Autor |
Zpráva |
Alda44
Příspěvky: 35 Bydliště: Nový Jičín
|
starter?
Zduř chlapi,
na mojí feldě 1.3 MPi 50 kW,r.v. 1999 jde nějak špatně startovat.Když chci nastartovat a dám klíček do polohy jedna,tak čerpadlo nasaje benzín,kontrolky svítí startér se snaží točit,ale tak po cca třech až čtyřech protočení se mi zdá,jakoby docházela šťáva v baterce.Když baterku hodím na nabíječku tak je cca po necelé hodce nabitá a pak to chytne hned.Nevíte v čem by mohl být problém?Baterku jsem měřil a ukázalo mi to 12,9 v.Dají se nějak změřit ampéry na baterce?Mulťák mám,ale nejsem z toho moc chytrý.Ďikec za pomoc.
|
25.11.13, 16:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Re: starter?
kolik ma baterie pri startu ?? pokud pod 9V je Kaput a nic ji nezachrani
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
25.11.13, 16:24 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: starter?
Ono to taky klidně může být i tím, že ti ji alternátor nedostatečně nabijí, takže baterka postupně "degraduje" a za čas dost podstatně zeslábne kvůli sulfataci. Nebo jezdíš kratší štreky a baterka se nestačí dobít. Začni u alternátoru. Nastartuj, nech to chvíli běžet, připoj multimetr na akumulátor (rozsah nastav na 20V), rozsviť světlomety a ať ti někdo přidá otáčky (jde to i přímo na motoru). Mulťák musí ukázat 13,8V - 14V. Víc ti při zaplých světlech asi neukáže, pokud napětí naopak spadne pod 13,8V, je to špatně a zřejmě bude mezi altem, pojistkami a akumulátorem v koncovkách (očkách) kabelů přechodový odpor. Docela se vyplatí to všechno odpojit (včetně očka kabelu od baterky u spouštěče), koncovky očistit smirkem, to samé šroubové svorky a poté kabely důkladně přišroubovat a očka nakonzervovat tenkou vrstvou vazelíny. To samé udělat s ukostřovacím kabelem mezi baterkou, karosérií a motorem. Dotáhni si na zadním čele altíku ty tři matičky, občas se povolí a napětí potom skáče. Pokud je altík v pořádku, zaměř se na akumulátor. Změř klidový odběr vozu (odpojit mínus baterky a mezi mínus a odpojený kabel připojit mulťák přeplý na měření proudu (rozsah 200 mA). Nesmíš naměřit výraznější odběr - třeba stovky miliampér a podobně.
|
25.11.13, 17:50 |
|
|
Alda44
Příspěvky: 35 Bydliště: Nový Jičín
|
Re: starter?
zítra na to kuknu.
|
25.11.13, 19:43 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: starter?
Jestli tedy dobře dobíjí, tak potom změřit napětí na akumulátoru jak psal 21lucas. Při točení startérem by němělo napětí na akumulátoru klesnout pod 9V. Sice i při napětí kolem 8V se dá auto natočit, ale je to známka akumulátoru bez kapacity.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.11.13, 15:00 |
|
|
Alda44
Příspěvky: 35 Bydliště: Nový Jičín
|
Re: starter?
tak dneska jsem to nestihnul.Jakou baterku byste mi případně doporučili?12V 45Ah?A jakou značku,Varta,Perion,Maff?
|
26.11.13, 18:01 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Re: starter?
kousek vedle se to resilo co nejlepe
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
26.11.13, 18:26 |
|
|
Alda44
Příspěvky: 35 Bydliště: Nový Jičín
|
Re: starter?
tak jsem to dneska změřil. Baterka má 12,79V při startu 7,60V při chodu motoru a zapnutých všech spotřebičů 12,78V+přidání plynu 13,54V
Tak to je asi hyn baterka?
|
27.11.13, 15:43 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: starter?
Asi už není v nejlepším stavu. Pokud má 12,8V v klidovém stavu (což je napětí nabité baterie) a při startu dá jen 7,6V, je už slabá.
|
27.11.13, 15:50 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: starter?
Mě se osvědčila značka baterek Starter Plus.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
27.11.13, 16:32 |
|
|
Alda44
Příspěvky: 35 Bydliště: Nový Jičín
|
Re: starter?
zítra to jdu změřit k profikovi,takže budu chytřejší.
|
27.11.13, 17:26 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: starter?
No nejlepší na tohle jsou záťěžáky. Mívají to někdy v prodejnách, kde se zaměřují hlavně na prodej auto akumulátorů. Nevím co je uvnitř, nejspíše nějaký silný odpor a ampermetr měří kolik akumulátor dá maximum. Já mám ve fáčku asi 4 roky Akumu a jsem docela spokojený. Když jsem ji kupoval ve speciálce v ostravě, tak mi ta ženská tvrdila, že Akuma a Varta už taky není to co bývalo předtím. Kdysy prý nebyl problém, aby akumulátor Akuma nebo Varta vydržel běžně i kolem 10 let, tak dnes tak asi půlku.
A chtěl bych se zetat. Ty akumulátory Startér Plus jsou dobré? jako další uvažuji o této značce. Někdo tvrdí že to je česká výroba, jiní že poláci. Co tak ale poslouchám a čtu, lidé je docela chválí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.11.13, 19:04 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Re: starter?
nebo pouzit "milosuv test"
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
27.11.13, 19:10 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: starter?
Žhavil Miloš žhavil drát.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.11.13, 20:24 |
|
|
Alda44
Příspěvky: 35 Bydliště: Nový Jičín
|
Re: starter?
tak je to jasné,baterka je hyn.Měřil mi to nějakým měřákem a kapacita byla 33%.Tak jsem koupil novou a je to o.k.Ďík všem za rady.
|
28.11.13, 18:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|