Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

předehřev vody na 230v
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3363
Stránka 1 z 3

Autor:  jindra [ 26.1.07, 21:10 ]
Předmět příspěvku:  předehřev vody na 230v

Zdarec pánové, nemá někdo skušenosti s předehříváním vody na 230v (topná tyč ,spirála) pro lepší starty 125ky při mínusových teplotách :?: :!:

Autor:  vopaje [ 26.1.07, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Jindro,zkušenost ano,ale u avie,zetoru,liazky a pod.Dobré v tom,že tyto auta parkovány venku a ohřev,byl na startu znát.Ovšem,pokud to máš do škody a parkuješ v garáži,řešil bych to jinak.
Jedna perla-prodávala se ponorná cestovní spirála na ohřev vody,tuto věcičku dával soused do š-100 do chladiče a chrochtal blahem,jak dobře startuje.Vůbec si nedal vysvětlit,že voda v motoru je ale studená.
Takže nevím zda je to dobrá volba.Ale nedej na mě a počkej si na názory kolegů. čus

Autor:  Jarda S. [ 26.1.07, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

teď bych spíš předehřejval olej :wink:

Autor:  Matthes [ 26.1.07, 21:50 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych se taky priklanej spis k oilu. Pac vodu spiralou ohrejes vicemene v jednom miste - ohreju hlavu ale blok bude studenej :shock: to je blby :(
Napoj si chladici okruh na topeni z baraku a mas to :) Musis totiz zajistit cirkulaci vody v okruhu, jinak to vazne nema cenu :)

Autor:  Jarda S. [ 26.1.07, 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Ja bych se taky priklanej spis k oilu. Pac vodu spiralou ohrejes vicemene v jednom miste - ohreju hlavu ale blok bude studenej :shock: to je blby :(
Napoj si chladici okruh na topeni z baraku a mas to :) Musis totiz zajistit cirkulaci vody v okruhu, jinak to vazne nema cenu :)


ted si tak vzpomínám na pokus eště ze základky jak učitel dole držel sumavku a nahoře jíohřejval až se voda začala vařit a v pohodě si jí držel :lol: :lol:

Autor:  jindra [ 28.1.07, 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:

Autor:  slovacek.milos [ 28.1.07, 15:49 ]
Předmět příspěvku: 

jindra píše:
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:


musíš mít CO2 nebo acetylen, spirálu třeba z avie naper ji do trubky a udělej dva vývody, abys to mohl napojit na hadici před čerpadlo, ono to pojede, ta teplá voda si tam místo najde, i na oleji se ti zvedne teplota, já jsem to do škodárny nedával ale nedávno jsem to takto dal na 1.6 D kadet a minulou zimu si to pochvaloval, jinak by nenatočil ani omylem, já teda používám horkovzdušnou pistoli že vytáhnu měrku na olej a valím horký vzduch do hlavy jak naléváš olej nemožné se po chvíli stane skutečnosti, motor nastartuje a jede miloš

Autor:  Nepér [ 28.1.07, 16:15 ]
Předmět příspěvku: 

to jsou triky :shock:

Autor:  Matthes [ 28.1.07, 16:29 ]
Předmět příspěvku: 

No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc :D Takze rano ani nemusel startovat :lol:

Autor:  roman heller [ 28.1.07, 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc :D Takze rano ani nemusel startovat :lol:



Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,... :shock:

Autor:  Matthes [ 28.1.07, 17:43 ]
Předmět příspěvku: 

roman heller píše:
Matthes píše:
No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc :D Takze rano ani nemusel startovat :lol:



Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,... :shock:



:D

Autor:  ventYl [ 28.1.07, 18:43 ]
Předmět příspěvku: 

jindra píše:
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:


no... v chladiacom systeme je ~ 12l vody, jeden liter vody, ak opomenieme, ze by mohla byt zamrznuta, ohriat o 1 st. C nas stoji 44 kJ. Dalej (pri zanedbani vnutorneho odporu zdroja a chemickych reakcii v baterke) mozme tvrdit, ze 44Ah oloveny akumulator doda 44*12*3600 = 1900800 J ~= 2MJ energie, ale potom je mrtvy. Ak zanedbame straty vedenim tepla do kovovych trubiek chladiaceho systemu, prechod cez teleso chladica a tepelne vedenie do hlavy valcov a bloku motora, na ohriatie 12l vody o 1 stupen treba okolo pol MJ energie. (44*12 = 528). Z toho vyplyva, ze baterka (za predpokladu, ze by dokazala patricne ohriat topne teleso), by pri zanedbani strat dokazala ohriat 12l nezmrznutej (to je dost dolezite) vody o 4 stupne.

Potom s tou baterkou treba este zivit zapalovanie a nastartovat ;)

Dalej to nema zmysel rozpisovat, je to blbost ;) U oleja je to nieco podobne, dokonca mam pocit, ze este horsie (fabricky sa kali v oleji, nie vode). Takze ja len preto, aby si niekto nerobil plane nadeje.

Autor:  Martin [ 28.1.07, 18:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: předehřev vody na 230v

jindra píše:
předehřev vody na 230v


Však to nikdo nechce živit z baterky.

Autor:  ventYl [ 28.1.07, 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

slepy som :oops:

tam je zas prakticky problem :))) mne napriklad stoji auto vonku pred barakom asi 50 metrov prec... a dotycny vravel, ze garaz nema. Inac sa mi zda, ze to bude vcelku zbytocne nakladne... iba vodu ohriat o 8 stupnov znamena minut nieco okolo 1 kWh, nehladiac na to, ze ta voda bude dalej ohrievat cely blok motora, hlavu valcov, potrubia atd. atd.

Autor:  Martin [ 28.1.07, 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

No jo to už si musí spočítat sám, jestli se mu to vyplatí. Mě to přijde taky jako zbytečnost, ale pokud to chce, tak proč ne?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/