Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Dotaz na zdejší odborníky https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=30116 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Rambo-x [ 29.7.12, 11:48 ] |
Předmět příspěvku: | Dotaz na zdejší odborníky |
Mám ve felicii palubní počítač....a zajímá mě,jestli ty údaje z něj co se týče napětí palubní sítě se dají považovat za reálné A rovněž se chci zeptat,zda je správné napětí,když svítím za jízdy tak to ukazuje 13,4V a když nesvítím tak to ukazuje 13,9V....jestli je to dobíjecí napětí dobré nebo jestli je nízké,poněvadž jsem zaslechl že to může být až 15V Když neběží motor tak to ukazuje 12,2V |
Autor: | Milan Koukal [ 29.7.12, 12:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
U Magnetou altíku jsou to běžné hodnoty co píšeš, 15V je blbost. Jestli ti palubák ukazuje správně zjistíš tak že změříš multimetrem (ne z baumaxu za 200,-) napění na baterii a porovnáš to s tím co ukazuje palubák, pokud bude ukazovat jinak tak to korekcí na palubáku nastavíš na správnou hodnotu. |
Autor: | Rambo-x [ 29.7.12, 12:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Právěže já se ptám proto,že mi asi odešla baterka,tak jestli třeba ty hodnoty nejsou moc nízké že to špatně dobíjí....ale asi ne,poněvadž večer když jsem přijel,tak baterie s vypnutým motorem ukazovala 12,3V a ráno,zapnu zapalování,podívám se na hodnotu a tam 8,3V....nastartovalo to opravdu tak tak,jel jsem to projet,baterie pak znovu ukazovala 12,2V a po dvou hodinách stání už jsem neodjel....zatím jsem tam musel dát baterku ze 120tky Nevadí že má jenom 44Ah....ta původní má 55Ah,tak jestli není slabá do doby než koupím novou |
Autor: | Matthes [ 29.7.12, 13:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
12,2 na baterce v klidu znamena ze je vicemene vybita. 44Ah na benzinovou hyjenu staci. 13,4V se svetlama je ubohe Melo by to byt minimalne 14V. 15V uz je moc asi i na Ca baterku. |
Autor: | venda [ 29.7.12, 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Dobíjecí napětí by se mělo kontrolovat při plně nabité baterii. Pokud je vybitá, nebo "těsně před smrtí", tak bude vždy o něco nižší, než při zdravé, plně nabité baterce. |
Autor: | Rambo-x [ 29.7.12, 15:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Matthes píše: 12,2 na baterce v klidu znamena ze je vicemene vybita. 44Ah na benzinovou hyjenu staci. 13,4V se svetlama je ubohe Melo by to byt minimalne 14V. 15V uz je moc asi i na Ca baterku. No ale 12,2V v klidu ukazuje v tom palubním počítači i ta baterka ze 120tky,která je určitě nabitá....na tu jsem nemusel nikdy sáhnout a vždycky startovala perfektně....takže je možné že ukazuje špatně to palubní PC |
Autor: | Rambo-x [ 29.7.12, 15:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Jenom dotaz,je možné že alternátor dává rozdílné napětí podle kapacity baterie.....když jsem se pokoušel tu baterii před smrtí oživit tak při jízdě se světly to ukazovalo tak 13,8V a pak po nějaké době už jen 13,3V....zdálo se čím víc je to nabité tak tím méně to dávalo voltů Stejně i když jsem tam dal baterku se 120tky....poslouchal jsem dlouho rádio při vypnutém motoru,tak pak po nastarování bylo dobíjecí napětí trochu vyšší než pak při jízdě.....jako kdyby si ten alternátor hlídal kdy má ta baterka dost a kdy ne.....ale netuším jestli je to normální projev alternátoru nebo to že je vadný |
Autor: | Jarda S. [ 29.7.12, 15:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Matthes píše: 12,2 na baterce v klidu znamena ze je vicemene vybita. 44Ah na benzinovou hyjenu staci. 13,4V se svetlama je ubohe Melo by to byt minimalne 14V. 15V uz je moc asi i na Ca baterku. nestraš s těmahle hodnotama se dá v klidu jezdit |
Autor: | Jarda S. [ 29.7.12, 15:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Rambo-x ano podle stavu nabití baterie se snaží altík dobíjet, magneton má regulaci na 14V |
Autor: | Rambo-x [ 29.7.12, 16:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Jarda S. píše: Matthes píše: 12,2 na baterce v klidu znamena ze je vicemene vybita. 44Ah na benzinovou hyjenu staci. 13,4V se svetlama je ubohe Melo by to byt minimalne 14V. 15V uz je moc asi i na Ca baterku. nestraš s těmahle hodnotama se dá v klidu jezdit Tak ta baterka co jsem měl ve felicii je minimálně 8 let stará....člověk který to auto vlastnil předemnou je kupoval v roce 2007,a to už tam dle jeho slov ta baterka 3 roky byla podle toho co prý říkal ještě ten úplně první majitel....tzn 8 let,a to je si myslím dost Tohle chování jsem začal pozorovat tak před měsícem,už semtam ráno se tomu moc nechtělo,ale odjel jsem vždycky,pak jsem jel do Polska,tam nebyl problém protože se to dlouhé hodiny jízdy jen dobíjelo ale teď jak jsem doma a už tak dlouhé trasy zatím nejezdím tak už odešla....je to značka PERION Tak pokud s těmito hodnotami jezdit jak říkáš lze,tak ale stejně už asi ten alternátor dává méně než by měl ....jaké jsou opravdu předpisové hodnoty napětí pro baterii v klidu a za jízdy na felicii 1,3 |
Autor: | ventYl [ 29.7.12, 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
8 rocna uz kludne mohla umriet, hlavne ak sa ti z vecera do rana vybila na 8V (to je baterka tesne po smrti) a vylucil si akekolvek nezelane odbery pri vypnutom zapalovani. mozes ju skusit hodit na nabijacku a poriadne nabit, ci to fakt nie je len odidene nabijanie v aute, ale pokial sa zacne pri nabijani hodne zohrievat, je jasna. |
Autor: | Rambo-x [ 29.7.12, 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Já teď zkouším test na samovolné vybíjení....teď večer má má záložní baterie ze 120tky přesně 12,3V v klidu,pokud to do rána neklesne tak je ta stará baterie jasná Ale to by muselo být festovní vybíjení,od večera za pár hodin pokles na nějakých 8V to nevím co by muselo běžet aby se to takhle vybilo....buď světla,což určitě ne,ventilátor taky ne,rádio mám přes spínač tak to taky ne(a asi ani není možné aby mělo v klidu takový příkon),vyhřívání zadního okna taky ne(zkoušel jsem to přes žárovku)....jinak už nevím co by tam mohlo tak strašně žrát elektriku,kdyby nějaký skrat tak to by smrdělo za prvý a za druhý by se asi přepálila pojistka...nevím,autoelektrikář nejsem |
Autor: | ventYl [ 29.7.12, 17:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
ano, taky odber by bol dost sila, skor nejaky skrat na kostru na fest silnom kabli, ale to by uz zahorelo a hlavne by sa to dialo aj pri dlhsich jazdach. skor tu staru baterku si mal jazdou, alebo cimkolvek nabit a vyhodit z auta a pomerat po dni. ak aj nezapojenej padne napatie, vies na com si |
Autor: | MartinK72 [ 29.7.12, 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Nekoukej na napětí signalizované palubním počítačem, relevantní je pouze napětí změřené přímo na akumulátoru, Felicie má trochu poddimenzovanou elektroinstalaci, měřit napětí na sv. "15", nebo jinde, nemá cenu. Na baterce má být 14,2V bez spotřebičů a 14V se světly. A ještě taková drobnost. Horší akumulátor skutečně může ovlyvňovat napětí vozové sítě, ale většinou se tak neděje, tedy pokud není u baterky např. zkratovaný článek a podobně. |
Autor: | Lamač [ 29.7.12, 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na zdejší odborníky |
Alebo pripoj poriadny nečínsky merák na baterku,zmeraj napätie a palubák jednoducho nakalibruj.žiadna veda |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |