Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=32196
Stránka 1 z 1

Autor:  jožo [ 16.9.13, 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Zdravím,
prosil bych o informaci kde mám najít ukostřovací bod u motoru Favorit BMM.
Řeším zvýšení dobíjecího napětí a poradili mi, abych očistil ukostření. Kabel od minus aku
jsem už očistil. U motoru má být ukostření někde na jeho přírubě. Hledal jsem, ale nic. Vím, že na starších Favoritech byl kostřící pásek. V tématech jsem taky nenašel odpověď. Děkuju.

Autor:  michalkatka [ 16.9.13, 18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

mínus pol z baterky ide na kasňu a pokračuje na motor, hľadaj...

Autor:  varok [ 16.9.13, 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Motor bývá od 93 roku ukostřen tak, že z mínus polu akumulátoru to jde na pravý přední podběh a pokračuje dál k motoru. Většinou to je na konzole vzadu pod vodní pumpou. Konzole je pro spodní silentblok zvaný telefon. Konzole je na motor upevněna 4 šrouby a pod jedním to je utaženo.

Autor:  jožo [ 17.9.13, 09:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Varok: Děkuju za výstižnou odpověď.

Autor:  slovacek.milos [ 18.9.13, 20:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

tvůj problém bych řešil v 3 x M5

ten alternátor je třífázový generátor a je ukostřen v 3 x M5 pokud se diodový můstek povolí a fáze nekostčí dobíjení povadne

ti to někdo vysvětlí :oops:

Autor:  jožo [ 19.9.13, 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Jo díky. Šroubky byly i malinko povolený. Očistil jsem je, pod matičky dal vroubkované podložky a zakápnul barvou.
Na foru radili přeměřit aj klidový odběr baterky. Údajně by měl být tak do 30mA, ale mě ukázal multimetr 540mA. Tak jsem zdělal panel rádia a kleslo to na 140mA. Postupně jsem odpojil centrální zamykání, digitální hodiny a stále 140mA. Tak jsem odpojil rádio - bylo napájený přímo z plusu baterky. A odběr padl úplně na nulu. Přepnul jsem měřák z rozsahu 10A na 200mA a stále nula.
Ale řídící jednotka zůstala zapojena, takže nějaký odběr by měl být.
Poradí někdo ? Na foru jsem tenhle problém nenašel. Díky.

Autor:  varok [ 19.9.13, 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Jestli rádio papá i v klidu docela hodně, není nic jednoduššího než ho zapojit ze stálého plusu tedy 30 na 15ku.

Autor:  Jarda S. [ 19.9.13, 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

jožo píše:
Jo díky. Šroubky byly i malinko povolený. Očistil jsem je, pod matičky dal vroubkované podložky a zakápnul barvou.

to si udělal napůl je třeba sundat víko a dotáhnout je i vevnitř :wink:

Autor:  jožo [ 19.9.13, 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Altík byl rozebraný a přitáhl jsem i diodový mostík.
Hodnoty naměřené multimetrem jsem ověřil na ručičkovém avometu. Vcelku se nelišily.
Zkusím rádio vyndat z auta a začnu odpojovat pojistky a měřit klidový odběr. Jestli
to dělá rádio tak ho vyhodím a bude pokoj.

Autor:  Milan Koukal [ 19.9.13, 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Podle toho co píšeš o příspěvek výše tak ti to dělá to rádio :!:

Autor:  varok [ 19.9.13, 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Tak jedině dát na přívod červeného drátu zvlášť vypínač na rádio, zapojit na spínaný plus 15, nebo vyměnit rádio za jiné.

Autor:  jožo [ 20.9.13, 08:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Tak to zkusím. Děkuju všem za dobré rady.

Autor:  jožo [ 21.9.13, 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

Tak záhada vysokého odběru z baterky v klidu vyřešena. Na jednom tematu tady na foru jsem našel, že při měření proudu se má trochu počkat, protože naměřená hodnota časem klesne. Moc se mi to nezdálo, ale zkusil jsem.
První hodnota na multimetru byla 140mA a po minutě klesla na 15 mA. Ověřil jsem to na ručičkovém avometu, kde hodnota po čase klesla na 10mA. Nechápu to, ale funguje to. Snad tento poznatek
pomůže i jiným. Děkuju všem za pomoc.

Autor:  varok [ 21.9.13, 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukostření u motoru Favorit BMM r.v.1994

To většinou u BMM a MPi felícií dělá ŘJ. Když se třeba vypne klíček, nebo odpojí baterie, tak si ŘJ ukládá data a proto je zvýšený odběr.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/