Autor |
Zpráva |
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
předehřev vody na 230v
Zdarec pánové, nemá někdo skušenosti s předehříváním vody na 230v (topná tyč ,spirála) pro lepší starty 125ky při mínusových teplotách
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
26.1.07, 21:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Jindro,zkušenost ano,ale u avie,zetoru,liazky a pod.Dobré v tom,že tyto auta parkovány venku a ohřev,byl na startu znát.Ovšem,pokud to máš do škody a parkuješ v garáži,řešil bych to jinak.
Jedna perla-prodávala se ponorná cestovní spirála na ohřev vody,tuto věcičku dával soused do š-100 do chladiče a chrochtal blahem,jak dobře startuje.Vůbec si nedal vysvětlit,že voda v motoru je ale studená.
Takže nevím zda je to dobrá volba.Ale nedej na mě a počkej si na názory kolegů. čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
26.1.07, 21:33 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
teď bych spíš předehřejval olej
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.1.07, 21:40 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ja bych se taky priklanej spis k oilu. Pac vodu spiralou ohrejes vicemene v jednom miste - ohreju hlavu ale blok bude studenej to je blby
Napoj si chladici okruh na topeni z baraku a mas to Musis totiz zajistit cirkulaci vody v okruhu, jinak to vazne nema cenu
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.1.07, 21:50 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Matthes píše: Ja bych se taky priklanej spis k oilu. Pac vodu spiralou ohrejes vicemene v jednom miste - ohreju hlavu ale blok bude studenej to je blby Napoj si chladici okruh na topeni z baraku a mas to Musis totiz zajistit cirkulaci vody v okruhu, jinak to vazne nema cenu
ted si tak vzpomínám na pokus eště ze základky jak učitel dole držel sumavku a nahoře jíohřejval až se voda začala vařit a v pohodě si jí držel
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.1.07, 21:55 |
|
|
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej blok motoru hlavu i vnitřek auta co myslíte pánové šlo by to
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
28.1.07, 15:05 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
jindra píše: Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval. já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) . A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej blok motoru hlavu i vnitřek auta co myslíte pánové šlo by to
musíš mít CO2 nebo acetylen, spirálu třeba z avie naper ji do trubky a udělej dva vývody, abys to mohl napojit na hadici před čerpadlo, ono to pojede, ta teplá voda si tam místo najde, i na oleji se ti zvedne teplota, já jsem to do škodárny nedával ale nedávno jsem to takto dal na 1.6 D kadet a minulou zimu si to pochvaloval, jinak by nenatočil ani omylem, já teda používám horkovzdušnou pistoli že vytáhnu měrku na olej a valím horký vzduch do hlavy jak naléváš olej nemožné se po chvíli stane skutečnosti, motor nastartuje a jede miloš
|
28.1.07, 15:49 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
to jsou triky
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
28.1.07, 16:15 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc Takze rano ani nemusel startovat
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.1.07, 16:29 |
|
|
roman heller
Příspěvky: 709 Bydliště: Milovice
|
Matthes píše: No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc Takze rano ani nemusel startovat
Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,...
|
28.1.07, 17:07 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
roman heller píše: Matthes píše: No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc Takze rano ani nemusel startovat Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.1.07, 17:43 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
jindra píše: Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval. já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) . A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:
no... v chladiacom systeme je ~ 12l vody, jeden liter vody, ak opomenieme, ze by mohla byt zamrznuta, ohriat o 1 st. C nas stoji 44 kJ. Dalej (pri zanedbani vnutorneho odporu zdroja a chemickych reakcii v baterke) mozme tvrdit, ze 44Ah oloveny akumulator doda 44*12*3600 = 1900800 J ~= 2MJ energie, ale potom je mrtvy. Ak zanedbame straty vedenim tepla do kovovych trubiek chladiaceho systemu, prechod cez teleso chladica a tepelne vedenie do hlavy valcov a bloku motora, na ohriatie 12l vody o 1 stupen treba okolo pol MJ energie. (44*12 = 528). Z toho vyplyva, ze baterka (za predpokladu, ze by dokazala patricne ohriat topne teleso), by pri zanedbani strat dokazala ohriat 12l nezmrznutej (to je dost dolezite) vody o 4 stupne.
Potom s tou baterkou treba este zivit zapalovanie a nastartovat ;)
Dalej to nema zmysel rozpisovat, je to blbost ;) U oleja je to nieco podobne, dokonca mam pocit, ze este horsie (fabricky sa kali v oleji, nie vode). Takze ja len preto, aby si niekto nerobil plane nadeje.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
28.1.07, 18:43 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Re: předehřev vody na 230v
jindra píše: předehřev vody na 230v
Však to nikdo nechce živit z baterky.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.1.07, 18:49 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
slepy som
tam je zas prakticky problem )) mne napriklad stoji auto vonku pred barakom asi 50 metrov prec... a dotycny vravel, ze garaz nema. Inac sa mi zda, ze to bude vcelku zbytocne nakladne... iba vodu ohriat o 8 stupnov znamena minut nieco okolo 1 kWh, nehladiac na to, ze ta voda bude dalej ohrievat cely blok motora, hlavu valcov, potrubia atd. atd.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
28.1.07, 18:56 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No jo to už si musí spočítat sám, jestli se mu to vyplatí. Mě to přijde taky jako zbytečnost, ale pokud to chce, tak proč ne?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.1.07, 19:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|