Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
startovani https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=3393 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | MartinH [ 29.1.07, 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | startovani |
Zdravim! Na moji skodovce 105 se vyskytl zvlastni problem se startovanim. Otocim klickem do polohy, kdy by mel tocit starter, ale nestane se nic, krom toho, ze vyskoci rucicka otackomeru, ktera zase klesne, popr. se k tomu starter otaci velmi pomalu za vrcivych zvuku. Bohuzel se to stava velmi obcasne, takze menit na slepo dily v tomto pocasi na ulici se mi moc nechce. Roztlacit jde dobre. Mate nekdo s timto zkusenosti? Cim by to mohlo byt? Kostra? Kde? |
Autor: | Vašek Tábor [ 29.1.07, 11:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud jde roztlačit, je chyba ve startéru. Ručka vyskočí i jindy, jenže nespadne, protože do té doby už se motor točí. Takže: Zkontroluj baterku, jestli je dobrá, potom přívod proudu ke startéru (tlustý kabel přímo z baterky). Pokud startér jde pomalu nebo chrochtá, viděl bych to na mechanickou poruchu, buď spínací kontakt po vysunutí nebo uhlíky na komutátoru. Jinak bych ho maximálně vyčistil, to udělá dost a když pak nepůjde, tak spíš sehnat jiný (prodám), větší oprava se podle mě nevyplatí. |
Autor: | michalkatka [ 29.1.07, 11:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startovani |
MartinH píše: Zdravim! Na moji skodovce 105 se vyskytl zvlastni problem se startovanim. Otocim klickem do polohy, kdy by mel tocit starter, ale nestane se nic, krom toho, ze vyskoci rucicka otackomeru, ktera zase klesne, popr. se k tomu starter otaci velmi pomalu za vrcivych zvuku. Bohuzel se to stava velmi obcasne, takze menit na slepo dily v tomto pocasi na ulici se mi moc nechce. Roztlacit jde dobre. Mate nekdo s timto zkusenosti? Cim by to mohlo byt? Kostra? Kde? ukostrenie motora??? |
Autor: | MartinH [ 29.1.07, 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vašek Tábor píše: Pokud jde roztlačit, je chyba ve startéru. Ručka vyskočí i jindy, jenže nespadne, protože do té doby už se motor točí. Takže: Zkontroluj baterku, jestli je dobrá, potom přívod proudu ke startéru (tlustý kabel přímo z baterky). Pokud startér jde pomalu nebo chrochtá, viděl bych to na mechanickou poruchu, buď spínací kontakt po vysunutí nebo uhlíky na komutátoru. Jinak bych ho maximálně vyčistil, to udělá dost a když pak nepůjde, tak spíš sehnat jiný (prodám), větší oprava se podle mě nevyplatí. Uhle vymenit muzu, dokonce se mi jich nekde par novejch vali.. spinaci kontakt? Kde v tom starteru je? Kdyz starter startuje (vetsinou to dela), toci, jako za mlada, takze mozna uhli bude fajn, ale nekoukal sem, to je fakt. Spis mi prijde divny, ze po roztlaceni a okamzitym zhasnuti zas funguje vsechno dobre. A otackomer, ze by vyskocil po otoceni klicku do polohy startovat? Pravda, ze sem mel vzdycky skodovky bez otackomeru a jak se chova, kdyz je elektrika zdrava sem si nevsim, ale asi bych si vsim, ze vyskoci tak do 3tis, klesne a kdyz se motor rozbehne, ukazuje, jak ma. |
Autor: | michalkatka [ 29.1.07, 13:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
ak by to boli kontakty v štartéri tak by mu kontrolky a svietili bez poklesu osvitu a ručička otáčkomera by sa ani nepohla... |
Autor: | jizíček [ 29.1.07, 13:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
me otackomer jde do maxima jen kdyz je vybita baterka a starter do toho cvakne |
Autor: | michalkatka [ 29.1.07, 13:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
áno to je vlastnosť otáčkomera keď poklesne napájacie napätie tak vyskočí do ( otáčok ), poklas napätia je spôsobený vadnou kostrou, buď baterka karoséria, alebo menej pravdepodobné karoséria motor... ale hľadaj chybu v ukostrení, rozmontuj a očisti mínus z baterky na kostru, a mínus na motor... |
Autor: | Vašek Tábor [ 29.1.07, 14:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevím, ale podobný problém jsem řešil u stovky a tam pomohlo vyčistit startér včetně drážek komutátoru. A projevovalo se to tak jak píšeš: někdy nestartovala vůbec, někdy se točila pomalu a někdy to šlo jak po másle. Obvykle stačilo dát rychlost a postrčit při zapnutém klíčku (vysunutém pastorku), otočil se komutátor a už to šlo. Byl zanesený bordelem a zkratovaný. A ještě, kdyby měl špatnou kostru motoru, tak by přece i špatně zapaloval, ne? Mě se u Daewa někdy stane, že když zapnu zapalování, tak ručka poskočí, třeba jen na 500 a dolů. A všechno mám OK. Prostě jek proběhne proud, tak to skočí, ale na škodu to není. |
Autor: | michalkatka [ 29.1.07, 14:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
u daewa to urobí RJ a to je už digitál, ale v škode musíme počítať s analógom... ak ti pri štarte kontrolky zhasnú, alebo ich osvit sa rapídne znižuje tak je to buď vadnou baterkou, alebo vadným ukostrením, ak to iba cvakne a kontrolky veselo svietia ďalej tak je chyba v prúdovom spínači na štartéri, alebo v kontakte medzi baterkou a štartérom. |
Autor: | ventYl [ 29.1.07, 16:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: áno to je vlastnosť otáčkomera keď poklesne napájacie napätie tak vyskočí do ( otáčok ), poklas napätia je spôsobený vadnou kostrou, buď baterka karoséria, alebo menej pravdepodobné karoséria motor... ale hľadaj chybu v ukostrení, rozmontuj a očisti mínus z baterky na kostru, a mínus na motor... ja som bol vzdy v tom, ze otackomer je pomerovy meraci pristroj, preto ak kolisa napatie v elektroinstalacii, kolisa rovnomerne v celej sieti a pomer meranej veliciny a napajacieho napatia je teda vzdy rovnaky... |
Autor: | ventYl [ 29.1.07, 16:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale inac to moze byt cisto teoreticky aj umierajuci spinaci kontakt v cievke startera... jadro je sice zatiahnute az dokonca, ale moze byt v cievke tolko vsakovakeho bordelu, ze to proste nechyti kontakt, alebo je zakorodovany || poskodeny || uvolneny a chyta kontakt len niekedy || s velkym prechodovym odporom... takisto moze byt uvolneny konrakt kostry na magnete a niekolko dalsich veci... |
Autor: | michalkatka [ 29.1.07, 17:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
ventYl píše: ale inac to moze byt cisto teoreticky aj umierajuci spinaci kontakt v cievke startera... jadro je sice zatiahnute az dokonca, ale moze byt v cievke tolko vsakovakeho bordelu, ze to proste nechyti kontakt, alebo je zakorodovany || poskodeny || uvolneny a chyta kontakt len niekedy || s velkym prechodovym odporom... takisto moze byt uvolneny konrakt kostry na magnete a niekolko dalsich veci... chyba nebude v štartéri, ak mu poskočí ručička otáčkomera ( to spôsobuje vlastnosť IO MAA125, alebo taký nejaký tam je ) tak to naznačuje pokles napätia palubnej siete, čiže najskôr vadný spoj medzi baterkou a kostrou... ešte to môže byť spôsobené prerazením štartéra (vnútorným skratom), čo je málopravdepodobné pretože pri prúdoch ktoré tade tečú na 90% príde k prerušeniu obvodu. ale pravda je že chyba môže byť čokoľvek, naše škodovky sú nevyspitateľné... |
Autor: | Bukaj [ 29.1.07, 17:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Viděl bych to buď na tu kostru (jednodušší na kontrolu), když to nepomůže, tak vyčistit komutátor startéru, vyměnit bronzová pouzdra (bývají někdy dost vymlácená - možná příčina!) a uhlíky... |
Autor: | vopaje [ 29.1.07, 21:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startovani |
michalkatka píše: MartinH píše: Zdravim! Na moji skodovce 105 se vyskytl zvlastni problem se startovanim. Otocim klickem do polohy, kdy by mel tocit starter, ale nestane se nic, krom toho, ze vyskoci rucicka otackomeru, ktera zase klesne, popr. se k tomu starter otaci velmi pomalu za vrcivych zvuku. Bohuzel se to stava velmi obcasne, takze menit na slepo dily v tomto pocasi na ulici se mi moc nechce. Roztlacit jde dobre. Mate nekdo s timto zkusenosti? Cim by to mohlo byt? Kostra? Kde? ukostrenie motora??? Bingo,toto je pravda. Ještě zkontroluj všechny spoje-baterka,starter,/oxidace/. patnáct minut práce-to stojí za to- a dej vědět. čus |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |