Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Alternátor? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=32499 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Alda44 [ 11.12.13, 16:34 ] |
Předmět příspěvku: | Alternátor? |
Zdravím,na svojí feldě 1,3MPi jsem vyměnil alternátor,dal nový řemen k altu,dal novou baterku a při měření u prodejce při zapnutých všech spotřebičích to dáva 11,76V což je málo.Nevíte náhodou někdo čím by to mohlo být,že to tak málo dobíjí? |
Autor: | varok [ 11.12.13, 18:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
A co je tam za altík? Magneton 70A? Je dobrá kontrolka dobíjení? Tedy, rozsvítí se po otočení klíčku a zhasne po naskočení motoru? |
Autor: | varok [ 11.12.13, 18:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
A za druhé, jaká tam je baterie, kolik dává dobíjení při běžícím motoru ale bez zatížení? Byla baterie nabitá, když jste ji koupil? někdy prodávají baterie vycucané neošetřené a mají na prázdno třeba jen 9V. |
Autor: | Alda44 [ 11.12.13, 18:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
mám tam Magneton 12V 70A,je po repasi.Baterka byla při koupi nabitá.Kontrolka se při startování rozsvítí a jak motor chytne tak zhasne.Při nastartování a bez zátěžě tam jse cca 13,8V,dneska mi to měřil v té prodejně. |
Autor: | 21lucas [ 11.12.13, 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
asi se ti nabudil regulator |
Autor: | Alda44 [ 11.12.13, 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
ten je taky nový. |
Autor: | 21lucas [ 11.12.13, 19:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
ja pisu nabudil, ne znicil, najdi si na googlu, jak regulator funguje a kdyz se dava novej co se s nim ma delat pokud nefunguje hned od zacatku |
Autor: | varok [ 11.12.13, 19:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
Tak tedy naprázdno bez zátěže tam je asi 13,8V, ale po zatížení to spadne na 11,76V? Tak to je velký úbytek, spíše bych řekl, jestli tam nejde něco do šlusu. Mě sice u fáčka na LPG taky spadne hrozně dobíjení a nevím proč, ale z nějakých 13,8V mi to spadne na asi 12,8V, což je málo, ale jen na volnoběh. Při přidání plynu na vyšší otáčky to stoupne asi na 13,5V. Mám altík jen 14V 55A. Ale vám to tak málo dobíjí i při vyšších otáčkách, nebo jen při volnoběhu? A to zatížení je co? Kolik toho zapnete? |
Autor: | slovacek.milos [ 12.12.13, 11:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
Alda44 píše: Zdravím,na svojí feldě 1,3MPi jsem vyměnil alternátor,dal nový řemen k altu,dal novou baterku a při měření u prodejce při zapnutých všech spotřebičích to dáva 11,76V což je málo.Nevíte náhodou někdo čím by to mohlo být,že to tak málo dobíjí? mě by zajímalo jak to měříš na baterce nebo na altíku, meří se to na altíku na sroubku M6 co de z altíku kostra na altíku a pak na baterce, a + pořád na altíku pak přidáš spotřebiče a klesne ti to na 11,7? |
Autor: | MartinK72 [ 12.12.13, 14:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
Na svorce B+ musí být bez zatížení 14,1 - 14,3V. Zkus jiný regulátor a zna nemáš někde přechodové odpory. |
Autor: | Peter50kw [ 12.12.13, 15:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
13,8 je uplne dost. Staci ked to pri zapnutych svetlach drzi nad 13. Mne felcka nevysla nad 13,8 a problem nebol. Aku vydrzal 7 rokov. |
Autor: | Alda44 [ 12.12.13, 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
já jsem to měřil na baterce a ten chlap z toho obchodu taky,ale je fakt že měl nějaký vymakaný měřák kterým se dá změřit i kapacita baterky.Těch 11,76V je tam při cca 2500-3000otáčkách,zaplé mám světla (parkovačky,potkávací,mlhovky),vystražné blinkry,vyhřívání zadního skla,topení na 4 stupeň,no prostě všechno.Radio jsem v létě vyhodil. |
Autor: | MartinK72 [ 12.12.13, 17:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
Peter50kw píše: 13,8 je uplne dost. Staci ked to pri zapnutych svetlach drzi nad 13. Mne felcka nevysla nad 13,8 a problem nebol. Aku vydrzal 7 rokov. Je nesmysl toto radit. To že to jeden aku vydržel, nic neznamená. Pod 13,5V se už aku dobíjí jen na cca 60% a pomalu sulfatuje. Při 13V se nedobijí skoro vůbec (žádné normální auto tak málo nedává, jen zanedbané křápy se shnilou elektrikou). Napětí vozové sítě se musí pohybovat nad 13,8V (už trvalý pokles pod toto napětí aku ničí), ideálně nad 14V. A třeba Varta Blue Dynamic musí mít přes 14V, jinak jde během dvou let do háje. Vím to, montuji je (a to i do Felicií). Ve starých autech odcházejí dřív. |
Autor: | varok [ 12.12.13, 20:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
No co jsme měli felinu, nedávno jsem ji prodal, motor byl 135 MPi a altík Magneton 70A. Chvíli jsem ho měl i ve fáčku. Ten jsem za žádných okolností nedostal taky nad 13,8V. Ale na druhou stranu to napětí drželo i při dost velkém zatížení světly, topením na 3-4, vyhřívání zadního skla. kolísalo to jen desetinku sem tam. Dobíjení začíná pracovat od 12,5V, ale klasické altíky Magneton mají dobíjet 13,5-14,2V. Na prázdno spíše přes 14V, po zatížení by to nemělo spadnout pod asi 13,5V jak už jsem psal, i MartinK72. Navíc tak velký úbytek znamená nějaký velký průser. |
Autor: | slovacek.milos [ 12.12.13, 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternátor? |
Alda44 píše: já jsem to měřil na baterce a ten chlap z toho obchodu taky,ale je fakt že měl nějaký vymakaný měřák kterým se dá změřit i kapacita baterky.Těch 11,76V je tam při cca 2500-3000otáčkách,zaplé mám světla (parkovačky,potkávací,mlhovky),vystražné blinkry,vyhřívání zadního skla,topení na 4 stupeň,no prostě všechno.Radio jsem v létě vyhodil. směrodatné měření je na altíku co popisuješ a hledáš je oničem stačí vyhořelé očko u altíku a můžeš měřit vypisovat stránky měnit deset altíků a je to k ničemu |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |