Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Indukční cívka https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=31305 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | karelkopp [ 14.2.13, 16:15 ] |
Předmět příspěvku: | Indukční cívka |
Prosím vás dala by se místo indukční cívky zapalovací lišta na felicii 1.3 BMM monotronic r.v.95 ? Předem mockrát děkuji za odpověď S pozdravem Karel Kopp |
Autor: | Jarda S. [ 14.2.13, 17:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
ne |
Autor: | Lamač [ 14.2.13, 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Akože mechanicky dať sa tam dá,ale s bmm to nieje možné ani zapojiť dohromady. |
Autor: | lantros7 [ 16.12.13, 20:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Jaký rozdíl (po technické stránce),je mezi cívkami ze Š100,Š120 a Favorit? Díky. |
Autor: | varok [ 16.12.13, 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Teď si nejsem jistý, ale š100 a š120 má stejnou, ale favorit je jiná. Z favorita je jinak vinutá a má jiné napájení. Jinak jsou vzhledově stejné. Karelkopp: Zapalovací lišta byla až u felicií MPi, BMM felicie měly VN modul. Je to v podstatě jako indukční cívka, ale má tam nějakou elektroniku kvůli tomu, že to řídí ŘJ. |
Autor: | lantros7 [ 16.12.13, 20:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
U favorita by měla být cívka vysokonapěťová. |
Autor: | varok [ 16.12.13, 21:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Tohle nemyslím. U š120 se napájí indukční cívka napětím +12V a při startování myslím startér přepne přes nějaký předřadný odpor na 8V, to si nejsem jistý a fávo má klasické napájení +12V po celou dobu. Ale je jinak vinutá, protože do in. cívky fáčka dává impulzy ETZ, tedy elektronické zapalování, zatímco u š120 klasický mechanický přerušovač. |
Autor: | škodovka [ 16.12.13, 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Varoku je to přesně naopak, při startování se předřadný odpor vypíná aby byla větší jiskra. každopádně to až u modelu M, starčí modely ten odpor nemají (je tam aby se neopalovaly svíčky) Nicméně rozdil mezi favorití indukčkou a staršimi modely, je ten, že favorití ti spálí kladívka v rozdělovači, když ji použiješ do klasického kontaktního zapalování..asi dává větší proud nebo něco.. Co to udělá naopak netuším |
Autor: | lantros7 [ 16.12.13, 22:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
No,je mi jasný,že zapalování se u těch typů liší. Neboť jak bylo řečeno,tak š100 a š120 využívá přerušovač v rozdělovači. Favorití rozdělovač tam má cívku,která dává signál ETZ a ta pak v pulzech dává něco do cívky. |
Autor: | MartinK72 [ 17.12.13, 10:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Cívka bezkontaktního zapalování Favorita má výrazně menší odpor primárního vinutí. Jak napsal škodovka, při připojení na kontaktní přerušovač jsou kladívka namáhána nadměrným proudem a tzv "hoří". ETZ přerušuje proud do primáru cívky, zároveň ale řídí i dobu sepnutí podle otáček a napětí zdrojové soustavy vozu, takže má i při startování plnou jiskru. Fávo cívka má podstatně kratší dobu "nabíjení" a doba sepnutí je výrazně kratší, než u cívek pro kontaktní bateriové zapalování. Pokud by tedy byla na favoriťácké zapalování připojena cívka ze stodvacítky, fungovala by velice špatně, hlavně ve vyšších otáčkách by měla slabou jiskru. |
Autor: | Peter50kw [ 19.12.13, 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Jednoducho povedane, cievka pre favo patri do fava a nikam inam. Cievky pre modely s motorom vzadu su v principe navzajom zamenne. Novsie cievky s predradnym odporom maju lepsie vlastnosti aj v pripade, ze sa predradny odpor pri startovani nevypina pri montazi do starsich modelov. Nieje problem cievku s predradnym odporom namontovat tak, aby sa cez rele predradny odpor vypinal. U novsich modelov je rele priamo zabudovane v starteri. Nedava to ale velky zmysel, lebo to dobre fachci aj bez vypinania odporu. Spolahlive startovanie do -20. |
Autor: | MartinK72 [ 19.12.13, 14:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Předřadný rezistor na těchto cívkách se nevypíná přes žádné relé. Při startování jde proud do zapalovací cívky z okruhu stykače startéru a tím se tento rezistor vyřadí, protože tento přídavný vodič od startéru je připojen přímo na svorku "15" zap. cívky. |
Autor: | Peter50kw [ 20.12.13, 17:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Ach ty purista. Tak som to myslel. Stykac startera vo funkcii rele posle 12 V na cievku. Ak mas starsi stykac bez kontaktu k cievke, mozes ho nahradit relatkom. Pre prakticke potreby je rozdiel medzi stykacom a rele vo vnutornej konstrukcii. Funkcia je identicka. Pre spinanie startovacieho prudu je stykac vhodnejsi. Navyse stykac na starteri popri spinani kontaktov zasuva pastorek do venca. |
Autor: | MartinK72 [ 20.12.13, 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
"Stykac startera vo funkcii rele posle 12V na cievku". To je právě ten omyl. Proud do okruhu zapalovací cívky který během startování obchází rezistor na cívce, nejde přes stykač startéru! Jde přímo ze spínací skříňky - je to odbočka toho tenkého kablíku, který je připojen na cívku stykače startéru. Samotný stykač s tímto okruhem vůbec nesouvisí! |
Autor: | petr petr [ 21.12.13, 00:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Indukční cívka |
Nemáš pravdu, měl by sis to nastudovat a pak psát. K čemu by pak byl výstup s cívky startéru označen jako 15a ??? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |