Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=33894
Stránka 1 z 5

Autor:  lantros7 [ 21.6.15, 18:11 ]
Předmět příspěvku:  ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Prosím o radu ohledně zapojení zapalování na motoru Š1203.
Motor používám na malotraktoru,který sem zdědil.
Motor při jízdě nechtěl táhnout,a po prohlídce sem zjistil.že je indukční cívka zahřátá na tolik,že nešlo na ni šáhnout.
Zkusil sem tam dát cívku z Favorita,a začalo se žhavit kladívko v rozdělovači.
Po výměně kladívek v rozdělovači,se závada opakovala,znovu kladívka hořely.
Když sem rozdělal regulační relé,tak kontakty byly spečeny,a silně opálené ramínko kde býval jeden z kontaktů.
Prosím někoho,kdo má s tímto zkušenosti,zda by mohl poradit.
Vložil bych fotografie,ale nevím jak.
Díky za rady.

Autor:  škodovka [ 21.6.15, 18:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Cívku z favorita tam použít nesmíš, spálí ti další kladívka, je moc silná a určená pro ETZ ;)

Autor:  jjjano3 [ 21.6.15, 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

skonrtolovať a premerať dobíjanie, zmerať napätie na baterke...
regulačné relé najlepšie vymeniť za polovodičové, teda predpokladám že tam máš už altík. no aj ten mohol odísť. zrejme bolo príliš vysoké napätie v palubnej sieti a teda to by nasvedčovalo tomu čo píšeš

Autor:  lantros7 [ 21.6.15, 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Proč se začala první přehřívat původní indukční cívka?
Dá se nějak indukčka přeměřit?
Jak přeměřím altík?
Altík je asi staršího data,neboť na něm není odnímatelný regulátor.

Autor:  Martin91 [ 21.6.15, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Jak už zde bylo zmíněno tak cívku nemůžeš použít z favorita. Altík nebudete taky z favorita ale např. ze š120 a ten nemá regulátor na sobě ale mimo to je ta krabička co se ti asi přehřála.

Autor:  škodovka [ 21.6.15, 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Mimoto 1203 má kostru na + zatímco všechny ostatní auta na zeměkouli na -, takže nějakého toho zakopaného psa bych hledal tam ;)

Autor:  jjjano3 [ 21.6.15, 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

kostra na + ? to mávali staré vozy ale aj 1203 ? ak by tam bolo staré dynamo tak budiž.... ale ak je tam altík jako na š120 tak určite nie :wink: zrejme mu to celé fungovalo ale teraz z ničoho nič sa pokazilo :D treba hladať, merať ...
ak máš aspoň digitálny multimeter alebo voltmeter tak môžeš začať, sice neviem ako budeš merať napatie na baterke pri naštartovanom motore ked nejde zapalovanie :? teda či ten altík dobíja, prebíja. možno kdesi skrat ! pozri a skontroluj káble a izoláciu

Autor:  škodovka [ 21.6.15, 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

1203 konstrukčně vychází z 1202, 1201, 1200, octavia spartak..proto má ukostřené +

Autor:  lantros7 [ 21.6.15, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

I když jde o motor z Š1203,tak jde pouze o motor,takže nějaké + na kostře mne nemusí trápit.
Když bych ho zapojil jako Š105 či Š120,tak nějaké + na kostru řešit nemusím.

Autor:  škodovka [ 21.6.15, 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Koukal jsem se teď do chytré knížky a vypadá, že po modernizaci v roce 1974 už přešli na ukostření -, takže záleží podle data výroby :oops:

Autor:  jjjano3 [ 21.6.15, 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

tak predpokladajme že má altík magneton 14V. ku tomu bolo mechanické relátko s jednou cievkou, teda vnurti bolo len jedno relé samotné
ku dynamu bolo vačšie relé a vnutri malo celkovo 3 relátka.
takže čo tam máš nahodené ? :lol:
inak ten odkaz nefunguje, aspoň mne nie.
máš nejaké skúsenosti s (auto)elektrikou ? náradie, vybavenie ? merania zvládneš :wink:

Autor:  cuker [ 21.6.15, 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Kostra je na -,alternátor je 55Ah zo škodovky (ale fungovať bude aj slabší,za predpokladu,že je dobrý).Máš dobré spojenie motor-kostra?

Autor:  venda [ 22.6.15, 05:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Máš tam cívku s předřadným odporem? Pokud ano, je zapojena správně? Odpor v sérii s cívkou, nebo je zapojená napřímo?

Autor:  Veteranista [ 22.6.15, 07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

Posli mi foto na marek.reznicek (@) email.cz a koukneme na to.
Obecně, nasaď cívku určenou na zapalování s kladívkem(ne favorit), kontakt na cívce 15 je plus a 1 je kladívko, nic víc v tom nehledej.

Autor:  jjjano3 [ 22.6.15, 08:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZAPALOVÁNÍ ŠKODA 1203

dobrý dotaz padol aj na cievku s predradným odporom. tá je na 8V tuším a pri štartovaní je odpor preklenutý cez relé.
inak paralelne ku prerušovaču je zapojený aj kondenzátor :!:
altík by som na skúšku prehodil, možno máš doma zo škodovky, starého fáva a dal elektronické regulačné relé.

najlepšie ak by sem dal fotky nejaké aby sme sa z toho vysomárili :roll: lebo zatial nevieme presne aké diely tam sú použité

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/