|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Autor |
Zpráva |
adinek
Příspěvky: 144 Bydliště: Praha 5 Barrandov
|
Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Zdravím.Mám škodu 105L r.v. 1985 a zjistil jsem u ní nedávno problém v tom, že za jízdy když zapnu třeba ventilátor chladiče motoru a blinkr dohromady, tak tam bliká kontrolka dobíjení v rytmu toho blinkru.A nebo když zapnu třeba větrák topení tak ta kontrolka svítí slabě skoro souvisle..Tuším že bude asi problém v alternátoru, ale mám dotaz jestli by to nemohlo být i v tom že autobaterie už není schopná se dobít.Je cca 12 let stará a sám jsem překvapený že až do teď fungovala..Potřeboval bych zjistit v čem je závada abych neměnil alternátor když by byla závada v baterce a naopak..Pokud máte někdo nějaký tip, dejte prosím vědět
|
28.1.15, 00:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Asi budeš muset proměřit nabíjení, tedy napětí na volnoběhu, při zvýšených otáčkách, totéž když zapneš spotřebiče. Dále bys mohl dočasně vyměnit baterii za jinou, třeba z jiného auta, a ověřit tak zda není problém v baterce.
|
28.1.15, 08:56 |
|
|
jansjans
Příspěvky: 590 Bydliště: Praha
|
Re: Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Podivej se taky na ukostreni.
_________________ Volvo 940 B230FB aut. '91 dříve: Škoda Favorit 136L '90, LPG
|
28.1.15, 09:48 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Problém nemusí být jenom v altíku, ale také v relé dobíjení.....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
28.1.15, 22:24 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Problemu muze byt vice a vše je možné. Altik, regulator, kabelaz, kostry akumulator. Ocistenim koster a kontaktu se nic nezkazí.prehodit baterku na zkoušku a měření s ni je otázka par minut take.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
28.1.15, 22:51 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Jedná se o poměrně častou závadu těchto vozů - horší stav elektroinstalace napájející spotřebiče přes pojistku č. 2. Je tam někde přechoďák a teče ti tam proud i z pomocného usměrňovače altíku, přes kontrolku dobíjení. Proto kontrolka pomžourává tím víc, čím větší je v této větvi elektroinstalace odběr proudu. Setkal jsem se s tím mockrát, často stačí dotáhnout šroubky u pojistky a nebo očistit pojistku a její kontakty. S tou kontrolkou to nesouvisí, ale pokud máš pocit že altík nedobíjí, změř napětí na akumulátoru a to při mírně zvýšených otáčkách a bez zapnutých spotřebičů. Měl bys naměřit 14 - 14,2V. 12 let stará baterka ale může kleknout ze dne na den, není to nic neobvyklého.
|
31.1.15, 20:28 |
|
|
Rotacak
Příspěvky: 12 Bydliště: Děčín
|
Re: Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Dobrý den, vyskytl se mi podobný problém. Mám Š 120 GLS, r.v. 1985, měnil jsem alternátor i regulátor napětí. Poté jsem kupoval novou baterku, prováděl se test stability baterky, který byl v pořádku. Baterka je údržbová, 44 Ah, 330 A, destilka je také v pořádku, stáří baterky je asi 5 měsíců. Předtím byl problém v tom, že to přebíjelo, oddělal jsem takto dvě baterky, než se přišlo na problém. Při posledním měření na alternátoru se pohybovalo dobíjení mezi 12,3 - 14,2 V, celou dobu se baterka držela v pohodě. Před pár dny prošlo auto technickou, druhý den jsem s ním najezdil asi 350 km, další den asi 50 km, byla to spíše souvislá jízda kolem 70 - 90 km/h, převážně na pětku. Přesto při zaparování najednou baterka neměla šťávu, aby natočila teplý motor. Ještě dodám, že u startéru budou potřeba vyměnit brzy uhlíky, netočí tak, jak by měl. Auto jsem tedy roztlačil a nastartoval na rychlost, dojel domů, druhý den jsem si půjčil diesela se 72 Ah baterkou a zkoušeli jsme přes kabely nastartovat, přesto se startéru moc nechtělo, chvílemi to znělo, jako by ne zcela doléhal postorek a jako by někde něco brousil, přesto se podařilo nastartovat. Několikrát po tom se podařilo opět nastartovat, nyní už opět nelze. Baterku mám nyní doma na nabíječce, na maximum Včera dopoledne dobíjela kolem 1A, poté odpojeno a dneska odpoledne po zapojení nabíječky dobíjí asi 2A, tudíž i bez zátěže se vybíjí. Jinak za jízdy při zapnnutí topení napln se lehce rozsvítí kontrolka dobíjení, čím vyšší otáčky, tím více svítí, ale vždy jen slabě. Jinak nesvítí vůbec, topení jsem moc nepoužíval a pokoušel jsem se přílš nesvítit, abych zkusil, zda se dobije baterka, ani toto moc nepomohlo. kontakty jsem očistil, zapojení aulternátoru i regulátoru napětí jsem také zkontroloval, ale dál už nevím, co bych kde měl ještě zkontrolovat, a začínám být zoufalej, protože jestli jsem oddělal další baterku, tak už se asi zastřelím
|
25.2.15, 17:38 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Škoda 105L r.v.1985-asi malé napětí
Nejdřív si dej do pořádku startér. P.S. Jak jsi poznal, že baterka neměla šťávu? Zhasínaly při startu kontrolky? Při zvýšených otáčkách má altík aspoň 14V?
|
27.2.15, 20:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|