Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Výměna alternátoru https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=32791 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | trady [ 16.3.14, 15:42 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna alternátoru |
Nazdar pánové. Plánuji vyměnit stávající alternátor Magneton 55A, za Feliciový 70A popř. silnější. Potřebuji vědět, zda stačí vyměnit ten klumpr co drží altík (takovy ten odlitek, vidlicka) + horní napínák. teď si přesně neuvědomuju jak tam je řešený uchycení motoru. aby ta vidlice nekolidovala s uchycením motoru. Vím že ta vidlice je jen pro 1.3 fe, fa altíky a jiné se musí uzpůsobit. To je prvni cast otázky. a druhá: když naroubuju altík z felicie do auta, tak mám dva konektory na altíku. jeden je silová č 30, to dáme na startér nebo na baterku. Druhý je značen jako č 64. Tipuju že to je signál kontrolky dobíjení, tedy připojíme ji na kabel R co originalne vede z altiku na regler a dale na 4. pol svorkovnice do pristrojoveho stitu. je to tak? kabel M mezi reglerem a altikem nyni nepotrebujeme, vyhodit a kabel 15 co vede od spinacky na regler a dale na civku zapalovani jen upravime a vedeme primo na zapalovani a krabice regleru muze pryc. je to tak nebo se nekde sakra mylim? proc to chci udelat je jednoduche, budu kupovat asi novou baterku 55A mozna silnejsi. V altiku zacinaj jecet ložiska. V aute mam nejakou tu aparaturu a ikdyz mam radio i zesilovace tahane primo od baterky tak to nestiha a plne nabita baterka je za chvili kantare nehlede na to že i za jizdy pohasinaji svetla pri basech . dobijeni je OK 14,02V ale s hudbou zaplou asi 12,1 - 12,3V. (samo roznute svetla, ventilator topeni atd pozapinane) |
Autor: | darklord [ 16.3.14, 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
Ten feldacky magneton 70A je slepa ulica. Zozen nieco od normalneho vyrobcu, uchytenie treba upravovat tak ci tak, cize ked uz sa v tom hrabat, tak nech to stoji za to. |
Autor: | trady [ 16.3.14, 16:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
jako jo koukal sem na bosch 90A nebo 120A ale tady uz to je o vicero upravach. |
Autor: | Šemik [ 16.3.14, 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
Šílenost - větší šmejd jak 70A Magneton z Felicie neznám. Pokud Ti stačí 70A (což snad ano) pořiď si alternátor z Fabie I 1.4 44/50kW. To je Bosch, případně licenční Magneton (ale přesná a plně funkční kopie). Jeho uchycení je téměr shodné s alternátorem Felicia a na hřídel přesně pasuje malá řemenice pro klínový řemen z favoritu (nebo drážkovaná z Felicie). K zapojení Ti stačí opravdu jen dva kabely, silový plus (ve škodovce origo černý kabel 6mmq s očkem M6, ten je pro tuto úpravu bezpodmínečně nutné vyměnit za silnější, aspoň 10mmq kabel a nakrimpovat silové oko M8, třeba GPH.) Na jeden PIN malé svorkovnice se instaluje původní modrý kabel od kontrolky, je tam 2,8mm fastonek. Žlutý kabel od regulátoru se vyhodí a je to. Přívod plusu do regulátoru může zůstat z důvodu nesnadného upravení svazku, jen mu odpoj kostru ať je v OFF stavu. |
Autor: | trady [ 16.3.14, 17:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
tak ted tam mam 55A altik a nestiha, proto chci jit vyse a ne dolu. Otazka je zda ten muj altik uz jen nestiha davat ampery, ikdyz volty jsou OK |
Autor: | Veteranista [ 16.3.14, 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
Jak nestíhá?ty máš v atě nějaké extrémní audio?Protože nemáš ani mlhovky, mě na osvětlení, startování atd stačí i 35A totiž |
Autor: | Jarda S. [ 16.3.14, 19:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
trady píše: jako jo koukal sem na bosch 90A nebo 120A ale tady uz to je o vicero upravach. ne o nezbytně víc než 70A z felicie |
Autor: | MartinK72 [ 18.3.14, 10:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
trady píše: tak ted tam mam 55A altik a nestiha, proto chci jit vyse a ne dolu. Otazka je zda ten muj altik uz jen nestiha davat ampery, ikdyz volty jsou OK Napětí je O.K.? Kolik voltů? Pokud by totiž altík nestíhal, napětí by NEBYLO O.K. Při přetížení by kleslo někam k třinácti voltům, i níže. Bosch nebo Magneton 14V/70A z Fábie je dobrá volba, zabudování není opravdu obtížné. Jen je potřeba použít malou 60mm řemenici z Favorita, jak píše Šemik. Bez dostatečných otáček není výkon, to platí u všech altíků. |
Autor: | trady [ 18.3.14, 20:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
za jizdy pri basech pada napeti na 11,5 V bez hudby normalne se svetly a vetrakem za jizdy (cca 3000ot) 14V |
Autor: | MartinK72 [ 18.3.14, 21:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
Přímo na baterce? Pokud máš silný audiosystém, pomohl by kapacitor. |
Autor: | Šemik [ 18.3.14, 22:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
11.5V? V kterém místě instalace a zejména jakým přístrojem to měříš? Sakra malý napětí, to by z alternátoru snad skákaly diody a baterka byla kulatá Možná by stálo za to, vyčistit veškeré spoje kabelů, kontakty akumulátoru a třeba ho i vyměnit.. Protože jestli skutečně klesá napětí takto razantně pod 12V, jeho stav nebude příliš zdatný. |
Autor: | trady [ 19.3.14, 15:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
tak meril sem to multimetrem jak na kontaktu altiku tak i primo na baterce jak rikam, svetla, vetrak, sterace a ja nevim co 13,8 - 14V (1000ot), zapnu hudbu vse dobre a kdyz prijde poradny dlouhy tahly bass, padne to pod 12V a zesilovac se vypne, musim to vytocit az na 3000 ot aby to nevypinalo a volty byly tak nejak na 12,7V a kable k zesaku teple premyslel sem nad druhou baterkou, kapacitator fak netreba profi zvukaři autohifi to nepouzivaji. a kdybych dobijel dve baterky tak proto chci silnejsi altik. mozna i 120A z octy PS: zapomel sem napsat ze sme merili kabel od zesaku klestovym ampermetrem a psalo to 28A pri tech basech (30A pojistka, 2x uz menena) a s radiem (20A pojistka) okolo 40A, (do 55A moc nechybi), ale zesak v zime dokaze odmrazit zadni okno |
Autor: | CROWACK [ 19.3.14, 17:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
Vole takový odběry , to máš ke kolotočům ne? |
Autor: | varok [ 19.3.14, 18:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
Tak sice nejsem elektrikář ani audinadšenec, ale podle mě píšeš blbosti. Právě že nadšenci do takovýchto audio speialit dávají kapacitory, což je v podstatě obrovský kondík, který vyrovnává ztráty. Si tam dej akumulátor z tatry 150Ah. Ty odběry jsou ale asi jen špička, ne? Nebo normální dlouhodobější? Se nediv že altík nestíhá. Při volnoběhu ti to neutáhne ani ten slavný Bosh z fábky. |
Autor: | varok [ 19.3.14, 18:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna alternátoru |
Pořád tu básníte o Bosh 70A z fabie, ale to není na volnoběh při asi 850 ot. /min. ale při určitých vyšších otáčkách |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |