prosím o pomoc (klesání napětí)
Autor |
Zpráva |
Qs.Fisa
Příspěvky: 18
|
prosím o pomoc (klesání napětí)
Zdravím škodováci mám Fabii 1.9 sdi 207 000 najeto rv. 2001. Jel jsem z práce a postupně mě všechno přestalo jít (stěrače,světla,topení,blinkry atd..) motor se začal hádat a postupně přestalo auto ject až motor sám vypnul.. Myslel sem si že to bude alternátorem tak sem ho vyndal a dal zkontrolovat bylo mi řečeno že je ok ale ze to může dělat baterka. Tak jsem koupil novou baterku ( caryon 72Ah) cca měsíc bylo vše ok. Ale teď nastartuji a palubka svítí polovičně i topení mám na max a po cca 10 minutách jízdy se palubka rozsvítí na plno a topení taktéž už nevím čím by to mohlo být prosím o jakoukoli pomoc předem díky..
|
31.7.14, 23:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
K té palubce, neblbne ti jen nějaké stmívání palubky? Základ je měřit napětí - jaké je klidové napětí, jaké je napětí po nastartování, po zvýšení otáček na cca 1500, po několika kilometrech jízdy.
|
1.8.14, 00:31 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Ano, měřit napětí je základ. Pořiď si multimetr a měř. Pohasínání palubovky nemusí být směrodatné, ale poznáš to i podle rychlosti stěračů, ventilátoru.... Každopádně multimetr je exaktní.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
1.8.14, 04:49 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Pro tákovéto orientační měření stačí i ten nejlevnější multimetr z OBI. Napětí na prázdno při nastartovaném motoru by mělo být asi kolem 14-14,2V. U Fabie nevím, ale možná i o nějakou desetinku voltu více. Po zatížení všemi jmenovanými spotřebiči, tedy světla, ventilátor topení, rádio nahlas, vyhřívání zadního okna by napětí němělo spadnout pod 13,5V, popř. jen pár desetin V. Jestli i po zvýšení otáček je napětí na nějakých 12,5V, je asi regulátor, popř. jen uhlíky KO.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
1.8.14, 07:40 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Nemůže to dělat baterka, je to jednoznačně alternátorem. Napětí na svorce B+ u altíku je 14,7 - 14,8V a nesmí se měnit ani při zátěži.
|
2.8.14, 22:01 |
|
|
Qs.Fisa
Příspěvky: 18
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Tak jsem zkoušel napětí bez zátěže při nastartovaném motoru má napětí 12,06V při 2000 otáčkách a více je napětí stejné!.. dnes sem mel problém s nastartováním po cca 15 km jízdy mi přestalo vše jít jak má (světla topení podsvícení palubky otáčkoměr se zasekl atd..) tak sem motor vypl a logicky už nenastartoval.. Jedině přes kabely. Tak zítra jedu do servisu ať stím něco udělají jen bych se chtěl zeptat jestli někdo neví co by stála výměna uhlíku či regulátoru?
|
5.8.14, 22:35 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
To napětí je jednoznačně málo, to prakticky nedobíjí. Výměna regleru na Felicii je záležitost na 15 minut i s proměřením, cena materiálu je v řádu stovek korun. Na Fabii si nejsem jistý, ale snad to nebude výrazně dražší.
|
5.8.14, 22:44 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Kup jiný altík z vrakáče. A ta baterka tím podbíjením taky asi dostala zabrat. To co jsi naměřil je naprosto nevhodné, jezdil jsi na baterii. Těžko říkat cenu za opravu, když nevíš, co přesně tomu je. Altík by se po opravě měl dát na zkušební stolici a zjistit, jak fachčí, což taky nějakou kačku stojí. Jinak díly na altík jsou relativně levné položky...
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
5.8.14, 22:45 |
|
|
Qs.Fisa
Příspěvky: 18
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Myslíš ze to baterce hodně uškodito??.. jinak každopádně děkuji všem za info
|
5.8.14, 23:41 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Baterka dostala zabrat určitě, dobrá zpráva je, že obvykle se po opravě dobíjení denním provozem dostane zpět do formy...
|
6.8.14, 00:18 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Když se baterka vybila tak, že to až přestalo jet, dostala zabrat. Uvádí se, že pokud poklesne napětí u olověného aku pod 1,75V na článek (10,5V na celý aku), dochází k nevratným změnám a snižuje se nevratně kapacita aku. Jak moc to postihlo tebe, musel bys to zjistit kapacitní zkouškou.
|
6.8.14, 08:19 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Já se obávám, že jelikož ji takhle vybil asi vícekrát, tak ta baterka nepřežije zimu....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
6.8.14, 08:21 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Jestli to dá do pořádku, tak do zimy než udeří silné mrazy by neměl být problém. U starého i tohohle fáčka jsem měl akumulátor taky těsně před smrtí a přes léto i na podzim, než byly mrazy pod 0°C jsem neměl problém. Chtělo to občas nabít i externí nabíječkou, ale stačilo 1 za měsíc. No, altík u Fabie už je něco jiného než ty u Fáva a Feliny. Tam stačí odšroubovat dva šroubky, vytáhnout konektor. Vyměnit regulátor i s uhlíky a otázka a pár minut jak psal Fatal. U fábie se musí rozebrat půl altíku, hlavně vytáhnout z auta ven. Musí se sundat ten zadní plastový dekl a tam to nějak je. Kamarád nedávno opravoval altík na své Fábii 1,4. Takže tam to bude dražší, myslím že říkal, že se musí vyměnit už celé to zadní čelo s uhlíky i regulátorem a to není nejlevnější.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.8.14, 10:42 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
Teď jsem se díval na Auto Kelly a levnější varianta stojí okolo 1500,- kč a dražší prý origo skoro 2500,- kč. Takže to nebude oprava na 500,- kč.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.8.14, 10:45 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: prosím o pomoc (klesání napětí)
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
10.8.14, 12:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|