Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
tranzistorový zapalování... https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3275 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Šemik [ 21.1.07, 09:50 ] |
Předmět příspěvku: | tranzistorový zapalování... |
Čus Nejprve se musím přiznat k tomu, že mé znalosti a chápání elektroniky končí diodou Tranzistory a pod. jsou pro mě více méně španělská vesnice... No, a teď k vlastnímu problému. Náhradní díly pro Lady jsou v Plzni okolí k sehnání jen z turecka, takže vůbec žádná kvalita. A náš žigul Leonid má v rozdělovači značně opálené kontakty, snad to jsou ještě ty, které mu dali na výrobní lince v Toggliati v roce 1975/76 Zkoušel jsem je měnit za turecké z mototechny, ale nové turecké však po 20km jízdy vypadají úplně stejně, ne-li hůř Neměl by někdo schéma nějakýho elektronickýho obvodu, kterej těm kontaktům ulehčil život? Ono mě totiž moc nebaví, když každý týden musím vyndat kontakty, ošmirglovat je a zase je zandat... Tak kdybyste někdo něco měl, byl bych vděčný... Dík |
Autor: | Martin [ 21.1.07, 09:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zapojení je spousta, ale většina lidí to nedoporučuje včetně pana Čecha. Nešlo by tam napasovat rozdělovač z favorita? |
Autor: | Šemik [ 21.1.07, 09:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, slyšel jsemo tom, ale s tím je hrozná práce, ne že by mi práce vadila, ale nějaké technologie které jsou při té montáži třeba (svařování mosazí), nemám kde vzít.... |
Autor: | Martin [ 21.1.07, 10:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Článek od pana Čecha: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=403 Další článek z techwebu: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=111 Kdybych něco stavěl, tak by to bylo asi toto: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=416 Já jsem si chtěl taky postavit, ale nakonec jsem tam dal komplet z favorita a je to znát: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=404 |
Autor: | michalkatka [ 21.1.07, 11:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik hovorí o kontaktoch v rozdelovači a nie v regulátore napätia... v tomto prípade by som hľadal náhradný diel na vrakáči, alebo niekto niekde v garáži určite bude mať žigulácky rozdeľovač. ďalej by som dôkladne prekontroloval zapaľovaciu sústavu, prerušovač, indučku, sviečky a VN káble... |
Autor: | Martin [ 21.1.07, 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vždyť já nemluvím o regulátoru napětí, ale o zapalování. |
Autor: | michalkatka [ 21.1.07, 11:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
však áno, ale on nemá problém so zapaľovaním, ale s rozdeľovačom... VN kontakty ktoré rozdeľujú iskru na jednotlivé valce... už ich má tak opálené že iskra mu skáče súčasne vo valci aj v rozreľovači... |
Autor: | Martin [ 21.1.07, 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chápu, ale když dá zapalování z favorita, nebo opto, tak se nemusí o kontakty vůbec starat a o to mu jde. |
Autor: | michalkatka [ 21.1.07, 11:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
zapaľovanie z fava na žiguli? viem si to predstaviť, ale ako to vyrieši vylagrovaný rozdeľovač??? alebo myslíš to aj s rozdeľovačom? neviem ako by to celé napasoval na žiguli motor? |
Autor: | Martin [ 21.1.07, 12:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
To byl jenom nápad, motor z žigula jsem v životě neviděl, tak nevím. Možná by stačilo tam dát jenom cívku s magnetem, ale opravdu nevím jestli by to bylo možné. A ono mu snad nejde ani o celý rozdělovač, jako o kontakty. |
Autor: | Nepér [ 21.1.07, 14:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, bavíme se tu o kontaktech, které rozdělují jiskru na 1 ze 4 válců, nebo o kontaktech přerušovače? |
Autor: | Šemik [ 21.1.07, 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bavíme se o kontaktech přerušovače, t.j o těch co přerušují obvod primárního vinutí zapalovací cívky. To jsem nějak zapomněl napsat hned v prvnim příspěvku Sorry za zmatení... Jinak zapalovací kabely jsou zánovní, hlavice rozdělovače nová, kondenzátor má dokonce vyšší kapacitu než je nutno... 0.29 místo 0.25 |
Autor: | michalkatka [ 21.1.07, 15:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemiku citujem z tvojho prvého článku A náš žigul Leonid má v rozdělovači značně opálené kontakty... takže si myslel prerušovač? ak sa ti opaľujú kontakty tam, tak vymeň ten kondík, hodnotu môže mať písanú vyžšiu, ale aká je skutočnosť??? |
Autor: | Šemik [ 21.1.07, 16:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsme se do toho ale zamotali... Ten kondík má ve skutečnosti těch 0.29 (jednotky všichni víme, ale nevim jak se píšou ). A ty kontakty jsou opálené proto, že si myslím že jsou to ty původní co dostal v togliatti před 32lety a 66 000km, takže je spíše zázrak že vydržely až do dnešního dne A myslím, že se opalují se tolik proto, že když je ošmirglovávám aby byly opět schopné provozu, tak ty kontaktní plochy vždy udělám více nebo méně do kulata, roviny nelze dosáhnout... Takže je tam pak jen bodový styk, který nevydrží moc dlouho Snad jsem už na nic nezapoměl |
Autor: | slovacek.milos [ 21.1.07, 16:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
šemíku vyprdni se na to na vrakecu seženeš, rozdělovač,cívku a tranzistorové zapalování z fáčka a máš svatý klid miloš |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |