Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
prebijanie akumulatora https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=30156 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | bongi [ 4.8.12, 19:22 ] |
Předmět příspěvku: | prebijanie akumulatora |
zdravim. mam takyto problem zacala sa mi neumerne zohrievat baterka a preto som z nej stracal elektrolit (po asi 300 km trebalo doliat skoro liter). cize tu bolo podozrenie, ze to prebija alternator. dnes to brat pomeral a pri asi 2500 otackach to davalo 19,5V mi to normalne uprazilo ziarovky v stretavackach to prebijanie zacalo pravdepodobne po vymene motora, lebo do toho rapidu sme dali favorit 136 a aj s rozdelovacom, cievkou a favo zapalovanim, alternator vsak ostal povodny. tak teraz otazka: je nutne tam dat aj favo alternator alebo je pricina dakde inde? (stary alternator je predpokladam v pohode, do vymeny ostatnych suciastok bezal bez problemov) aky je rozdiel medzi alternatorom na 136 favo a 136 rapid? |
Autor: | michalkatka [ 4.8.12, 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Rapid má alternátor s regulátorom mimo, predpokladám že pri výmene motora to niekto zle nazad zapojil... Favo má alternátor s regulátorom zabudovaný v tele, je to súčasťou bloku kde sú uhlíky... |
Autor: | Milan Koukal [ 4.8.12, 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Výměna motoru na to vliv mít nebude asi blbě zapojil ten alternátor. Alternátory rozeznáš od sebe tak že za 1. mají jiné uchycení a za 2. škodováckej má regulační relé zvlášť (vedle indučky) připojení 1x očko + 2xkonektor a favorit to relé má zabudované v sobě, připojení 1x očko 1x konektor. |
Autor: | Milan Koukal [ 4.8.12, 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Michal byl rychlejší |
Autor: | michalkatka [ 4.8.12, 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Autor: | MartinK72 [ 4.8.12, 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Jak už bylo řečeno, buď je vadný nebo blbě zapojený regler. Proč jsi tam rouboval altík z Š742, když tam můžeš mít favoriťácký? To ten motor neměl altík? |
Autor: | bongi [ 4.8.12, 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
ten druhy motor bol bez akternatora |
Autor: | bongi [ 11.8.12, 13:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
mozem namiesto tej cievky z favorita pouzit tu obycajnu co tam bola? ci musim dat aj povodny rozdelovac a zapalovanie..ci musim dokupit aj favoritacky alternator...velmi sa mi nechce |
Autor: | Šemik [ 11.8.12, 14:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Alternátor použij jaký chceš, ať už škodovácký nebo favoriťácký - oba dva jsou nanic. Zapalování nekombinovat, není to pro něj dobré i když to funguje. |
Autor: | MartinK72 [ 11.8.12, 14:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Favo zapalování musí být kompletní, zapalovací cívka z kontaktního zápalka zhoršuje výkon zapalování a časem zničí ETZ. Alternátor si na vrakovišti sežeň z fáčka nebo z feldy 1.3, je to nejlepší řešení. |
Autor: | bongi [ 18.8.12, 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
hlupa otazka ale... uz som si zohnal favoritacky alternator. jak ho zapojit? na D+ som dal ten zeleny kablik s nasuvnou koncovkou lebo nikde inde nema miesto. potom na B+ tusim (ta najvacsia sruba ) som dal vsetko ostatne, t.j. hruby cierny, tmavozlty a svetlozlty. auto nastartuje v pohode, ale stale jasne svieti kontrolka dobijania. merak zatial nemam, ale chlapik co mi ten alternator predaval tvrdil ze je plne funkcny. neviem ci som daco blbo nenapojil...s elektrikou vseobecne nesom kamos...a take veci som este nemontoval... |
Autor: | Šemik [ 18.8.12, 21:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
No aby nesvítila. Tenký modrý (po letech už zelený ) kabel s fastonem nech kde je, tzn. na vývodu regulátoru (toto je kabel od kontrolky). Na B+, tedy silový výstup přijdou jen dva kabely, ty, které tam byly i na starém - tzn. tlustý černý (napájení sítě a aku) a tlustčí žlutý (výhřev okna). Slabý žlutý vyhoď z auta, vede jen k původnímu regulátoru, který odpoj od kabelů rovněž. Kabely od něj není třeba nikam zapojovat, jen je dobře zaizoluj. Nyní to musí fungovat, je-li alternátor dobrý. |
Autor: | gokralik [ 18.8.12, 23:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Možná taky bude třeba altík nabudit ručně. Nejsem si teď jistý (Šemík mě kdyžtak určitě opraví). Pokud bude svítit kontrolka dobíjení i nadále, stačí vytáhnout D+ a na chvíli ho přiložit k B+ při běžícím motoru. Pak ho zapojit na původní pozici. |
Autor: | Šemik [ 19.8.12, 06:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Skoro dobře S B+ je třeba krátce spojit vývod regulátoru na kontrolku (tenký modrý), nikoliv přímo vodič od kontrolky. Ale myslím, že tohle nebude třeba, je to jev který se objevuje zejména u alternátorů, které ještě nikdy nebyly v provozu. |
Autor: | varok [ 19.8.12, 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: prebijanie akumulatora |
Pokud bude blbnout, tak bych to zkusil všechno pospojovat testem napřímo. Tedy, silový výstup B+ spojit s akumulátorem. Je potřeba použít silnější káblík. Potom D+ spojit s kontrolkou dobíjení, popř. použít náhradní žárovku o stejné watáži. Jestli taky nebude problém v tom, že altíky škodovek řadž 742 mají na vybuzení žárovku dobíjení myslím 2W, nebo dokonce 4W, to už si nepamatuji. Altíky z fáva a feliny už mají ale jen žárovičku 1,2W. Ale nějak by to asi vadit nemělo. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |