Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
předehřev vody na 230v https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3363 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | jindra [ 26.1.07, 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | předehřev vody na 230v |
Zdarec pánové, nemá někdo skušenosti s předehříváním vody na 230v (topná tyč ,spirála) pro lepší starty 125ky při mínusových teplotách |
Autor: | vopaje [ 26.1.07, 21:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jindro,zkušenost ano,ale u avie,zetoru,liazky a pod.Dobré v tom,že tyto auta parkovány venku a ohřev,byl na startu znát.Ovšem,pokud to máš do škody a parkuješ v garáži,řešil bych to jinak. Jedna perla-prodávala se ponorná cestovní spirála na ohřev vody,tuto věcičku dával soused do š-100 do chladiče a chrochtal blahem,jak dobře startuje.Vůbec si nedal vysvětlit,že voda v motoru je ale studená. Takže nevím zda je to dobrá volba.Ale nedej na mě a počkej si na názory kolegů. čus |
Autor: | Jarda S. [ 26.1.07, 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
teď bych spíš předehřejval olej |
Autor: | Matthes [ 26.1.07, 21:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja bych se taky priklanej spis k oilu. Pac vodu spiralou ohrejes vicemene v jednom miste - ohreju hlavu ale blok bude studenej to je blby Napoj si chladici okruh na topeni z baraku a mas to Musis totiz zajistit cirkulaci vody v okruhu, jinak to vazne nema cenu |
Autor: | Jarda S. [ 26.1.07, 21:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Ja bych se taky priklanej spis k oilu. Pac vodu spiralou ohrejes vicemene v jednom miste - ohreju hlavu ale blok bude studenej to je blby Napoj si chladici okruh na topeni z baraku a mas to Musis totiz zajistit cirkulaci vody v okruhu, jinak to vazne nema cenu ted si tak vzpomínám na pokus eště ze základky jak učitel dole držel sumavku a nahoře jíohřejval až se voda začala vařit a v pohodě si jí držel |
Autor: | jindra [ 28.1.07, 15:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval. já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) . A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej blok motoru hlavu i vnitřek auta co myslíte pánové šlo by to |
Autor: | slovacek.milos [ 28.1.07, 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
jindra píše: Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval. já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) . A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej blok motoru hlavu i vnitřek auta co myslíte pánové šlo by to musíš mít CO2 nebo acetylen, spirálu třeba z avie naper ji do trubky a udělej dva vývody, abys to mohl napojit na hadici před čerpadlo, ono to pojede, ta teplá voda si tam místo najde, i na oleji se ti zvedne teplota, já jsem to do škodárny nedával ale nedávno jsem to takto dal na 1.6 D kadet a minulou zimu si to pochvaloval, jinak by nenatočil ani omylem, já teda používám horkovzdušnou pistoli že vytáhnu měrku na olej a valím horký vzduch do hlavy jak naléváš olej nemožné se po chvíli stane skutečnosti, motor nastartuje a jede miloš |
Autor: | Nepér [ 28.1.07, 16:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
to jsou triky |
Autor: | Matthes [ 28.1.07, 16:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc Takze rano ani nemusel startovat |
Autor: | roman heller [ 28.1.07, 17:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc Takze rano ani nemusel startovat Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,... |
Autor: | Matthes [ 28.1.07, 17:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
roman heller píše: Matthes píše: No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc Takze rano ani nemusel startovat Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,... |
Autor: | ventYl [ 28.1.07, 18:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
jindra píše: Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval. já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) . A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?: no... v chladiacom systeme je ~ 12l vody, jeden liter vody, ak opomenieme, ze by mohla byt zamrznuta, ohriat o 1 st. C nas stoji 44 kJ. Dalej (pri zanedbani vnutorneho odporu zdroja a chemickych reakcii v baterke) mozme tvrdit, ze 44Ah oloveny akumulator doda 44*12*3600 = 1900800 J ~= 2MJ energie, ale potom je mrtvy. Ak zanedbame straty vedenim tepla do kovovych trubiek chladiaceho systemu, prechod cez teleso chladica a tepelne vedenie do hlavy valcov a bloku motora, na ohriatie 12l vody o 1 stupen treba okolo pol MJ energie. (44*12 = 528). Z toho vyplyva, ze baterka (za predpokladu, ze by dokazala patricne ohriat topne teleso), by pri zanedbani strat dokazala ohriat 12l nezmrznutej (to je dost dolezite) vody o 4 stupne. Potom s tou baterkou treba este zivit zapalovanie a nastartovat ;) Dalej to nema zmysel rozpisovat, je to blbost ;) U oleja je to nieco podobne, dokonca mam pocit, ze este horsie (fabricky sa kali v oleji, nie vode). Takze ja len preto, aby si niekto nerobil plane nadeje. |
Autor: | Martin [ 28.1.07, 18:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: předehřev vody na 230v |
jindra píše: předehřev vody na 230v Však to nikdo nechce živit z baterky. |
Autor: | ventYl [ 28.1.07, 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
slepy som tam je zas prakticky problem )) mne napriklad stoji auto vonku pred barakom asi 50 metrov prec... a dotycny vravel, ze garaz nema. Inac sa mi zda, ze to bude vcelku zbytocne nakladne... iba vodu ohriat o 8 stupnov znamena minut nieco okolo 1 kWh, nehladiac na to, ze ta voda bude dalej ohrievat cely blok motora, hlavu valcov, potrubia atd. atd. |
Autor: | Martin [ 28.1.07, 19:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jo to už si musí spočítat sám, jestli se mu to vyplatí. Mě to přijde taky jako zbytečnost, ale pokud to chce, tak proč ne? |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |