 [ 3.2.12, 00:33 ]
Předmět příspěvku:  Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

U Favorita 135L karb. mi při rozjíždění na jedničku vždy sepne jakoby nějaké relátko v pojistkovce.. Nevadilo by mi to, ale na ten zvuk už jsem alergický. Dneska sem zkusil vyndat všechny relátka mimo toho hlavního které sepne po otočení klíčku a furt to cvakalo(i po výměně za jiné relátko). Pojistkovku jsem cca před půl rokem propájel. Stěrače fungují bez problému, nedávno jsem si jen všiml toho, že když nebylo auto nastartované a zapnul jsem parkovačky a normální světla, takže chvíli svítily a pak se začly vypínat a zapínat(dost rychle), pak na chvíli zhasly a pak se zas rozsvítily, ale při jízdě nikdy nepřestaly svítit ani nezlobily.

Nenapadá vás někoho kde by mohla být chyba?


Budu vděčný za každou radu, to cvakání mě přivede do blázince za chvíli :roll:

Autor:  varok [ 3.2.12, 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

To cvakání bude dělat některé relé, ale proč to nevím. Asi někde studený spoj, zaoxidovaný některý konektor a pod. Je to starší typ do 91 roku nebo novější u s výklopným pojistkovým panelem a nožovými pojistkami? Pokud tam jsou ještě staré kulaté pojistky, někdy ty plechové konce zaoxidují a mají v těch plechových držácích špatný kontakt. Sundal bych všechny konektory co jsou na pojistkovém panelu a kouknul se, jestli nejsou modré. Očistit, nastříkat nějakým kontaktoem.
S těmi světly bych přeměřil dobíjení. Napětí na aku by mělo být asi 13,5-14,2V. Po zatížení světly, třeba topením, rádiem, vyhřívaním zadního skla nebo pod. nesmí spadnout pod těch 13,5V, jinak to vypadá na altík.

Autor:  James1991 [ 3.2.12, 10:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Je to pojistkovka která je tam natvrdo, ale už má nožové pojitsky, je to nějakej mezimodel.. pojistkovku sem asi před 2 rokama vyndaval a proletoval jí kompletně.. V týhle zimě je baterka asi uplně v háji protože mi to pro změnu nestartuje, takže tak.. Altík sem tam dával asi půl roku jetej a je to magneton, ne čína..

Autor:  MartinK72 [ 3.2.12, 10:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Pokud ti blbnou i světla, bude to některý vadný konektor u svorkovnic v pojiskovce. Někde tam je špatný kontakt na přívodu proudu k relátkům.

Autor:  James1991 [ 3.2.12, 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Dobře, zkusim jí dneska vyndat a proletovat znovu.

Autor:  varok [ 3.2.12, 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Podíval bych se i na ten šroub na pojistkovce, kde je hlavní přívod. Ty očka na kabelech musí být taky čisté, né zaoxidované. Pokud máte úplně vymlácenou baterii, to je ten důvod proč to pořád cvaká. Že tam je jetý altík magneton nevypovídá nic o tom, že dobře dobíjí. Může tam být klidně i nový a může špatně dobíjet.

Autor:  James1991 [ 9.2.12, 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Tak jsem vyměnil pojistkovku a dal tam jinou, kompletně jí propájel a to dostatečně a očistil všechny kontakty a prostříkl kontaktolem. Dělá to pořád, ale už né tak hlasitě a né tak často..

Autor:  slovacek.milos [ 10.2.12, 07:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

třeba řidiči tramvaje tomu spínají pořád relátka při rozjezdu ten musí být psychicky totál utýraný :oops:

Autor:  James1991 [ 10.2.12, 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Jo, to máš pravdu, ale tohle tramvaj neni no :D

Autor:  p.s. [ 10.2.12, 11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

nemůže to dělat relé blinkrů :?: :?:

Autor:  varok [ 10.2.12, 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Blinkry mají přerušovač za tím středovým panýlkem, kde jsou výduchy topení a vypínače výstražných, mlhovek apod. Dělají to stoprocentně relátka? Není to nějaký uvolněný plast, kastlík u spolujezdce nebo tak něco? Měřil jste už dobíjení? Musí být 13,5-14,2V.

Autor:  Nepér [ 10.2.12, 23:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Necvaká ti čep na omezovači dveří?

Autor:  James1991 [ 3.3.12, 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

čep by to mohl taky být, mrknu na něj. Ale dneska nastal další problém, podobný. Jedu si, na cvakání už ani nemyslím, ale jel sem do kopce, podřadil sem si na 3, motor běžel cca na 2500-3000 otáček a z ničeho nic auto cuklo, cvaklo v pojistkovce, otáčkoměr vylítnul na 5 tis.otáček(motor ne) a rozsvítila se kontrolka dobíjení a ještě nějaká(tou druhou si nejsem jistý, která to byla) a zas to jelo dál, po 20ti minutové cestě to udělalo ještě 2x. Po příjezdu sem nechal bežet na místě motor a šel zkontrolovat pojistkovku, když sem z auta vystoupil, zdechlo a pak zase nastartovalo. Zkoušel při bežícím motoru prošahávat pojistkovku, hýbat s relátky ak ontakty a nezdechlo to... zapal.cívku mám novou originální, to samé ETZ, cívka je v rozdělovači rok stará.. Děkuju za vaše rady, tipy, názory..

Autor:  MartinK72 [ 3.3.12, 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Odpadlo ti na moment hlavní relé. Proto ti najednou otáčkoměr reagoval na alternátor a rozsvítila se kontrolka dobíjení. Takže jdi po něm a přívodu proudu od spínací skříňky do pojistek (nedávno se tady nebo na virtu (už nevím) něco takového řešilo u feldy).
A zapalování favorita přes toto relé nejde. Takže to nejspíš bude tím přívodem proudu do poj. skříňky. Neblbne ti spínačka?

Autor:  varok [ 3.3.12, 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvakání relátek při rozjezdu - psychické týrání, pomooc!

Nee, u favorita je hlavní přívod až od akumulátoru, tedy pokud už to někdo nepředělával. Z altíku jde na akumulátor a zvlášť do pojistkového panelu na ten přívodní šroub. Z něho to potom jde na spínačku. Pokud to chcípá jen na volnoběh, mohl by být problém v elektroventilu na karbecu, nebo v jeho napájení. Jestli to dělá i za jízdy na vyšší otáčky, bude něco se zapalováním. Buď snímací cívka v rozdělovači, nebo ETZ, cívka, svíčky, kabely ke svíčkám apod.

Za ten měsíc nepadlo ani slůvko o tom dobíjení. Taky by to mohlo dělat, jestli to špatně dobíjí a akumulátor je pořád skoro prázdný, tak se nedivím.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/