Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=29332
Stránka 1 z 2

Autor:  P4V3LS [ 10.4.12, 08:20 ]
Předmět příspěvku:  Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Zdravím,někde jsem zaslechl,že prý je rozdíl v cívce pro BMM a karbec.V krame mne ale rikali,ze je to stejny.Mne se na karbu podelala,tak jsem tam dal y bmm.Prijde mi,ze auto nema takovy vykon.Co je na tom teda pravdy?Diky

Autor:  JeeRKa [ 10.4.12, 09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

bmm Obrázek

karbec Obrázek

Autor:  Lamač [ 10.4.12, 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Neviem ako si to mohli zmýliť.Len pozor aby si tam nemal cievku z rady skoda 120 a podobne,odíjde ti po čase krabička etz.Inak bmm a karbec cievky sú elektricky a tuším aj montážne zámenné-po menšej úprave káblovačky.

Autor:  michalkatka [ 10.4.12, 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

toto sa tu už preberalo, indučky sú úplne iné, VN modul BMM má v sebe výkonovú elektroniku, indučka pre karbes je iná...

ešte som to reálne neotestoval ale VN modul BMM sa dá rozobrať na VN a silovú časť kde je svorka 1 a 15 tak ako na karbecovaj indučke, podľa všetkého by to malo fungovať, neviem o nikom kto to v praxi otestoval...

ak ti to behá, ako si to zapojil?

Autor:  Lamač [ 10.4.12, 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Skúšal som to na jednom fave čo išlo na odpis.Presne ako si napisal,vykonovy modul dole,a zapojene 1 a 15 ako na obyčajnej indučke.Chcel som vyskúšať aj cez vykonovy modul,ale už k tomu nedošlo.Ale s modulom priamo na rozdeľovač by to asi nefungovalo.Bud by odišla cievka v rozdeľovači,alebo výkonový modul.Tak sa mi zdalo,že bmm trafo dávalo silnejšiu iskru,ale časovo bola kratšia.Alebo ani možno nie,bolo to už dávnejšie.

Autor:  P4V3LS [ 10.4.12, 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

No tak buďto jsem blázen a nebo nevím. Auto, z kterýho jsem sundával cívku, byl Forman r.v. 94, se slovenskou verzí přístrojovky (VDI Nitra). Cívku jsem prohodil kus za kus a jelo to.

Autor:  Lamač [ 10.4.12, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Michalkatka: Na tej prvej fotke je tiež zmes etz a cievky bmm
P4V3LS:To ktorú cievku si menil za ktorú?Lebo len tak jednoducho,ako si napísal sa to prehodiť v žiadnom prípade nedá.Aká tam bola a akú si tam dal? Maximálne tak ešte že si bral cievku z ekotronika.
cievka bmm: http://www.iautodily.cz/zapalovaci-civk ... 07009.html
cievka karburátor/ekotronik: http://www.iautodily.cz/zapalovaci-civk ... 15266.html

Autor:  P4V3LS [ 11.4.12, 07:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Tak to byl asi ten ekotronik.Nebo se v 94. jel jeste karbec?Ta civka z neho byla uplne stejna jako v mym.Tak dik.

Autor:  MartinK72 [ 16.4.12, 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Provozovat v karbecovém fáčku kompletní zapalovací modul z BMM je samozřejmě nesmysl. Musí se z něj vždy sundat ten jeho koncový tranzistorový spínač a s ETZ spojit jen vlastní cívku modulu.
A ano, Ecotronik měl podobnou cívku jako karbecová verze.

Autor:  Lamač [ 12.5.12, 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Tak mi to nedalo a dnes som vyskúšal zapojiť namiesto karbecovej indučky rovno CELY modul BMM (aj s tranzistorovým spínačom).Z etz krabičky vývod 1 na prostredný vývod BMM modulu,a klasika kostra a 15na15.A fungovalo naprostoto normálne bez závad.Akurát sa mi zdá že bol nižší predstih,ale neoveroval som to,nemal som tu strobo lampu.Takže všetko je plne a bez problémov zamenitelné.A nič sa nestalo a ani neodpieklo,takže tranzistorový spínač BMM modulu sa odmontovávať NEMUSI.

Autor:  MartinK72 [ 12.5.12, 22:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Nemusí, ale je zbytečné ho tam nechávat. Proto jsem napsal že je to nesmysl.

Autor:  Lamač [ 13.5.12, 08:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Ano je tam v podstate zbytočne.Zmyslom 'pokusu' bolo,či to pôjde aj s ním.Predpokladam že ešte aj oneskoruje signál o nejaký ten stupeň,čiže s ním je potrebné aj trochu zvýšiť predstih.

Autor:  MartinK72 [ 13.5.12, 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Tak určitě tam také k nějakému zpoždění dochází, i když pravděpodobně k menšímu než u ETZ, protože narozdíl od ETZ je to jen blbý tranzistorový spínač.

Autor:  Lamač [ 13.5.12, 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

Etz má tuším 3 stupne oneskorenie.Ale však etz je tiež len tranzistorový spínač.

Autor:  michalkatka [ 14.5.12, 06:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM?

dobre vedieť, zatiaľ som iba neoverene počul že to funguje...

ETZ spracúva indukčný analógový signál ktorý potrebuje svoje budenie, tak ako predzosilovač, to všetko riadi ETZ a niečo oneskoruje 3 alebo 5° to má pravdu...

BMM VN modul spracúva pravoúhly dá sa povedať digitálny signál ak to funguje, oneskorenie tam asi nieje, ale to sa dá overiť - nastaviť stroboskopom...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/