Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Spoj akumulátor - alternátor https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=30201 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jirkaL [ 12.8.12, 20:55 ] |
Předmět příspěvku: | Spoj akumulátor - alternátor |
Felicia rv1996 50kW BMM Hledám spojení kabelů co vedou od akumulátoru a od alternátoru. Musí to být někde v kokpitu, ale kde. Jsou to červené licny průřez asi 6mm. Od akumulátoru jde jeden směr kokpit, od alternátoru to smé. V pojistkovce je drát jen jeden. Přesně jako je to na obrázku. Na tom propojení mám úbytek napětí 0,2V, proto to hledám. A taky ze zvědavosti. |
Autor: | MartinK72 [ 12.8.12, 21:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Nechceš se na to vykašlat, ten vodič k baterce vyhodit a propojit altík s baterií přímo? Tam totiž bude vždy velký úbytek, je to blbě navržený. |
Autor: | jirkaL [ 13.8.12, 05:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Ano, o tom jsem taky uvažoval. To je samozřejmě nejlepší řešení. Kde ale mohli schovat tu svorku, kde se vodiče spojují je mi záhadou. Ještě se příležitostně mrknu na vrakovišti, tam jsou tyhle rozvody pěkně přístupný. |
Autor: | petr petr [ 13.8.12, 07:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Úbytek není v propojení, ale na délce toho kabelu a propoj je za kastlíkem spolujezdce. Nic tomu není neřeš to. |
Autor: | jirkaL [ 13.8.12, 12:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
"Úbytek není v propojení, ale na délce toho kabelu" To jo, souhlasím. Takže za kastlíkem, co je to napadlo? Ovšem kam oko mé dohlédne tak žádná svorka, nic. Přece to neudělaly nepřístupně, mohli to v pohodě propojit v pojistkovce. Když už se rozhodly to nevést z altiku přímo na aku. No nic dál to nebudu řešit, díky za odpovědi. |
Autor: | Šemik [ 13.8.12, 21:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Je to jednoduché, vyndej vlastní vnitřek kastlíku a uvidíš to - naprosto nelogicky přerušený hlavní přívod do pojistkovky asi 15cm od ní, je to spoj zakrimpovaný v izolovaném kloboučku. Vyřešil bych to stejně jak psal petr petr, ale pokud bys chtěl u felicie elektriku vážně řešit poctivě, nezbyde než všechno vytrhat a natahat znova. Kdo to navrhoval byl retardovaný idiot. |
Autor: | Lamač [ 14.8.12, 07:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
U feldy ma kvalita kabeláže a jej dimenzovanie vždy dojala.Podľa mňa má kabeláž najlepšie vyriešenú a dimenzovanú favorit. |
Autor: | fatal [ 14.8.12, 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Kolik je Felicií a kolik jich má problémy s elektrikou? Mi povídejte něco o špatném dimenzování, vždyť to funguje... |
Autor: | Šemik [ 14.8.12, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Hlavní světla Felicia : vypínačem se sepne relé v pojistkovce, čímž se přivede proud do lucasu pod volantem. Z něho se proud vrací do pojistkovky na příslušené pojistky, aby pak zase tím samým svazkem šel konečně k žárovkám. Úbytek více než 1.5V na této kabelové cestě je běžná věc, nemluvě o zbytečném namahání kontaktů páčky. Normální člověk by to zapojil tak, aby páčka ovládala jen cívku u relé která by byla v pojistkovce hned u pojistek. Daleko nižší úbytky i vyšší životnost páčky. Ale i naopak - proč ta pixla má relé na zadní mlhovku? A to i u pickupu, kde je jen jedna? Je sice chvályhodné že během startu se sama vypne, ale k docílení této funkce rozhodně není žádné relé potřeba.. Zcela nesmyslné přerušování hlavního silového vedení o jakém se zde bavíme je kapitola sama pro sebe.. Copak Vy si přívod do baráku přerušíte a pak spojíte? |
Autor: | MartinK72 [ 14.8.12, 21:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Právě proto je docela fascinující, že fáčko má hlavní světla a silové vodiče takto vyřešeny a felda ne. Asi nějaká provokace německých myslitelů... |
Autor: | kwiko [ 15.8.12, 18:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Nemam ziadny problem s kabelazou z felicie v usporiadani ako vysla z fabriky, s origo formanovou som nemal daleko aby ma z toho auta trafil slak Vseliake zahadne indukcie a zmurkajuce kontrolky v zime ci v lete si budem pamatat nadosmrti... Viacej ma fascinuje napriklad take volvo XC90... ak demontujem vodicove spatne zrkadielko, auto zdochne a nejde nastartovat Co potesi pri drobnej kolizii ps: http://kwikoo.rajce.idnes.cz/junk#DSC_0003.jpg |
Autor: | varok [ 15.8.12, 20:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spoj akumulátor - alternátor |
Ano, ale pokud jsou obě verze, tedy Fáčko/felicie v dobrém stavu, tak si myslím, že celkově lépe vyjde ta z Favorita. 1. Kabely jsou lépe dimenzovány na určitý proud a dalo by se říci, že je tam ještě rezerva 2. Favorit nemá to debilní rozpojení hlavního přívodu od altíku za kastlíkem 3. Má lépe provedené napájení světel přímo z relátek, ne přímo z poddimenzovaných vypínačů. 4. Felda má sice skoro ke všemu tahanou kostru zvlášť, což je na jednu stranu dobře, ale u některých věcí to je myslím zbytečné. Pokud jsou u Favorita všude dobré kostry, nejsou někde zaoxidované spoje apod. tak jsou docela spolehlivé. Nejlépe se jim podařily ty po Faceliftu. Pojistkovky už nejsou takové vrabčí hnízdo jako u těch prvních typů. Nejsou tam ty debilní pružné kontakty u 5. dveří a spoustu dalších věcí. U té feldy je to opravdu vyřešené na k..t. Nedávno jsem předělával elektriku feldy a mají to tak, že z altíku vede kabel do kabiny, průřez asi 6mm2. Tam se to v jedné svorce rozpojí na několik kabelů asi 1,5mm2. Jeden vede do spínací skříňky, potom jich pár, myslím tři vedou normálně přes konektory do pojistkového panelu. Z toho potom přes očko hlavního šroubu vede zase hrubší kabel asi 6mm2 do akumulátoru jako dobíjení. Nevím jestli to je tak přesně, ale tak nějak jsem to pochopil. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |