Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=32532
Stránka 1 z 1

Autor:  Fojttmutt [ 22.12.13, 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

Zdravim,
vim ze uz je tu hodne takovychto otazek, ale potrebuju radu.
Otackomer si dela co chce. At jedu nebo stojim, temer stale je na nule, za jizdy vetsinou se hybne na 5-6tis. otacek a padne zpet na nulu.
1] dal jsem novy drat od indukcni civky co vede to otackomeru
2] pojistky ok
3]Daval jsem i jinou pristrojovku a zadna zmena
4] menil jsem i indukcni civku, zadny rozdil
5] blbe jen otackomer, zbytek palubovky je ok
6] zadna oxidace nebo studeny spoj tam neni, v jine Felde otackomer jede
Obcas otackomer funguje normalne .

Jedina moznost dle meho nazoru je, ze oba otackomery jsou z MPI modelu, i kdyz dle me by mely byt stejne.
Vase nazory ?

Autor:  Veteranista [ 22.12.13, 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

U MPi bych předpokládal, že signal dává řídící jednotka a že to takhle jednoduše fungovat nebude

Autor:  varok [ 22.12.13, 14:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

I u BMM nejde signál přímo z indukční cívky, nebo spíše VN modulu. Z vlastní zkušenosti vím, že to z VN modulu nejde asi vůbec, nevím. Ale do otáčkoměru to jde z nějakého pinu v konektoru ŘJ. Jednou jsem to opravoval na feldě BMM 96. Fáčko to má asi stejně.
Budíky z BMM a MPi feliny nejsou záměnné. Taky jsem to zkoušel u naší feliny, ale na vrakecu mi dali asi z BMM a nefungoval. Po naskočení motoru to vždycky ručičkou otáčkoměru jen cuklo, ale neukazovalo to.

Autor:  Lamač [ 22.12.13, 15:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

To že nieje priamo zapojený na indučku/trafo,ale na osobitný pin na rj,ešte neznamená,že dostával iný signál,alebo že niesu prepojené vovnútri rj.Bmm na karbec by malo fungovať normálne,mpi ale nie.Kedže existovali/existujú aj karbecové feldy,tak pochybujem žeby preň vyrábali ešte aj extra otáčkomery.Aj ked síce neviem,či náhodou nemali len čisto hody namiesto otáčkomeru.

Autor:  varok [ 22.12.13, 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

Karbecovou felinu jsem zatím ještě na vlastní oči neviděl, jen jsem o tom četl. Když by to bylo tahané z VN modulu, v ŘJ spojené s otáčkoměrem, proč by to tak složitě dělali? Tahali by místo 2,5m drátu 5m?

Autor:  kwiko [ 22.12.13, 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

su blbe otackomery, respektive nieco na plosaku pristrojovky. Tiez som taky mal na felde. Forman ma pristrojovku z Mpi 1,6, byvavala aj z 1,3 Mpi, motor mam Bmm a uz nebohy Vrakorit mal pristrojovku z Mpi a bol tam karbec Obrázek

Autor:  Lamač [ 22.12.13, 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

Varok:Prečo je na felde ťahaný silový kábel z alternátora do poistkovky a pak z nej na batériu,ked mohol byť aj priamo? :|

Ale netvrdím že to tam je prepojené,je to pouze moja úvaha.

Autor:  varok [ 22.12.13, 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

Protože ve škodovce nějaký chytrák uvažoval, že to vylepší a ve výsledku to spíše zku..l než vylepšil. No a s těmi otáčkoměry se s tebou nebudu hádat, nemám to ověřené a možná máš pravdu. Bez schéma zapojení nebo alespoň konektoru ŘJ nic nezjistíme.

Autor:  ventYl [ 23.12.13, 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

ak by z RJ siel namiesto impulzov PWM signal, tak su vnutornosti otackomera asi jednoduchsie, pretoze odpada integrator.

Autor:  Veteranista [ 23.12.13, 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

Nechápu jak je to myšleno s tím taháním 5m vs. 2.5 m kabelu.
Nechápu proč by hall dával signál ŘJ, ŘJ signál pro VN modulu a z něj tahal signál pro otáčkoměr, to by bylo řešení pěkně na ko....
Souhlasím s Ventilem, že ŘJ dovede převést signál na takový, aby se samotný otáčkoměr zjednodušil

Autor:  varok [ 23.12.13, 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

Těch 5m oproti 2,5m bylo myšleno jen obrazně. Káblík by byl z ŘJ tahaný přímo k budíku. To je dejme tomu metr káblu, nevím přesně. Kdyby to šlo z VN modulu do ŘJ a teprve potom do budíku, to je další celá cesta vnitřkem vozu tam, a zase zpátky k budíku. To možná i 5m kabelu bude.

Autor:  kwiko [ 23.12.13, 15:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

tie budiky su zamenne, a teda su usposobene tak, aby ficali jak na karbeci, tak na Bmm ci Mpi. Ked kvoli tomu bude treba aj 10m kabla navyse stale je to inteligentnejsie ako robit x typov DPS budikov.
To je preco je felda super kara na opravy. Dnesne auta sice obcas maju HW rovnaky, ale SW je iny na kazde auto :sick:

Autor:  lukas.pce [ 30.12.13, 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

me na karbecu taky fungoval otackomer z feldy mpi :)

Autor:  hardb [ 5.1.14, 10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otackomer ve Favu, palubovka z Felicie

nevím jestli jste to už vyřešili ale nemůže to být jen "rozpajené" konektory ze zadní strany otáčkoměru jak je tam ten kovový váleček ?

mě to dělalo něco podobnýho a tohle to vyřešilo ...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/