Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=29239 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | bosator [ 28.3.12, 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
Zdravím vás. Chci se zeptat, řeším vadný diodový můstek na 70A magnetonu., když se alternátor zahřeje, málo dobijí. Měřil jsem, původní i nový diodový můstek, dle postupu v dílenské příčce. Co jsem jistě nepochopil, nevím, jestli můžu měřit můstek přiletovaný ke statoru, nebo musí být odletovaný, nebo je to jedno, abych naměřil správné hodnoty. Totiž v dílenské příručce (felicie) píšou, že odpor diod musí být v rozmezí 380-410Ω. Na původním přiletovaném origo můstku, který se zdá vadný, naměřím 432 Ω. Na novém origo můstku za 630kč (není přiletovaný) naměřím hodnoty dokonce 605 Ω. Teď nevím, zda nový můstek není vadný, abych ho pracně nevyměnil a pak nezjistil, že je to ještě horší. Máte s tímto někdo zkušenosti, jak poznám vadný můstek, nebo jak ho správně změřit? Moc díky za odpovědi |
Autor: | petr petr [ 29.3.12, 00:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
Můstek musíš odletovat od vinutí jinak ti to bude uzavírat obvod přes vinutí. A dioda musí propuštět jen jedním směrem, idealní je žárovková zkoušečka a nemusíš řešit ubytek co ukazuje měřák. |
Autor: | breta1 [ 29.3.12, 07:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
Neboj se, podle toho tvého měření diody jsou v pořádku. Trochu teorie - udávat odpor diod v propustném (ale i závěrném) směru je z principu blbost. Ale pro jednoduchost měření pomocí multimetru se to udává. Princip je ten, že se přes diodu pustí malý proud (zpravidla 0,001A=1mA) a měří se napětí na diodě, které je u křemíkových diod okolo 0,6V (to je napětí na t.zv. P-N přechodu) a dost závisí na okolní teplotě. No a z Ohmova zákona se vypočte odpor R=U/I=0,6/0,001=600 Ohm. Protože napětí na P-N přechodu závisí dost na teplotě, v mrazu naměříš třeba 0,7V (700 Ohm), ve vedru 0,5V (500 Ohm). No a též každý měřák může dělat měření s jiným proudem než 1mA, takže ty hodnoty v Ohmech jsou rozdílné. Pokud budeš měřit hlavní diody zaletované, pak při měření libovolné diody budeš vlastně měřit vždy trojici diod paralelně spojených (protože jsou propojeny přes statorové vinutí s malým odporem), takže ten odpor bude menší, protože ten měřený proud diody se rozdělí do tří diod a tak do jedné diody pouštíš jen 0,33mA, takže i ten změřený odpor bude o něco menší. U poškozené (proražené) diody bys obyčejně naměřil jen jednotky či desetiny Ohmů, a málokdy se stává, že se dioda uvnitř přeruší. |
Autor: | bosator [ 31.3.12, 12:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
Moc díky za vysvětlení, tak bych si to, ani náhodou, nedokázal odvodit. Včera večer jsem tedy spáchal výměnu za nový. Ještě jsem neměl možnost změřit dobijení po delší cestě (po zahřátí), ale zatím ( za studena) se to jeví dobře. Bez spotřebičů naměřím přímo na alternátoru 14,48V , na baterii 14,42, se světly 14,30 (úbytek malý), se světly a ventilátorem na 2. 14,15, se světly, ventilátorem a výhřevem z. skla 13,1, po zvýšení otáček 14.1.Za studena je nárust o 0,3V a menší úbytek s více spotřebiči.Tak doufám, že to bude dobré, dám ještě vědět. Případně, pokud by měl někdo zájem, mohu poskytnout nějaké fotky z výměny. |
Autor: | Tomyas [ 31.3.12, 15:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
Diodový mostík do tohto alternátora je u nás otázka 10 eur. Čo je viac menej banálna záležitosť, oproti diodovému mostíku do 90A aleternátoru kde je jeho cena 110 eur :/ Mal som tú možnosť meniť jednu diodu v tomto diodovom mostíku, tak ak by ste chceli info tak SS. |
Autor: | MartinK72 [ 3.4.12, 16:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
bosator píše: Moc díky za vysvětlení, tak bych si to, ani náhodou, nedokázal odvodit. Včera večer jsem tedy spáchal výměnu za nový. Ještě jsem neměl možnost změřit dobijení po delší cestě (po zahřátí), ale zatím ( za studena) se to jeví dobře. Bez spotřebičů naměřím přímo na alternátoru 14,48V , na baterii 14,42, se světly 14,30 (úbytek malý), se světly a ventilátorem na 2. 14,15, se světly, ventilátorem a výhřevem z. skla 13,1, po zvýšení otáček 14.1.Za studena je nárust o 0,3V a menší úbytek s více spotřebiči.Tak doufám, že to bude dobré, dám ještě vědět. Případně, pokud by měl někdo zájem, mohu poskytnout nějaké fotky z výměny. To jsou nějaké divné parametry, výrobce u těchto alternátorů povoluje max 14,25V. Co tam máš za regulátor? Originální PAL? |
Autor: | bosator [ 3.4.12, 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
Regulátor mám nový origo Pal, ten nárůst o 0,3V způsobil ten nový origo můstek. Dle vyjádření technika magnetonu používají na nové můstky Zenerovi diody a ty pravděpodobně způsobí nárust o 0,3V. Původní alternátory měli klasické diody. |
Autor: | breta1 [ 10.4.12, 08:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
Ten technik to asi myslel jako apríl. |
Autor: | MartinK72 [ 16.4.12, 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak změřím vadný diodový můstek? - 70A MAGNETON |
Asi ano. Zenerky jsem v můstku pro altec feldy totiž nikdy neviděl. Ani to není potřeba, ona je totiž jedna zenerka, spolu s kondenzátorem, v tom filtru přišroubovaném na zadním víku. A i kdyby tam byly, nezpůsobovaly by o 0,3V vyšší napětí, protože mají podobný úbytek napětí jako křemíkové. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |