Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=30824
Stránka 1 z 2

Autor:  senkyr222 [ 30.11.12, 14:50 ]
Předmět příspěvku:  Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

Mám Fa r.v.1992 bmm 40 kw, baterie - Varta blue dinamic ( bezúdržbová) 44 amh.

Jezdím stále stejnou trasu z Letohradu do Mohelnice cca 60 km. Problém je v tom že když v pondělí ráno zaparkuji před zaměstnáním a v pátek odpoledne chci jet zpět do Letohradu tak nenastartuji. pátral jsem po správné funkčnosti baterie, auto el. tvrdí že je v pořádku. proměřoval jsem kolik proudu teče z baterie pokud je v autě vše vypnuto - 3,5 mA po úplném odpojení radia (od paměťováho napájení) to bere 0,8 mA a po odpojení řídící jednotky je odběr 0,0 mA. Tak se chyba hledala v alternátoru , po vymontování a několika testech a měřeních provedeným stejným auto el. mě bylo řečeno že je v pořádku že dobíjí tak jak má. A a na otázku v čem je tedy chyba? My odpoveděly že je to 20 let straré auto a že bylo dělaný na jízdu bez svícení a že když si k tomu teď ještě topím a pustím radio tak se baterie nedokáže dobíjet tak učině abych jí nemusel čas od času dobíjet nabíječkou.

A s tím se nechci smířit, dokáže někdo poradit ?

Autor:  Jurka [ 30.11.12, 14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

Jak je stará baterie ?
Nemyslím si, že by se baterka nestíhala za jízdy dobít. Já jezdím se světly, někdy svítím i mlhovkama, rádio, nabíječka na mobil a baterka se dobíjí v pohodě.. Problém bude spíš ve stáří baterie nebo odběru 3,5mA.

Autor:  Sotek [ 30.11.12, 14:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

nemáš autoradio Sencor ?

Autor:  senkyr222 [ 30.11.12, 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

baterie za sebou nemá ani třičtvrtě roku. radio mam BENQ a pamětové napětí je připojeno na stálo a provozní napětí je odděleno vypínačem. ( využil jsem spodní pozici vypínaču vlevo od volantu )

Autor:  TGL68 [ 30.11.12, 17:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

pokud je celkový odběr z baterie 3,5 mA, tak se nemůže za tejden vybít, tohle by ji nevybilo ani za měsíc. Pokud se vybíjí, je bohužel vadná, jestli je v záruce - reklamovat. Můžeš zkusit tu baterku na tejden vyndat z auta a změřit napětí na začátku a na konci. Pokud se vybije i venku z auta - je to jasný.

Autor:  21lucas [ 30.11.12, 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

a jake napeti ti ten linej altoelektrikar na tom altiku nameril, to ti neprozradil ?

Autor:  MartinK72 [ 30.11.12, 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

Už z popisu je mi jasný, že ten tvůj autoelektrikář je lempl.

Autor:  Lamač [ 30.11.12, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

Topenie nemá s dobíjaním takmer nič spoločné.Ak je baterka po záruke a pod nálepkou su šruby k jednotlivým článkom,skontroluj hladinu elektrolitu,prípadne dolej a daj ju nabiť pod nabíjačku.

Autor:  varok [ 30.11.12, 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

Jakotože nemá topení s elektrikou nic společného? V topení je elektrický ventilátor, který si taky něco veme. Myslím že má 55W, což by bylo necelých 5A. To není málo.
Nějak se mi nezdá popis favorit 92 BMM 40kW. Je to opravdu BMM, není to Ecotronic? Co vím, tak jednobodové vstřikování se začalo dávat někde asi v polovině 93 roku.
Pokud nemáte důvěru v autoelektrikáře, tak co vám brání si koupit alespoň levný multimetr nebo si ho od někoho půjčit? Změřte napětí na akumulátoru při vypnutém motoru a potom při nastartovaném motoru. S motorem v klidu by mělo být napětí na akumulátoru alespoň 12,5V, máte ho ale docela nový, tak asi více, cejme tomu 12,7V. Při běžícím motoru a plném zatížení by mělo na akumulátoru být minimálně 13,5V, na tak velkou vzdálenost by to mohlo stačit. Raději ale kolem 14V.

Autor:  Dallen [ 30.11.12, 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

Máš tam odběr, změr kolik ti teče při klidovém stavu z baterky. Pak vytahuj pojistky

Autor:  MartinK72 [ 30.11.12, 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

varok píše:
Jakotože nemá topení s elektrikou nic společného? V topení je elektrický ventilátor, který si taky něco veme. Myslím že má 55W, což by bylo necelých 5A. To není málo.
Nějak se mi nezdá popis favorit 92 BMM 40kW. Je to opravdu BMM, není to Ecotronic? Co vím, tak jednobodové vstřikování se začalo dávat někde asi v polovině 93 roku.
Pokud nemáte důvěru v autoelektrikáře, tak co vám brání si koupit alespoň levný multimetr nebo si ho od někoho půjčit? Změřte napětí na akumulátoru při vypnutém motoru a potom při nastartovaném motoru. S motorem v klidu by mělo být napětí na akumulátoru alespoň 12,5V, máte ho ale docela nový, tak asi více, cejme tomu 12,7V. Při běžícím motoru a plném zatížení by mělo na akumulátoru být minimálně 13,5V, na tak velkou vzdálenost by to mohlo stačit. Raději ale kolem 14V.

No to přidej, ventilátor topeni má 130W. 55W má sahara na chladiči.

Autor:  senkyr222 [ 30.11.12, 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

Co naměřil na altíku když ho "testoval" my neřekl, na baterii dělal snad něco jako " zátěžový test " měl na to nějaký udělátko se spirálkou a diodama ty mu naběhly do zelenýho a dělal to až když baterii doplna dobil. Ten odběr 3,5 mA je tím rádiem a řídicí jednotkou protože když toto odpojím tak to neodebírá nic. A napětí na baterii v klidu a pak při běhu alternátoru změřím hned zítra jen my řekněte jestli se to měří s vybitou či nabitou baterií nebo je to jedno ? Děda my dal magneton 70 A že ho mam vyměnit a pozorovat, je to moudré ? Jaký je rozdíl mezi bmm a ecotronikem ? já vím že to moje má jednobodovej vstřik a 40 kw s origo centrálem Brano a je z 1992, prvních 5 majitelů byli němci tak soudím že je původem z německa. A k tomu elektrikáři už asi nepůjdu jeho povaha je taková že se ho musí člověk doprošovat aby se vůbec uráčil.

Autor:  21lucas [ 30.11.12, 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

nemci a 1992 :D kde mas ridici jednotku za baterii nebo na prednim tlumici?

Autor:  Lamač [ 30.11.12, 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

Dallen píše:
Máš tam odběr, změr kolik ti teče při klidovém stavu z baterky. Pak vytahuj pojistky

Však to píše hneď na začiatku.
Varok-dal som tam slovíčko takmer,takže ventilátor som bral do úvahy.

Autor:  senkyr222 [ 30.11.12, 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Líný elektrikář nebo jsem moc náročný.

na předním tlumiči.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/