Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

přepínač topení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3361
Stránka 1 z 1

Autor:  paradio [ 26.1.07, 19:17 ]
Předmět příspěvku:  přepínač topení

Chapi, není tu nějaký elektrikář /ne autoelektrikář/, který by byl ochotný radou či pomocí s tímto problémem. Dávám do šáde nezávislé topení z trabanta, vše už mám jen mi chybí spínač. Originál už asi neseženu, ale nechá se to nahradit prý nějakým třífázovým spínačem. Kdybych to chtěl popsat tak asi by to byl třípolohový třífázový přepínač. nákres je na obrázku.

http://www.ukazto.com/img/pepnatopen.jpg

Autor:  vopaje [ 26.1.07, 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Paradio,pokud dáš třífáz.přepínač do auta,počítej s tím,že bude přez celou polubovku :shock: :shock: .
Né,to byla sranda a teď k dotazu.Možná by se dal použít přepínač menší ,ale záleží na spínacím proudu /pro kontakty-co vydrží/.Napiš co zařízení baští /W neboA/ . čus Pavel

Autor:  paradio [ 26.1.07, 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

já mám to topení na stole a co vím tak jeden kontakt spíná ventilátor - používám ventilátro topení ze š100, druhý spíná podávací čerpadlo benzínu - ze š1203 a ten třetí jen pár vteřin spíná proud na žhavící svíčku. jak to změři to tedy nevím.

http://www.ukazto.com/img/toptrab.jpg
pro lepší představu sem hodím celé schéma je to ten horní

a obrázek toho topení
http://www.ukazto.com/img/topeniu1.jpg

jen větrák je jiný jak jsem psal

Autor:  vopaje [ 26.1.07, 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

Dobrá,to stačí.Mrknu na to a dám během víkendu vědět.čus

Autor:  paradio [ 27.1.07, 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

prosím tě, když už jsme u toho, mám ventilátor z š100, ten velikej šnek, ale líbil by se mi tam ten originál z trabi, je asi třetinový, ale má chybu, je na 6v / 25W/. šlo by to nějak vyřešit.

Autor:  Martin [ 27.1.07, 11:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tan ventilátor by šel vyřešit, ale musel by si sehnat odpor 1,7ohm 25W. To by chtělo spíš odporový drát co vydrží 4,2A. A šlo by ho dát před ventilátor a bude to taky topit.

Autor:  Martin [ 27.1.07, 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

V tom schématu je to dokonce nakreslený i pro 12V. Je to ten odpor r2 na obrázku 13. Ale pozor! U žhavící svíčky musí být také odpor - na obrázku 11 je označen jako r2 (U je žhavicí svíčka). Ten vypínač označený jako a2 je nejspíš tepelná ochrana. No a ten vypínač a1 mi moc nejde do makovice. Nezdá se mi tam ta propojka co je mezi dvěma kontakty. Snad ti poradí někdo jiný.

Autor:  paradio [ 27.1.07, 12:23 ]
Předmět příspěvku: 

jj ta propojka je tam proto, aby po úplném vypnuutí ještě do vyhoření benzínu běžel větrák. vypne ho až ten mikrospínač, ten je nějakým záhadným zůsobem ovládaný tím mikrospínačem. Ten vypínač a2 le totalní vypínač, ale ten je jen pro případ potřeby kompletního vypnutí.

Autor:  Martin [ 27.1.07, 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

Aha a ten mikrospínač je ovládaný nejspíš tepelně. V tom případě je úplně zbytečný takhle složitý vypínač. Podle mě by stačilo šikovně zapojit vypínač co je v autě na topení.

Autor:  paradio [ 27.1.07, 13:21 ]
Předmět příspěvku: 

je to tam trochu zamotaný, na první polohu se zapne ventilátor, na druhou čerpadlo a krátkodobě i žhavka. po dobu žhavení svítí ta kntrolka. po odpojená svíčky zhasne. Potom při vypnutí ještě do vychladnutí běží větrák a svítí kontrolka /u ní to nevím jistě/. vypne větrák, zhasne kontrolka. Už jsem hledal mezi tou hromadou autovypínačů hledal vhodný, ale nic mě nenapadlo. Tak jsem si přečetl tuhle diskuzi

http://www.trabi.me.cz/trabi.php?id=5&aid=6

hlavně mě inspiroval tenhle člověk

hlavně se podívej jestli máš na 12V motorek ventilátoru. Ten odpor je jen pro žhavící svíčku.Odpor jde velice těžko změřit. 00nic ohmů a protéká jím asi 17ampér.Je to pár závitů velice tlustého odporového drátu.Čerpadlo třeba ze Škody 1203. Nejhorší je nahradit ten vypínač.I já jsem sehnal bufíka bez něj. Ale jsem elektrikář,tak jsem si ho poskládal z 3fázového vypínače VS16 (ukecej nějakého elektrikáře ve tvém okolí)(mě ne ).

Autor:  Martin [ 27.1.07, 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jo to jsem ze schématu pochopil. Ten odpor pro žhavení bude velmi malý - 0,36ohm. Ten vypínač by podle mě stačil i ten ze škodovky na topení, ale nevím.

Autor:  paradio [ 27.1.07, 23:05 ]
Předmět příspěvku: 

mám tady krabici od bot plnou spínacích relátek jako jsou na světla, tak to zkusím nějak zmastit z nich.

Autor:  ventYl [ 27.1.07, 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Jo to jsem ze schématu pochopil. Ten odpor pro žhavení bude velmi malý - 0,36ohm. Ten vypínač by podle mě stačil i ten ze škodovky na topení, ale nevím.


ja osobne by som to zapajal cez relatko a cez pomerne slusne relatko, ak sa dobre pamatam, tak vykon vo wattoch mas (U^2)/R, cize 144/0,36ohm a to ti ten vypinac v ziadnom pripade neznesie. Druha vec je, skade z instalacie to chces napajat ;) Ale do schemy som nepozeral, takze neviem, ake to ma v tom mieste cca napatie, ak je mensie, tak to moze byt OK, ale kazdopadne treba pouzit relatko, na vypinaci sa potom zbytocne opaluju kontakty.

Autor:  paradio [ 27.1.07, 23:33 ]
Předmět příspěvku: 

myslím, že takový proud to zase nebere, trvale asi 25W a při žhavení - krátkodobě 100W. to by vypínač měl vydržet a o rele od světel nepochybuju, při svícení je spotřeba víc než 100W. a napájet to budu přímo od baterky- resp. starteru - má to svou pojistku a ovládat to bude dálkové ovládání nebo manuálně v autě, prostě si zatopím DO přes okno hodinu před tím než vylezu z bytu. soused to má v pajeru ale ne z trabanta, tak já to chci taky.

Autor:  vopaje [ 27.1.07, 23:44 ]
Předmět příspěvku: 

paradio píše:
prosím tě, když už jsme u toho, mám ventilátor z š100, ten velikej šnek, ale líbil by se mi tam ten originál z trabi, je asi třetinový, ale má chybu, je na 6v / 25W/. šlo by to nějak vyřešit.

Co vyhodit pouze motorek a napasovat ten stovkový,to znamená že obal bude origo.Stovkový má uchycení na dva šrouby a hřídel rotoru cca 6mm.Určitě lepší,než tam dávat odpor.Na ten přepínač jsem se ještě nedostal./před chvílí jsem se vrátil z cest a zítra asi opět/.čus

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/