Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Klepání motoru při 1000ot./min - 2000ot./min. Favorit-Forman
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=30158
Stránka 1 z 1

Autor:  Fojttmutt [ 4.8.12, 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Klepání motoru při 1000ot./min - 2000ot./min. Favorit-Forman

Zdravím, mám Formana, ted už jen 135L :D, měl jsem LSe a upravil (předělal) jsem to na klasický Jikov 28-30. Takže mám ještě v výfukovém systému ještě katalyzátor, sice bez lambda sondy, ale je tam ( vyhodím ho, shnilí, ale né moc ).
Po předělání jsem si nastavil předstih podle návodu , nastavil jsem 5° (motor běžel podle sluchu totožně s 3°), motor bez problému pracuje od 2000ot./min. Najeto 160 000km, nové filtry, svíčky, olej, seřízené ventily (3měsíce zpět - odborně), nový pálec(bez rezistoru), víčko, kabely VN.
Musím zvýraznit, že motorově je motor OK, bez vad, momentálně před předělávkou fungoval 100% ok, po rovině 140km/h, spotřeba 7L....
Prostě paráda, ale mám ho jen na rok, na doježdění. Vadí mě, že auto v 1000ot.min-2000ot./min cuká a je nestabilní. V těchto otáčkách jede motor jakoby na 3 válce, ale pod hranicí 1000 nebo nad hranicí 2000 podle sluchu fungují jakoby všechny válce...
Tohle ještě není ideální předstih, ted je jen pravá chvíle zajet na stroboskop, popř. odborného servisu pro 100% seřízení ?

Autor:  Fojttmutt [ 4.8.12, 22:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání motoru při 1000ot./min - 2000ot./min. Favorit-Fo

Co přepouštěcí ventil na karburátoru nebo chyba v sytiči ? (voda v autě je, je to odvzdušněný, do auta se vešlo 5,9L). Hadici vodního chlazení od sytiče k sání mám, ale jen o průměru 10 mm...snad to nevadí ...

Autor:  MartinK72 [ 5.8.12, 13:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání motoru při 1000ot./min - 2000ot./min. Favorit-Fo

Předstih má být u 781.135 motoru 2st. př. HÚ a to pro všechny benzíny od OČ90 výše, tedy i pro Natural 95.
5 stupňů je už trochu moc, v nízkých otáčkách to musíš mít málo pružné.
Používáš správné svíčky? Nemáš ucpané přechodové otvory v primární komoře karburátoru? Tohle by na to celkem sedělo.

Autor:  Fojttmutt [ 5.8.12, 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání motoru při 1000ot./min - 2000ot./min. Favorit-Fo

mám tento typ motoru...dneska jsem nastavil 3 ° a motor běží stejně, při otáčkách 1000-2000, to stejně cuká. Svíčky nové NGK - před 2týdny auto jelo jako víno, nastartované za 1s. Objemový ovladač z funkčního auto co jelo včera, žádné čadění z výfuku, téměř bez kouře, v normálu.
Ano, je to celkem líné, až u těch 2000ot. to jede jako předtím.
Jaké myslíš přechodové otvory ?

Autor:  Capricorn [ 5.8.12, 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání motoru při 1000ot./min - 2000ot./min. Favorit-Fo

Nepleť do toho objemový ovladač... ten si svojí práci plní jen několik vteřin těsně po startu studeného motoru při plné aktivaci sytiče - pak už je úplně jedno jestli je funkční nebo ne jelikož dál v zahřívací fázi a při motoru zahřátém na provozní teplotu nemá na nic vliv. A pokud přepouštěcím ventilem myslíš termoventil tak u něj je to prakticky to samé kde navíc při okolních teplotách nad cca 10°C je i tak uzavřený ještě před sepnutím zapalování tzn. že se po startu vytvoří ihned velká mezera přívěry - důvod je snad zřejmý.

Jinak kolega ti radí zkontrolovat přechodové otvory s čímž taky souhlasím, protože někdy může být problém skutečně i v nich. Pokud nevíš o co se jedná pak ti doporučím stáhnout si knížku od Andrta (viz sekce užitečné odkazy) kde je vše kolem jednotlivých soustav karburátoru popsané. Asi by nemělo smysl tady vypisovat slohovku o tom co to přechodové otvory jsou a k čemu slouží. Apropo přesněji u karburátorů Pierburg řady 2E v našem případě 2E-3 neboli Jikovu 28-30 nejsou přechodové otvory jako takové, ale jak u I. tak II. stupně jsou tzv. přechodové T spáry (štěrbiny), které jsou na tom co se plynulosti přechodových fází ještě o trochu líp.

Jinak za mě určitě bych radil nespoléhat se na sluch při seřizování předstihu, ale pouze na stroboskop jelikož někdy to může být dost ošidný. A za další si ověř jak a jestli vůbec pracuje podtlaková regulace předstihu kdy ve spojení se špatným nastavením karburátoru také dokáže v těchto případech potrápit.

Autor:  Fojttmutt [ 5.8.12, 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání motoru při 1000ot./min - 2000ot./min. Favorit-Fo

Bohužel problém byl pouze a jen ve svíčkách, před 1000km - 2000km jsem je měnil, před pár dny jsem to předělal z LSe na L a snažil se startovat na 25° předstih :D, spletl jsem si čárku z prava do leva a z prava do leva :D, no jo, holt jsem to dělal poprvé, jinak motor ted má očištěné svíčky (prozatím, zítra koupím nové), motor jede do 4 000tis.ot/min jako víno, určitě to bude chtít stroboskop, ale hlavně že jede :), díky i tak moc za rady, připomínky :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/