Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=29332 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | P4V3LS [ 10.4.12, 08:20 ] |
Předmět příspěvku: | Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Zdravím,někde jsem zaslechl,že prý je rozdíl v cívce pro BMM a karbec.V krame mne ale rikali,ze je to stejny.Mne se na karbu podelala,tak jsem tam dal y bmm.Prijde mi,ze auto nema takovy vykon.Co je na tom teda pravdy?Diky |
Autor: | JeeRKa [ 10.4.12, 09:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
bmm karbec |
Autor: | Lamač [ 10.4.12, 09:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Neviem ako si to mohli zmýliť.Len pozor aby si tam nemal cievku z rady skoda 120 a podobne,odíjde ti po čase krabička etz.Inak bmm a karbec cievky sú elektricky a tuším aj montážne zámenné-po menšej úprave káblovačky. |
Autor: | michalkatka [ 10.4.12, 11:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
toto sa tu už preberalo, indučky sú úplne iné, VN modul BMM má v sebe výkonovú elektroniku, indučka pre karbes je iná... ešte som to reálne neotestoval ale VN modul BMM sa dá rozobrať na VN a silovú časť kde je svorka 1 a 15 tak ako na karbecovaj indučke, podľa všetkého by to malo fungovať, neviem o nikom kto to v praxi otestoval... ak ti to behá, ako si to zapojil? |
Autor: | Lamač [ 10.4.12, 12:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Skúšal som to na jednom fave čo išlo na odpis.Presne ako si napisal,vykonovy modul dole,a zapojene 1 a 15 ako na obyčajnej indučke.Chcel som vyskúšať aj cez vykonovy modul,ale už k tomu nedošlo.Ale s modulom priamo na rozdeľovač by to asi nefungovalo.Bud by odišla cievka v rozdeľovači,alebo výkonový modul.Tak sa mi zdalo,že bmm trafo dávalo silnejšiu iskru,ale časovo bola kratšia.Alebo ani možno nie,bolo to už dávnejšie. |
Autor: | P4V3LS [ 10.4.12, 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
No tak buďto jsem blázen a nebo nevím. Auto, z kterýho jsem sundával cívku, byl Forman r.v. 94, se slovenskou verzí přístrojovky (VDI Nitra). Cívku jsem prohodil kus za kus a jelo to. |
Autor: | Lamač [ 10.4.12, 18:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Michalkatka: Na tej prvej fotke je tiež zmes etz a cievky bmm P4V3LS:To ktorú cievku si menil za ktorú?Lebo len tak jednoducho,ako si napísal sa to prehodiť v žiadnom prípade nedá.Aká tam bola a akú si tam dal? Maximálne tak ešte že si bral cievku z ekotronika. cievka bmm: http://www.iautodily.cz/zapalovaci-civk ... 07009.html cievka karburátor/ekotronik: http://www.iautodily.cz/zapalovaci-civk ... 15266.html |
Autor: | P4V3LS [ 11.4.12, 07:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Tak to byl asi ten ekotronik.Nebo se v 94. jel jeste karbec?Ta civka z neho byla uplne stejna jako v mym.Tak dik. |
Autor: | MartinK72 [ 16.4.12, 11:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Provozovat v karbecovém fáčku kompletní zapalovací modul z BMM je samozřejmě nesmysl. Musí se z něj vždy sundat ten jeho koncový tranzistorový spínač a s ETZ spojit jen vlastní cívku modulu. A ano, Ecotronik měl podobnou cívku jako karbecová verze. |
Autor: | Lamač [ 12.5.12, 14:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Tak mi to nedalo a dnes som vyskúšal zapojiť namiesto karbecovej indučky rovno CELY modul BMM (aj s tranzistorovým spínačom).Z etz krabičky vývod 1 na prostredný vývod BMM modulu,a klasika kostra a 15na15.A fungovalo naprostoto normálne bez závad.Akurát sa mi zdá že bol nižší predstih,ale neoveroval som to,nemal som tu strobo lampu.Takže všetko je plne a bez problémov zamenitelné.A nič sa nestalo a ani neodpieklo,takže tranzistorový spínač BMM modulu sa odmontovávať NEMUSI. |
Autor: | MartinK72 [ 12.5.12, 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Nemusí, ale je zbytečné ho tam nechávat. Proto jsem napsal že je to nesmysl. |
Autor: | Lamač [ 13.5.12, 08:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Ano je tam v podstate zbytočne.Zmyslom 'pokusu' bolo,či to pôjde aj s ním.Predpokladam že ešte aj oneskoruje signál o nejaký ten stupeň,čiže s ním je potrebné aj trochu zvýšiť predstih. |
Autor: | MartinK72 [ 13.5.12, 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Tak určitě tam také k nějakému zpoždění dochází, i když pravděpodobně k menšímu než u ETZ, protože narozdíl od ETZ je to jen blbý tranzistorový spínač. |
Autor: | Lamač [ 13.5.12, 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
Etz má tuším 3 stupne oneskorenie.Ale však etz je tiež len tranzistorový spínač. |
Autor: | michalkatka [ 14.5.12, 06:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cívka fako - rozdíl karbec a BMM? |
dobre vedieť, zatiaľ som iba neoverene počul že to funguje... ETZ spracúva indukčný analógový signál ktorý potrebuje svoje budenie, tak ako predzosilovač, to všetko riadi ETZ a niečo oneskoruje 3 alebo 5° to má pravdu... BMM VN modul spracúva pravoúhly dá sa povedať digitálny signál ak to funguje, oneskorenie tam asi nieje, ale to sa dá overiť - nastaviť stroboskopom... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |