Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

odpor snímače otáček favorit BMM
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=30700
Stránka 1 z 2

Autor:  racer [ 9.11.12, 18:20 ]
Předmět příspěvku:  odpor snímače otáček favorit BMM

Neví někdo jaký je odpor snímače otáček u favoritu BMM ? 3-piny. Naměřil jsem mezi všemi piny nekonečno resp. více jak 2Mohmů (jak zamontovaný ve voze s odpojeným konektorem, tak i vymontovaný z vozu). Předpokládám, že by v něm měla být cívka nebo ,,hallova´´destička, takže by mezi některými piny měl nějaký odpor být. Jestli předpokládám správně, tak snímač je v čudu. Auto ani neškytne. Na netu jsem našel nějakou čínu za něco kolem 200,- má s tim někdo zkušenost (nejlépe kladnou)? Origo stojí něco přes 500,-.

Autor:  Petr [ 9.11.12, 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Měl by mít odpor 550 Ohmů. Teda pokud je to ten v jednom kuse s kabelem a ne ten novější, který je samostatný a do něj se strká kabel. Koukni třeba sem: http://www.autodilyonline.cz/hledat.aspx?s=9.0159 - to je ten starý typ - to máš asi ty.
A tady je ten novější typ bez kabelu: http://www.kraupner-auto.cz/detail.asp? ... 0714000002
A tady kabel k němu: http://www.autodilylevneji.cz/kabel-pro ... 49998.html

Autor:  racer [ 9.11.12, 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Je tam ten s kabelem. Naměřil jsem nekonečno, takže je absolutně KO. Vim že u fava jsou 2 varianty, rozmezí je 12/93, já mám 9/93. Někde jsem vyčet že hlavní rozdíl je že maj prohozený 2 krajní piny (možná je rozdíl i právě v tom kabelu). Ten novější pak cpali asi i do felicie. I kdybych tam dal ten novější typ čidla bez kabelu, tak kabel z ŘJ by v pohodě došáh i k setrváků , ale prohozený piny by to asi neřešilo. Takže ten samostatnej kabel bude asi řešit i to prohození pinů. Takže jestli to chápu dobře, tak budu muset koupit bud ten předraženej facet (nic jinýho s kabelem není) a nebo to novější + kabel, takže cenově na tom budu stejně (navíc o jeden přechodovej odpor navíc).

Autor:  Petr [ 9.11.12, 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Ještě možná bude trochu odlišný tvar plastového konektoru novějšího snímače od koncovky kabelu staršího provedení. Co ti brání zjistit, které konektory jsou prohozené a u někde u konce kabelu od ŘJ ty kablíky přeštípnout, prohodit a přeletovat? Kabel bude asi stíněný(PSA to tak má), takže opatrně oholit bužírku, moc nepoškodit stínění, prohodit ty kablíky a hlavně pořádně zaizolovat nějakou smršťovačkou!!! Nevím ale, jaký odpor má nové čidlo, nikde jsem to nenašel. Vzhledem k tomu, že u něj psali, že dá použít i u SPi(BMM), tak bude odpor asi stejný a zástavbové rozměry asi taky. Přeci jen je to do stejné díry ve stejné převodovce.
Jinak rozmezí snímačů by ale mělo být do 12/92 a od 1/93 - aspoň tak to píšou všude na netu.
Naše staré Favo býval karb a tyhle ptákoviny ještě nemělo :)

Autor:  racer [ 10.11.12, 08:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Na netu v eshopech se orientovat nedá (tam to hážou všechno do jednoho pytle).Ona je taky ještě verze ecotronic, tam je taky něco podobnýho jako ten facet se stejnými 550 ohm. BMM jsou 2 verze:MonoMotronic MA 1.2.2 číslo ř.j.: 0 261 200 734, motor 40 kW od 8.92; MonoMotronic MA 1.2.3 číslo ř.j.: 0 261 200 791, motor 40 kW od 12.93, viz http://www.stekly.wz.cz/bmm.html , to samý je i v hamlinovi. Rozdíl je právě i ve snímači, kde jsou prohozený krajní piny (+ -). Letování beru až jako krajní možnost.

Autor:  Petr [ 10.11.12, 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

racer: Letování se neboj! Pokud to uděláš pořádně a pak to dobře zaizoluješ a nesprasíš to, tak není čeho se bát. Kdysi jsem takhle např. na Xantii u PZ kola těsně u čidla ABS přestřihnul kabel(mrtvé čidlo) a na jeho konec naletoval koncovku z Okty, pořádně zaizoloval a dával čidlo VIKA na Octu a vše naprosto OK už hoooodně km :D Na BX jsme takhle dodělávali komplet elektriku v motorovém prostoru, protože jí jeden idiot uříznul u brzdového válce a komplet předek vyškubal :( . No a u 205D se nám v tom místě kdysi spekla-kurzschluss, asi nám myš prožrala izolace, pár dní předtím tam běhala. Takže taky nové dráty, kalafuna, cín a pájka, volné dopoledne, hodně trpělivosti a asi tak 1km smršťovačky a jezdila bez problémů ještě asi 5 let až do konce auta-shnilá karoserie a hlavně potkaný motor :( Kladky OK. Rozvoďák Contitental/Contitech od té doby nechci ani vidět (najeto asi 30tis.km) a je to pro mě nejsprostější slovo na světě :evil: :evil: :evil:

Autor:  racer [ 10.11.12, 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Zrovna, že by se mě chtělo u favorita (jakožto nejběžnějšího auta) improvizovat, tak to se mě moc nechce. To už radši skočím na vrakáč. Navíc si nejsem jistej že to čidlo je v háji. Ono to měření multimetrem nemusí mýt smysl. To už taky někdo měřil takhle podobně (u nákýho jinýho auta), taky všude nekonečno a nakonec to čidlo bylo Good. Pokud vím tak obecně jsou 2 principy provedení, bud cívka (tam by se určitě podle mě při měření měl nějaký odpor objevit) a nebo hallova destička (tam je to založený na nějaký polovodivý vrstvě a tam už si nejsem jistej že měření odporu takhle na sucho má smysl), Jakej princip je u fava netuším. Všechno jsem měřil bez napětí, Zkoušel jsem dát před čidlo i kousek Fe a pořád odpor nekonečno. Nerad bych dopad asi jako milion lidí na forech co koupěj čidlo a pak zjistěj že to bylo něčím jiným.

Autor:  Lamač [ 10.11.12, 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Kde si čítal,že majú prehodené piny?Čo som skúšal,tak čidlo otáčok s káblom z fava normálne funguje aj vo felde mpi,a po úprave konektora aj do fava ekotronik.Žiadne piny som nikde neprehadzoval a všetko frčalo jak malo.

Autor:  racer [ 10.11.12, 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

tak máš tu novější verzi od 12/93. je to bud v ,,jak nato´´ a nebo třeba tady http://www.stekly.wz.cz/bmm.html ,

stručný výtah

J) Snímač otáček (Hallův snímač)


multimetr připojit na sv. 3 (+) a sv. 1 () konektoru (1.2.3), sv. 1 (+) a sv. 3 () (1.2.2)

V následujícím textu je popsáno vyhledávání závad u vozidel Škoda Favorit / Forman / Pickup se systémy Bosch MonoMotronic 1.2.2 a 1.2.3. Není-li uvedeno jinak vztahuje se text k oběma systémům použitým na motorech:

MonoMotronic MA 1.2.2 číslo ř.j.: 0 261 200 734, motor 40 kW od 8.92.

MonoMotronic MA 1.2.3 číslo ř.j.: 0 261 200 791, motor 40 kW od 12.93

0 261 200 790, motor 50 kW od 12.93

Autor:  Lamač [ 10.11.12, 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Knižku Jak nato beriem s veľkým nadhľadom,resp.neuznavam.

Autor:  racer [ 10.11.12, 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

nic lepšího jsem nenašel. budu hádat? máš tam to čidlo bez kabelu.

Autor:  Lamač [ 10.11.12, 23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

No praveže to bolo čidlo s káblom.

Autor:  racer [ 11.11.12, 08:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

takže aby nedošlo k nedorozumění:
s kabelem vypadá takto: http://www.autodilyonline.cz/hledat.aspx?s=9.0159

a bez kabelu takto: http://www.kraupner-auto.cz/detail.asp? ... 0714000002


na tom konektoru u čidla jsou i značky (+,-,A ), když se podívám do dokumentace, tak to odpovídá tý starší verzi 1.2.2 (to že tam je namalováný konektor co vede k ŘJ samozřejmě beru v uváhu), tohle by si snad nevymesleli kdyby to nebyla pravda. Ani bych se tomu nedivil že to výrobci občas takhle upravěj aby nasrali lidi, páč jiný logický vysvětlení prohazovat + a - nevidim.

Autor:  Petr [ 11.11.12, 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Lamač: Souhlasím, knížky "Jak na to" taky beru s velkou rezervou, jsou plný polopravd, spousta věcí tam ani není, jsou dělaný hrozně zmateně napřeskáčku a např. obrázky některých dílů z auta jsou z předchozích typů aut, které se už dávno v tom daném typu auta nepoužívají. Taky mi tam chybí třeba napsat, jaký typ ložiska, gufera, řemene, atd. se kde na autě používá a musím to hledat jinde a to dost zdržuje. Vydavatelství Kopp v ČB se asi pos*alo, že vůbec pustilo tyhle paskvily na trh za ty jejich ceny! A majstrštyk se jim povedl u knihy Jak na to - Renault Super 5(1985-1992), kdy na obálku dali fotku starého Renaulta 5(1972-1984). Pro neznalé to je, jako kdyby na knížku o Feldě dali fotku Favorita, asi tak technicky podobné si ty auta jsou :D Pitomci :D !

Autor:  racer [ 11.11.12, 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: odpor snímače otáček favorit BMM

Trošku jsem pohledal a felice jednobody BMM měli skutečně kabel, 4 body simos byly bez kabelu. Parametry budou asi stejný takže se prodávaj většinou ty bez kabelu pro oba systémy (uspora za kabel, kabel z ŘJ došáhne v pohodě). Předpokládám BMM felicie = BMM favorit od 12/93. Takže bmm do 12/93 maj v aftermarketu asi smůlu (nicméně pak můžu zkontrolovat značky na novym čidle -pokud tam budou). Nebo to funguje i obráceně což se mě nechce riskovat.

Nicméně by mě pomohlo, kdyby mě někdo potvrdil že gárážové měření odporu multimetrem u tohodle čidla má smysl. Někdo to tady měřil a naměřil favo BMM 1,8 ohmů (čidlo bylo good), nebo ekotronik 500 ohmů (čidlo bylo good). naproti tomu v audi foru u náký Audiny naměřily všude nekonečno a čidlo bylo nakonec taky good. Já mám taky všude nekonečno.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/