Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Alternátor Favorit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=31506
Stránka 1 z 2

Autor:  varok [ 22.3.13, 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Alternátor Favorit

Potřebuji vyměnit ložiska na mém altíku ve Fáčku, ale nevím, jestli půjdou sundat jen tak. Už jsem je kdysy měnil, asi tři roky zpátky, možná více, ale byly to asi nějaké šmejdy a už zase kňučí, pískají a různě skřípou. Kdysy jsem měl půjčený stahovák na ložiska z práce kde jsem kdysy dělal, ale teď nemám tu možnost. Jde to i bez stahováku?

Autor:  gokralik [ 22.3.13, 19:48 ]
Předmět příspěvku: 

Stačí k tomu svěrák, kladivo a trochu umu.

Autor:  Lamač [ 23.3.13, 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Prípadne veľký šrubovák.Bez sťahováka je to blbé,ale dá sa to.

Autor:  varok [ 23.3.13, 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

No zkusím to, jestli to nepůjde, tak si to potom vylisuji v práci na lisu.

Autor:  varok [ 30.3.13, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Myslíte si prosím, že by mohl mít altík vliv na chod motoru? Myslím, že když má třeba chycené ložiska, ale když normálně dobíjí. Dnes jsem vyměnil provizorně za altík z feliny a najednou se chod motoru na volnoběh uklidnil a motor jde lépe do otáček. Přitom ten origo z fáčka je Magneton 55A, dobíjel kolem 14,15V, akorát už docela chrčel a kňučel. Dal jsem z naší feliny, taky Magneton ale 70A. Ten přitom dobíjí jen asi 13,85V a jede to lépe. To nechápu.

Autor:  p.s. [ 30.3.13, 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

já si myslím že má měl sem opla a nemohl sem se se spotřebou na dálku dostat pod 8L NA 100KMM pak se altík rozlítl a já dal nově repasovanej a ejhle spotřeba na dálku o litr menší sem si myslel že mi šálí zrak ale nešálil :D

Autor:  varok [ 30.3.13, 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Aha, tak že by mi šla dolů i spotřeba? Poslední dobou mám i docela vysokou spotřebu. Odhaduji na zhruba 10-11L/100km i když se snažím jezdit slušně. Předtím jsem měl spotřebu kolem 8 L na benzín a na plyn podobně. Pak mi to ale jeden debil pomrvil, tak spotřeba stoupla, ale plus mínus kolem 9 jsem měl. Teď pod 10L nejdu. Už jsem vyměnil čidlo teploty chl. kapaliny na sání, Lambda sondu a pořád nic.
Vyměnil jsem ten altík a najednou krásné ševelení na volnoběh. Pak jsem se rozjel a nestačil jsem se divit, jak to začlo zase táhnout, i na LPG. Sice se mi trošku rozdupalo nastavení LPG, nevím proč, ale měl jsem na chvíli odpojený Aku, tak možná proto.
Kdyby byl altík hin a nedobíjel, tak to chápu, ale dobíjel. Jedině, že by napětí bylo dost vysoké, ale nedal dost proudu. To nevím, zátěžák nemám.

Autor:  Šemik [ 31.3.13, 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

varok píše:
Jedině, že by napětí bylo dost vysoké, ale nedal dost proudu.


Nemožné

Autor:  varok [ 31.3.13, 09:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Tak potom si opravdu nedokážu vysvětlit, proč jsem naměřil před výměnou na mém altíku napětí přes 14V, ale motor se na volnoběh trošku hádal, jak se říká. Tah motoru v otáčkách byl už trošku slabší. Když jsem dal nouzově z feliny, který nedává ani 14V, ale chod motoru na volnoběh se částečně uklidnil a motor lépe táhne.

Autor:  Veteranista [ 31.3.13, 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Tak velmi často na volnoběhu poznáš, jestli máš zaplá světla nebo ne, tak proč by nešlo poznat v háji ložiska a že lépe jede, může být jen pocit

Autor:  varok [ 31.3.13, 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Né, opravdu. Ty ložiska jsem poznal samozřejmě podle zvuku. Na volnoběh šlo slyšet takové chrčení a kvičení. To kvičení možná znamenalo prokluzování řemenu, když jsou chycené ložiska, nevím. No, ale motor byl takový líný, teď dostal lepší tah, pocit to není.

Autor:  21lucas [ 31.3.13, 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

skousel si tim starym altikem zatocit ??

treba se tak pridiral ze to proste bylo citit na tahu motoru

Autor:  varok [ 31.3.13, 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Zkoušel a už je i rozebraný. Točil se, ale bylo slyšet takové jemné chrčení, nebo jak to nazvat. Když jsem ho ale rozebral a zkoušel zatočit, tak to zadní menší jde trošku více ztuha, to přední větší vypadá že je dobré. Ale asi vuměním raději oba, už jsem koupil nové a když už to mám rozebrané, tak těch 100,- kč nebudu řešit.

Autor:  Lamač [ 31.3.13, 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Tak.Ináč už som na jednom bmm fave podobný problém riešil,motor mal pri jazde veľké problémy ísť,vymenilo sa všetko čo sa dalo a aj tak nič.Nakoniec altík pri točkách bil skoro 15V,regler to vyriešil.

Autor:  varok [ 31.3.13, 23:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor Favorit

Mě altík dobíjel normálně i při vyšších otáčkách. Občas se mi stávalo v těchto mrazech, že když jsem jel ráno do práce, tak mi po naskočení motoru svítila kontrolka mazání. Normálně to nedělá. Po přidání plynu na otáčky asi 2000 a výše začla pomalu zhasínat. Když zhasla úplně, tak už se během jízdy nerožla. Na volnoběh bylo slyšet z kabiny takové kňučení, chvílemi i chrastění. To chrastění ale bylo slyšet spíše když jsem stál u motoru venku. Dobíjelo to na volnoběh asi kolem 14,10-14,15V a při zvýšení otáček kolem 14V. Během jízdy nevím, to jsem neměřil. Uhlíky už jsou taky krátké, tak dám nový i regulátor.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/